Pretraga

Najveća srednja škola u državi: “Imamo preko 1300 učenika i više od sto nastavnika, ali sve ide dobro”

A- A+


Izdvojeni članak

Deset najvećih srednjih škola u Hrvatskoj po broju učenika

Najveća škola u Hrvatskoj je Srednja škola Isidora Kršnjavog u Našicama, koja broji preko 1300 učenika. Zbog njih postoji i velik broj nastavnika, no da sve funkcionira kako treba, potrebno je mnogo toga. Dobra organizacija škole i ljudski faktor u zajedničkim dogovorima presudni su da toliko učenika može u normalnim uvjetima pohađati nastavu. Ravnatelju i njegovoj ekipi to zasada ide odlično, a provjerili smo koja je formula uspjeha ovako velikog kolektiva.

Više od 1300 učenika u čak pedeset razreda kojima predaje točno 103 profesora. Ovo su brojke najveće škole u Hrvatskoj, Srednje škole Isidora Kršnjavog u Našicama. Iza svake ove brojke stoji osoba, učitelj ili učenik, a kako se svi međusobno snalaze i kako je voditi ovako veliki kolektiv saznali smo od ravnatelja Željka Filjaka.

Izdvojeni članak

Najveća škola na svijetu ima učenika kao Varaždin stanovnika

Preko sto nastavnika predaje u jednoj zgradi

Srednja škola u Našicama najbrojnija je škola u državi. Njoj gravitira čak osam osnovnih škola, a ova golema ustanova učenicima nudi tri smjera – ekonomsku, trgovačku i ugostiteljsku školu, gimnaziju industrijsko-obrtničku školu.
Nastava se izvodi u dvije smjene, kao i u većini škola.

Učionica ima dovoljno, međutim nastavničko vijeće sa 103 profesora ne može se održavati u zbornici koja može podnijeti kapacitet jedne smjene, oko četrdeset profesora.
– Zbog nastavničkih vijeća i sličnih velikih sastanaka imamo višenamjensku dvoranu sa 180 sjedećih mjesta, a tamo se održava i županijski Lidrano, kazao nam je ravnatelj Filjak.

Problema s prostorom u ovako velikoj školi uvijek postoji, što se najviše vidi kad se učenike mora dijeliti u manje skupine poput grupa za strane jezike. No uz dobru organizaciju rasporeda i to se može složiti.
– Naša satničarka koja slaže rasporede ima zaista velik posao, mora složiti nastavu za preko sto nastavnika, no to joj zaista već dugo ide odlično, pohvalio je ravnatelj organizaciju.

Novi smjerovi osposobljavaju učenike za novo tržište

Svake godine se nastoji biti u trendu pa se tako uveo smjer za instalatera kućnih instalacija, što znači da će učenik završetkom škole moći pokrivati više zanimanja, poput rukovanja vodovodom, plinom te instalacijama centralnog grijanja. Od ove godine uveden je i smjer automehatroničara, koji objedinjuje zanimanje automehaničara, ali učenik nauči i provjeravati kompleksnije tehničke sustave.

Za nove smjerove uvijek se prvo anketiraju osmaši

U ovoj školi postoji posebna politika oko upisa učenika. Svake godine se upisuje svega četiri razreda gimnazijalaca te se nastoje redovito uvesti inovacije obzirom na potrebe tržišta.

Upisna politika ove škole je takva da se prvo u travnju kroz anketiranje učenika osmih razreda pita djecu i roditelje što bi upisali. – Ta logika nam je glavna kad se vodimo u upisnoj politici, jer jedina smo srednja škola u Našicama i zato moramo dati priliku učenicima da sukladno sposobnostima idu u školu koju žele, objasnio je Filjak.

Ova logika dovela je raznolikog programa škole, a njegovanje strukovnih programa pokazalo se dobrim jer su u prošlosti učenici i nekih graditeljskih smjerova odlazili na državna natjecanja.

– Na razgranatom stablu puno je plodova, pa kad učenik dobije mogućnost izbora onda to odlično funkcionira, poručio je.

Dobri odnosi među ljudima okosnica su funkcioniranja

Tajni recept za vođenje ovako velikog kolektiva je dobra ekipa koja vodi školu. Pedagoška služba s tri voditelja, dvije knjižničarke i ostalo osoblje uigrano je u funkcioniranje škole i zajedno s ravnateljem radi na svim problemima i zadacima.

– Našice su malo mjesto, ljudi se poznaju, roditelji i učenici, zato imamo tu dozu bliskosti. Svi govorimo da je ovo naša škola i taj domaćinski osjećaj se svaki dan osjeti u kolektivu, ponosan je ravnatelj Filjak.
Dobro vođenje osjeti se i na dobrim rezultatima na maturi. Tako je deset posto učenika na prošloj maturi imalo odlične rezultate i to naročito u matematici.

Ravnatelj s ponosom svakodnevno dolazi na posao, jer dobri odnosi unutar kolektiva omogućavaju mu da konstruktivno riješi svaki problem.
– Već osam godina sam ravnatelj i znam da nemam tako dobre suradnike koji, istina moraju raditi i više nego u nekoj drugoj školi, nikad ne bih uspio, objasnio je.

Ljudski faktor je presuđujući koji podržava ovu veliku instituciju, pa zbog toga iz dana u dan i tako već godinama, sve skupa funkcionira jako dobro.