Najnagrađivaniji mladi inovator Mate Rimac našao se pred najvećim izazovom do sada
Nakon što je uspio konstruirati dva modela električnih automobila te bicikl i motocikl s istim pogonom, 26-godišnji Mate Rimac upustit će se u vjerojatno najveći izazov do sada – ugradnju električnog motora u jahte. Novi projekt trebao bi biti gotov već iduće godine, a bit će plod suradnje triju tvrtki – Elan Power Yachta, koja ima zaduženje tehničke projekcije broda, Rimac Automobili, koji će se baviti pogonskim dijelom jahte, a investitor je Cadia Yacht S. A.
Tvorac prvog hrvatskog električnog automobila Mate Rimac, polako postaje sinonim za ugradnju električnog pogona u različita prometala. Osim, automobila već je to učinio s motociklom i biciklom, a na red sada dolazi plovilica i to ona skupocjena. Zajedničkim projektom Elan Power Yachta, koja će biti zadužena za tehničku opremu jahte, Rimac Automobila, koja će izrađivati pogon te investitora Cadia Yacht S. A., priprema se brza jahta, koja će svjetlo dana ugledati već iduće godine, piše Jutarnji list.
Nismo razmišljali o brodovima, ali prihvaćamo izazov
O prijašnjim radovima Mate Rimca i njegovih uposlenika u tvrtci, pročulo se u svim kutovima svijeta. Opazio ih je tako i slovenski investitor Jure Valant, koji stoji na čelu Cadia Yacht S.A.
– Mi naravno nismo uopće razmišljali o brodovima, ali njima se učinila zanimljiva naša električna tehnologija koju koristimo u sportskom automobilu i pred nama su postavili izazov da je primijenimo i u nautičkom svijetu.
Naša snaga su upravo naši patenti koje imamo na električne motore i baterije i koje smo već primijenili na gradskim automobilima, biciklima, motociklima, raznim testnim stanicama, a eto sada i na brodovima, za spomenuti je izvor rekao Mate Rimac.
Osim što će hrvatsko znanje biti primijenjeno u gradnji jedinstvene plovilice, sama proizvodnja također će se odvijati u Hrvatskoj, točnije u Elanovim pogonima u Obrovcu.
Važna je i ekološka komponenta
Gradnja električnih brodova mogao bi biti zaokret u poslovanju posrnulog slovenskog diva Elana, koji se okreće proizvodnji brodova na električni pogon, za koje zasigurno ima mjesta u suodnosu s morem, za razliku od moćnih jurilica na naftni pogon, koje proizvode mnoštvo štetnih materijala i plinova. Tako će ove jahte moći uplovljavati u područja za koja vrijede stroga ekološka pravila.
Poznate su već sada i tehničke karakteristike broda, koji će spomenute tri tvrtke graditi. Duljina preko svega iznosit će 14,63 metra, duljina trupa 13,88 metara, a kapacitet jahte bit će prilagođen za boravak do 10 ljudi. Dva električna motora moći će dosegnuti najveću stalnu snagu od 386 kW (525 konja).
Baterije se pune u marinama
Jedno od sudbinskih pitanja za uspjeh cjelokupnog projekta je doseg plovila s jednim punjenjem. Za sada se već zna kako će se jahta napajati na klasičnim utičnicama iz marina.
Cijena proizvoda se ne spominje, a vjerojatno da će u početku biti skuplja od običnih jahti, iste jačine te dizelskog pogona.
Međutim, dugoročno korištenje električne energije moći će vratiti uloženi novac.