Pretraga

MZOS poručuje: Učenici moraju naučiti praktičnu primjenu matematike u školi, a ne na instrukcijama

A- A+

Zašto se toliko učenika koristi instrukcijama? Nije li matematika u našim školama preteška? Treba li učenicima uopće nešto više od elementarne matematike? Sve su to odgovori na koje su stručnjaci pokušali dati odgovor na okruglom stolu kojeg je po organiziralo MZOS.

Zna se što treba učiti, ali ne i kako

Istraživanja pokazuju kako godinama velikom broju djece formalna nastava nije dovoljna za savladavanje gradiva iz matematike te da roditelji sve više traže rješenje u privatnim instrukcijama. Porazni su rezultati koji pokazuju da je gotovo polovina srednjoškolaca prinuđena na traženje ovog oblika pomoći. Ova činjenica jasno ukazuje na nedostatak kvalitete obrazovnog sustava.

– U našim kurikulumima lijepo je razrađeno ono što učenik treba svladati i znati, ali nije razrađeno kako će učenik to naučiti, s obzirom na njegov kognitivni i emocionalni razvitak, jasno je detektirao problem doktor Ivica Kostović na današnjem okruglom stolu.

Ne zanimljiva je pa je ne žele učiti

– Istražujući ozbiljan problem bazičnog znanja koje učenici steknu, uvidjeli smo da njih više od trećine ne dostiže osnovnu razinu matematičke pismenosti, rekao je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Goran Sirovatka.

Dodao je još kako se učenicima  matematika čini nezanimljivom te je nemaju motiva učiti. Sirovatka je još istaknuo kako se problem matematike javlja veoma rano, točnije već u osnovnoj školi kada instrukcije pohađa svaki peti učenik.

Uči se za ocjenu, a ne za život

Kao osnovni problemi u realizaciji kvalitetne nastave matematike navodi se učenje za konačnu ocjenu i polaganje državne mature, a ne razumijevanje matematike primjenjivo u svim životnim situacijama.

Najvažnije je prilagoditi programe učenicima i postići da učenik shvati kako se naučenim gradivom može koristiti u svakidašnjem životu – složili su se nastavnici, istraživači i ostali stručnjaci s područja matematike.