Mornar planira reformu kurikuluma: ‘Nastavnici i djeca su pretrpani gradivom, mi ćemo to promijeniti’
Vezano za rezultate računalne i informacijske pismenosti, gdje je zaključio kako hrvatske škole definitivno trebaju bolju opremljenost, ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar dao je svoje mišljenje o nastavnim programima i školskom kurikulumu koji trenutno vrijedi. Kako smatra, nastavnici i učenici se pretrpani gradivom i određenim stvarima koje se traže od njih, što planira promijeniti.
I nastavnici i učenici hrvatskog školskog sustava slažu se kako su pretrpani gradivom i određenim pravilima koja se trebaju provoditi, a za koje smatraju da su nepotrebna. S njima se slaže i resorni ministar Vedran Mornar.
‘Nastavnici su pretprani gradivom i određenim pravilima’
To je mišljenje obrazložio nakon predstavljanja rezultata istraživanja računalne i informacijske pismenosti učenika u Hrvatskoj. Smatra da nema vremena za uključivanje takvi sadržaja u nastavu, jer su nastavnici pretrpani gradivom.
– Naravno, nema vremena za uključivanje ovakvih sadržaja jer su nastavnici pretrpani gradivom, jer moraju u određeno vrijeme napisati ono što se od njih traži. Traži se da u određeno vrijeme nacrtaju plan ploče jer je strašno važno hoće li na lijevo pisati x, a desno y ili obratno, ironično je kazao Mornar te dodao kako se radi o nepotrebnom trošenju vremena.
Kako tvrdi, da nastavnicima u Finskoj netko propiše da prije sata unaprijed nacrtaju kako će im izgledati ploča, mislili bi ‘tko je tu lud’.
Reformom planira smanjiti opterećenje učenicima
– Mi smo svojim učiteljima to napravili, a osim toga, djeci smo utrpali u nastavne materijale sve ono što je netko prije mislio da bi ta djeca u određenom razredu trebala znati. Mi ćemo to promijeniti, najavio je Mornar, koji se nada da je u ovom proračunu spasio neke novce za kurikularnu reformu.
Također smatra da s njenom provedbom Hrvatska već debelo kasni i da ona do kraja sljedeće godine mora do neke mjere biti gotova.
– Hoću li uspjeti ovisi o meni, ali i nekim drugim faktorima. Nadam se da ćemo s tim krenuti i uspjeti. Bit će tu problema, kod izbacivanja nekih cjelina uvijek će biti onih koji će se buniti. Ipak, kako učiti je puno važniji naučiti od činjenica i kompletne nastavne cjeline, zaključio je ministar.