Na europskim aerodromima osvanuo natpis na hrvatskom namijenjen mladima
Na nekoliko europskih zračnih luka poput Munchena, Frankfurta te Dublina osvanuo je interesantan natpis na hrvatskom namijenjen mladima. Glasi ‘Razveseli mamu i vrati se doma’.
Posljednjih mjeseci svjedoci smo snažnog vala iseljavanja iz Hrvatske, posebice mladih i obrazovanih ljudi. Predviđa se da će se njihov broj i povećati, posebice nakon njemačkog ukidanja radnih dozvola za hrvatske radnike, koje stupa na snagu 1. srpnja. Procjenjuje se da je Hrvatsku, tijekom posljednje dvije godine, napustilo više od 40 000 mladih.
Neizvjesna budućnost gospodarske stabilnosti i demografsko stanje zemlje
Za razliku od prethodnih valova iseljavanja, uglavnom je riječ o mladim obiteljima koji, zbog teške gospodarske situacije u zemlji, svoj boravak u inozemstvu smatraju trajnijim.
Tek se manji dio vraća u Hrvatsku, nezadovoljni kvalitetom života u zapadnim zemljama ili nakon što u inozemstvu ne ispune svoja očekivanja.
Nakon otvaranja njemačkog tržišta, za dvije godine se otvaraju i tržišta Velike Britanije, Austrije, Slovenije i Nizozemske, pa je procjena Europske komisije da će u sedam godina članstva u Europskoj uniji Hrvatsku napustiti između 166 000 i 217 000 radnika, što je ozbiljan problem hrvatske budućnosti jer se reflektira na gospodarsku stabilnost, mirovinski sustav ali i porazno demografsko stanje zemlje.
I dok država egzodusu mladih u inozemstvo neuspješno pokušava parirati nedostatnim mjerama poticajnog zapošljavanja, u pomoć priskače domaći korporativni sektor, koji je svjestan da ostaje bez kvalitetne obrazovane radne snage.
Zato je Adris grupa raspisala treći ciklus natječaja u sklopu programa „Budućnost u Adrisu“ putem kojeg zapošljava mlade ljude nakon završenog fakulteta te im omogućuje dodatno usavršavanje, kako bi u relativno kratkom roku mogli ostvariti i zapažene karijere.
Razveseli mamu i vrati se doma
Natječaj prati i kreativna kampanja, koja je ovih dana prešla i granice naše zemlje, kako bi motivirala mlade da ostanu kod kuće, odnosno kako bi mladima na odlasku pokazala da, unatoč svemu, ima budućnosti i u Hrvatskoj. Naime, u inozemnim zračnim lukama poput Munchena, Frankfurta i Dublina, gdje slijeće najveći broj naših mladih u potrazi za kruhom i domom, osvanuli su jumbo plakati s natpisom: „Razveseli mamu i vrati se doma“.
Putem serije motivirajućih plakata, koji najavljuju treći natječaj pripravničkog programa „Budućnost u Adrisu“, kojim Adris već treći put mladim visokoobrazovanim ljudima bez radnog iskustva nudi specijalizaciju, mentoriranje i zapošljavanje – Adris prezentira područja koja imaju budućnost u Hrvatskoj, poput marikulture, destinacijskog menadžmenta, prehrambene biotehnologije, matematičkog modeliranja…
Naime, za sva ta zanimanja osigurana su radna mjesta u Adrisovim tvrtkama – Maistri, kao vodećoj hrvatskoj kompaniji u elitnom turizmu, Cromarisu, vodećem hrvatskom izvozniku jadranske ribe i najvećem hrvatskom osiguravajućem društvu Croatia osiguranju. Više informacija o natječaju i prilici da se u Hrvatskoj izgradi poslovna karijera nalazi se na portalu: www.buducnostuadrisu.hr
Izabrani u prva dva natječaja napredovali do značajnih pozicija u tvrtkama
Inače, mladi koji su u prethodna dva natječaja izabrani i dobili posao u Adrisu već su napredovali do značajnih pozicija u tvrtkama te, kako kažu, ostvarili hrvatski san.
Adris kampanjom želi upozoriti na ovaj veliki društveni problem, ali i konkretnim mjerama pomoći mladima da svoju budućnost ostvare u Hrvatskoj, koja ima velikih mogućnosti za razvoj.
Uostalom, Adris kao hrvatska kompanija čije poslovanje godinama obilježava rast, ulaganja i širenje na nove sektore poslovanja, svojim primjerom to najbolje pokazuje.