Na inicijativu mladih Varaždin će financirati zapošljavanje psihologa u školama koje ih nemaju
O problemu nedostatka psihologa u školama intenzivno govorilo i prije potresa i pandemije. Istraživanja inicijative mladih psihologa Psihološko proljeće, pokazala su da je u školama zaposleno manje stručnih suradnika od broja koji propisuje Državni pedagoški standard. U Gradu Varaždinu odlučili su sami doskočiti tom problemu te će sami financirati zapošljavanje psihologa u osnovnim školama koje ih nemaju, i to na inicijativu mladih.
Kako je priopćeno iz Grada Varaždina, tamošnji gradonačelnik Neven Bosilj prihvatio je prijedlog koji je iznio Odbor za mlade Gradskog vijeća Grada Varaždina, na inicijativu vijećnika i predsjednika Odbora Lovre Lukavečkog, da Grad Varaždin financira zapošljavanje psihologa u svim varaždinskim osnovnim školama koje nemaju stručni kadar na tom radnom mjestu.
U proračunu osigurali 300.000 kuna
Odlučeno je da će rebalansom proračuna Grad Varaždin će za zapošljavanje psihologa na četiri osnovne škole osigurati 300.000 kuna.
– Nakon konzultacija s ravnateljima, roditeljima, učenicima i strukom, Odbor za mlade Gradskog vijeća Grada Varaždina na moju je inicijativu gradonačelniku predložio da Grad financira zapošljavanje psihologa u osnovnim školama u kojima ih nema, odnosno kojima ministarstvo nije odobrilo zapošljavanje. Ovo je minimalni početni korak koji smo predložili i izuzetno mi je drago što imamo podršku gradonačelnika pri provođenju ove inicijative. Problem mentalnog zdravlja pokazao je jasne naznake rasta i prije pojave pandemije, a pandemija i sve popratne mjere dodatno su potencirale ovaj problem s kojim se malo država u svijetu ozbiljno bavi. Nedopustivo je da sva djeca, svi učenici, nemaju jednaku skrb i jednaku dostupnost psihologa. Ponosan sam što će Grad Varaždin biti prvi koji će to mijenjati unutar svog sustava, riječi su Lovre Lukavečkog.
Kako se navodi u priopćenju grada, Odbor za mlade predložio je i formiranje koordinacije svih osnovnoškolskih psihologa, analizu i agregiranje aktivnosti svih organizacija, institucija i udruga koje se bave mentalnim zdravljem kako bi se utvrdili nedostatci i potrebe te sažele i objavile sve informacije.
Gradonačelnik pohvalio najmlađeg vijećnika i Odbor za mlade
– Najnovije procjene ukazuju da na globalnoj razini gotovo svaki sedmi adolescent u dobi od 10 do 19 godina ima dijagnosticiran mentalni poremećaj. To su porazni podaci i problem kojem bi država trebala sustavno pristupiti. No, sustavna briga za mentalno zdravlje učenika kod nas ne postoji i djeca su u tom pogledu prepuštena sama sami, unatoč činjenici da u školama provode većinu svog vremena. Pohvaljujem našeg gradskog vijećnika Lovru Lukavečkog i Odbor za mlade koji mi je prezentirao ove činjenice i iznio inicijativu da i u tom segmentu u našem gradu pokrenemo promjene. Ako neće država, onda će Grad Varaždin, koji je poznat po tome da ima nadstandard u gotovo svemu. Naš proračun dozvoljava da rebalansom već u ožujku osiguramo sredstva za zapošljavanje psihologa u četiri osnovne škole u Varaždinu koje trenutno nemaju zaposlene psihologe, rekao je gradonačelnik Neven Bosilj.
Naglasio je kako vjeruje da će ova mjera omogućiti svoj djeci u Varaždinu jednaku pomoć, a sudeći prema svim istraživanjima, radi posljedica pandemije, nedostatka socijalnih kontakata, kao i sve većeg negativnog utjecaja digitalnog doba, potrebna im je sada više nego ikad.
Istraživanja inicijative Psihološko proljeće pokazala su da škole zapošljavaju manje psihologa od broja koji propisuje Državni pedagoški standard, te da oko 130 tisuća osnovnoškolaca nema svog školskog psihologa. Zbog toga je zastupnica Anka Mrak-Taritaš još u listopadu tražila da Vlada do početka sljedeće školske godine osigura uvjete da svi učenici osnovnih i srednjih škola imaju pristup psihološkoj pomoći. Njen prijedlog Vlada je odbila, uz opravdanje da se učenici u slučaju poteškoća mogu javiti školskom liječniku, koji će ih za pomoć uputiti u javnozdravstvene ustanove. Pravdali su se i da je Ministarstvo obrazovanja oformilo tim za psihološke krizne intervencije u sustavu odgoja i obrazovanja, koji po njima ‘u slučaju kriznog događaja pokriva potrebe’. Više o tome čitajte na poveznici.