Nakon pritiska ZET se oglasio o zabrani studentske aplikacije ZETCheck
Nakon što je ZET predstavio građanima uslugu Transit koja je nastala u suradnji s Googleom, dio građana im je uputio oštru kritiku jer su nekoliko mjeseci ranije zabranili aplikaciju ZETCheck. Budući da je aplikacija koju su napravili studenti FER-a za mnoge bila bolja opcija jer su dobivali točne informacije o dolasku vozila, iz Zagrebačkog električnog tramvaja su dali obrazloženje za svoje postupke.
Posljednjih dana dio Zagrepčana, ali i stanovnika ostalih dijelova Hrvatske, postao je gnjevan na Zagrebački električni tramvaj zbog novouvedene usluge pod nazivom Transit.
Naime, grupa studenata FER-a nekoliko mjeseci ranije napravila je aplikaciju ZETCheck koja je građanima pokazivala točno vrijeme dolaska tramvaja na stanice koju su iz ZET-a hladno zabranili. No onda se pojavilo Googleov Transit kojeg su ZET-ovci na svojim web stranicama predstavili kao uslugu koja pruža informacije o javnom prijevozu, to jest o prometnoj mreži i linijama.
Budući da ova suradnja ZET-a i Googlea, i zabrana besplatne aplikacije studenata FER-a, ide uz dlaku mnogim građanima, veliki broj njih je uputio kritiku Zagrebačkog električnom tramvaju.
ZET nije najavio prikaz tramvaja u realnom vremenu
Iz ZET-a su, pak, dali obrazloženje kako oni nikad nisu najavili prikaz pozicije vozila u stvarnom vremenu, a da je Transit usluga namjena planiranje putovanja, piše Soundset.
– Uslugu je pozdravila većina korisnika zagrebačkog javnog prijevoza jer im omogućuje snalaženje u mreži linija, odnosno na području od 1600 kilometara trasa ZET-a. Također, prvoga dana korištenja usluge provedena je i anketa u kojoj nismo zabilježili negativne reakcije, a suradnju su posebno pozdravili studenti iz drugih gradova te turisti. Nadalje, zaprimili smo i brojne telefonske pozive putnika koji su izrazili zadovoljstvo ponuđenom uslugom jer su im podaci o planiranim polascima znatno dostupniji te ne trebaju više ručno izračunavati dolazak vozila na određeno stajalište ili tražiti asistenciju na druge načine za pronalazak linije koja im je potrebna, naveli su u pojašnjenju iz ZET-a.
Nužno je bilo ograničenje pristupa ZETChecku
Također su objasnili i zašto je ZETCheck zabranjen. kako navode, postojeća informatička infrastruktura ne dopušta izravnu distribuciju podataka o trenutnim lokacijama vozila velikom broju korisnika. Tvrde da je sustav koji se koristi za nadzor prometovanja tramvaja i autobusa ograničenih kapaciteta koji funkcionira zadovoljavajuće. Međutim, to zadovoljavajuće se ogleda u onim okvirima koji su predstavljali suvremene principe i potrebe prije osam godina.
– Kada je skupina autora izradila aplikaciju koja korisnike vodi do podataka o poziciji vozila, velik broj pristupa stvarao je smetnje u radu sustava jer za tu namjenu i toliki broj korisnika isti nije namijenjen. Tvrtka u čijem je vlasništvu internetsko sučelje iz kojega su se podaci o prometu za aplikaciju crpili onemogućila je pristup zbog stabilnosti primarne namjene sustava, ali i zaštite osobnih podataka djelatnika. Iz tih je razloga ograničenje pristupa bilo nužno, istaknuo je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.