Pretraga

Multitasking je dobrodošao: Tinejdžeri bolje uče kada ih nešto ometa

A- A+

I dok znanstvenici tvrde da za vrijeme učenja, vanjska ometanja poput slušanja glazbe, poruka na mobitelu, ili upaljen tv djeluju ometajuće, istraživanje dviju tinejdžerica iz Portlanda dovelo je do suprotnog zaključka. Naime one su ispitivanjem 403 srednjoškolca utvrdile da multitasking, ima povoljan učinak na svladavanje gradiva, barem za tinejdžere.

Ako za vrijeme učenja slušate glazbu, držite upaljen TV ili se dopisujete putem mobitela, krajnji rezultat ne mora nužno biti lošiji. Barem su tako utvrdile Saraya Caulfield i Alexandra Ulmer, odnosno dvije tinejdžerice iz Portlanda u Oregonu, ispitavši kroz istraživanje 403 srednjoškolca, piše Wall Street Journal.

Izdvojeni članak

Zabrinjavajuće istraživanje za pretile: Mladi s viškom kilograma sporije misle

Multitasking za vrijeme učenja 15 posto srednjoškolaca donosi bolje ocjene

Multitasking, odnosno istovremeno obavljanje više funkcija odjednom ima povoljan učinak, barem za tinejdžere.

Naime, spomenuto istraživanje je pokazalo da otprilike 15 posto ispitanika uspješnije obavlja školske zadatke i dobiva bolje ocjene, ako ih nešto ‘ometa’ dok uče.

Ako slušaju muziku, tvitaju, pišu poruke, svladavanja gradiva je uspješnije nego kada se fokusiranju na samo jednu stvar, piše spomenuti izvor.

Izdvojeni članak

Mladi muškaraci konzervativniji nego generacije prije njih

Mozgovi tinejdžera se prilagodili novom dobu

– Naše istraživanje sugerira da su se mozgovi adolescenata prilagodili ovom utjecaju medija jer odrastamo s njima pa se možemo nositi sa svim tim različitim podražajima, objasnila je 18-godišnja Alexandra Ulmer.

Budući da su istraživačica uspjele opravdati sva ponašanja koja roditelji i učitelji pokušavaju zabraniti, na godišnjem natjecanju American Academy of Pediatrics su osvojile drugu nagradu.

Ubuduće kada vas roditelji upozore da ugasite radio za vrijeme učenja, imate barem jedan adut u rukavu, kojim se možete braniti.