Ovo su najtraženija zanimanja u Hrvatskoj za srednje i visoko obrazovane u 2018. godini
Tijekom 2018. godine na najposjećenijem oglasniku poslova u Hrvatskoj, portalu Mojposao.hr, objavljeno je više od 53.000 oglasa, što je za četvrtinu (26%) više u odnosu na broj objavljenih oglasa na ovom portalu tijekom 2017.
Među tom velikom brojkom oglasa, najtraženija zanimanja bila su: trgovac/prodavač, konobar/barmen, skladištar, kuhar, radnik u proizvodnji, vozač, pomoćni radnik u kuhinji, čistač te programer.
Kao što je vidjljivo među zanimanjima za koje je postojala najveća potreba na tržištu rada, tek za jedno je potrebna visoka stručna sprema. Isto tako kao zaključak možemo izvesti da među najtraženijim zanimanjima na portalu Mojposao, dominiraju ona iz turističko-ugostiteljskog sektora.
U 2018. postojala velika potreba za prosvjetarima
Među zanimanjima za koje je neophodna visoka stručna sprema, osim programera, najtraženiji su bili učitelji/nastavnici, profesori, diplomirani inženjeri strojarstva te pomalo iznenađujuće arhitekti.
Kada je pak riječ o zanimanjima za koje je u oglasima navedeno da stručna sprema nije bitna, ponovno se vrte ista zanimanja kao i u prije navedenim kategorijama.
Tako su u toj rubrici najtraženiji konobari, programeri, prodavači, kuhari i prodajni predstavnici.
U potonjoj tablici možete vidjeti po pet najtraženijih zanimanja u 2018. godini prema stručnoj spremi.
Prodaja po udjelu oglasa premašila Turizam, najveći rast bilježe Ljudski resursi
Najveća potražnja za radnicima zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:
- Prodaja (Trgovina) – 18% oglasa
- Turizam i ugostiteljstvo – 17% oglasa
- Proizvodnja i zanatske usluge – 13% oglasa
Najveća ponuda (broj profila) je u sljedećim kategorijama:
- Prodaja (Trgovina) – 22% životopisa
- Administrativna zanimanja – 17% životopisa
- Ekonomija, financije i računovodstvo – 15% životopisa
- Turizam i ugostiteljstvo – 14% životopisa
Prilikom izlistavanja ovih podataka, s portala Mojposao naglašavaju da je u jednom oglasu/životopisu moguće naznačiti više kategorija zaposlenja.
Zanimljivo da je u odnosu na prošlu godinu, najveći porast broja oglasa zabilježen u kategorijama Ljudski resursi.
– Najveći rast broja oglasa u ljudskim resursima pak jasno pokazuje da su tvrtke počele osvještavati važnost zaposlenika i traže ljude koji će kvalitetno upravljati ljudskim potencijalima. Toj tezi ide u prilog i činjenica da su tvrtke smanjile zapošljavanje na određeno za 9%, pojašnjava Igor Žonja, direktor portala Mojposao.
Lagani pad oglasa za rad na određeno vrijeme
S obzirom na vrstu zaposlenja, u 2018. je objavljeno ukupno 63% oglasa za rad na neodređeno, što je gotovo isto kao i u 2017. godini.
Oglasa za rad na određeno bilo je pak 55% što je 5% manje u odnosu na prošlu godinu.
Honorarni djelatnici su se tražili u svega 1% oglasa a sezonski u 6% oglasa, dok se 3% oglasa odnosilo na studentske poslove.
Prošle godine situacija je bila vrlo slična (2% honorarni poslovi, 5% sezonski i 3% studentski poslovi).
S druge strane, 47% tražitelja posla je bilo zainteresirano za stalni posao, a gotovo trećina ih je bila zainteresirana i za rad na određeno (24%). Za honorarni posao bilo je zainteresirano 8% tražitelja posla, a za sezonski njih 7%.
S portala Mojposao i ovdje naglašavaju da oglasi predviđaju mogućnost obilježavanja više vrsta zaposlenja za isto radno mjesto.
Najčešći uvjeti u oglasu: napredni engleski i radno iskustvo od 2 godine i 2 mjeseca
Kaa je riječ o najtraženijim uvjetima za posao, poznavanje stranih jezika je u samom vrhu te se tražilo u 40% oglasa.
U gotovo četvrtini oglasa tražilo se napredno znanje engleskog jezika (22% oglasa), a osnovno poznavanje engleskog jezika tražilo se u 11% oglasa. Ostali jezici su manje zastupljeni.
Najviše posloprimaca odnosno njih trećina u svojim životopisima navodi napredno poznavanje engleskog jezika, dok ih 23% navodi profesionalno poznavanje. Osnovno poznavanje engleskog jezika navodi 17% tražitelja posla.
Njemački jezik je drugi po zastupljenosti – svaki peti (19%) posloprimac navodi osnovno poznavanje njemačkog jezika. Na trećem mjestu nalazi se talijanski čije temelje poznaje 8% tražitelja posla.
U 28% oglasa tražilo se poznavanje rada na računalu, i to većinom poznavanje rada u Wordu i Excelu.
U 40% oglasa tražilo se radno iskustvo i to prosječno 2 godine i 2 mjeseca.
Najveći rast broja oglasa bilježe Bjelovarsko-bilogorska, Šibensko-kninska i Zadarska županija
Od oglasa objavljenih u 2018. godini, njih najviše objavljeno je za rad u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (45%), što je postotni manjak, znamo li da je prošle godine to bio slučaj u preko 50% oglasa.
Slijede oglasi u Splitsko-dalmatinskoj, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji.
Tijekom 2018. godine poslodavci su objavili preko 1.600 oglasa za poslove u inozemstvu, što je 4% više nego u odnosu na 2017.godinu, a najviše oglasa u inozemstvu objavljeno je za rad u Njemačkoj, Sloveniji, Irskoj i Austriji.