Nakon sastanka u Vladi, Fuchs otkrio prelaze li sve škole i fakulteti na online nastavu
Ove srijede održan sastanak užeg kabineta Vlade, a glavna tema razgovora bilo je uvođenje strožih mjera s ciljem sprječavanja širenja zaraze protiv koronavirusa. Ministar obrazovanja Radovan Fuchs je poslije sastanka dao izjavu medijima u kojoj je otkrio kako neće biti prelaska na online nastavu za sve. Istaknuo je kako smatra dobrim postojeći model da lokalni stožeri i pojedinačne škole sami odlučuju modelima nastave.
Ministar Radovan Fuchs dao je izjavu za medije nakon sastanka u Vladi na kojem se razgovaralo o strožim mjerama s ciljem suzbijanja epidemije. Rekao je kako su neke županije, poput Varaždinske, donijele odluku da srednje škole privremeno prijeđu na online nastavu.
Nema prelaska na online nastavu za sve, lokalni stožeri i dalje sami odlučuju
Za sada neće biti prelaska na online nastavu za sve, nego će i dalje lokalni stožeri u suradnji sa školama odlučivati za sebe.
– Nastavit ćemo s tim pristupom jer još uvijek su procjene da je to puno bolja varijanta nego kompletno sve skupa na online. Kada bi čitava Hrvatska prešla na taj model, odluku bismo jednako tako morali donijeti na nivou Vlade i proglasiti prelazak odlukom Vlade. To bi kasnije imalo ozbiljnih implikacija na provođenje mature i na kvalitetu nastave koja nije ista kao ‘licem u lice’, rekao je Fuchs, prenosi HRT.
Podsjetimo, jutros je isto kazala i Ivana Pavić Šimetin, zamjenica ravnatelja HZJZ-a, istaknuvši kako Posebno povjerenstvo Ministarstva koje se bavi mjerama za škole nije za to da se na nacionalnoj razini prijeđe na nastavu na daljinu. Nema prelaska na online nastavu ni za studente, rekao je danas Fuchs.
– Što se tiče sveučilišta, više-manje ako gledate visoko obrazovanje, oni su po mojoj procjeni sedamdesetak posto na online varijanti i ne treba ih nitko posebno na to prisiljavati. S druge strane, moramo uvažiti činjenicu da postoji čitav niz studijskih programa koji se jednostavno u potpunosti ne mogu provoditi online. To pogotovo vrijedi za biomedicinska područja – medicina, stomatologija, veterina, farmacija i slično. U to su uključeni i neki drugi programi gdje jednostavno režim nastave podrazumijeva kompletno izvođenje online. To je za sada tako, rekao je Fuchs.
Fuchs: ‘Širenje unutar đačke populacije je malo’
Ministar ponovno procjenjuje kako škole i dalje nisu širitelji zaraze.
– Procjena je jednako tako da škole i dalje nisu širitelji zaraza. Štoviše, ja sam prekjučer razgovarao s austrijskim ministrom, razmijenili smo mišljenja, oni su, kao što znate u lockdownu. Ima jedna interesantna studija, novoobjavljena, koju je Austrija provela među svojim učenicima brzim testovima, antigenskim. Doduše ne uzimanjem uzorka iz nosa, nego usne šupljine. Rezultat je pokazao da je jako malo asimptomatskih slučajeva, iako moramo uzeti u obzir da je to rađeno od kraja devetog mjeseca do sredine desetog, kao i pogrešku gdje ovim testovima pouzdanost nije stopostotna. Međutim, i kad sve to skupa zbrojite, izgleda da je činjenica da je to širenje unutar đačke populacije malo. I dalje pratimo na dnevnoj bazi ukupni broj na razini Hrvatske, kako osnovnoškolskih, srednjoškolskih učenika, jednako tako to gledamo i pratimo po županijama i po gradovima, znači imamo vrlo dobru epidemiološku sliku. Imali smo prije tri-četiri dana lagani pad, sad opet imamo nešto više, maloprije sam dobio podatke. Jednostavno ćemo nastaviti na ovaj način i mislimo da je to dobro, kaže Fuchs.
Na pitanje novinara hoće li se promijeniti mjere za škole u smislu smanjenja broja učenika u učionicama, Fuchs kaže:
– Naravno da se može razgovarati i oko B modela. B model upravo predviđa tu mogućnost da škole koje nemaju dovoljno prostora da bi se zadržale ili pojačale epidemiološke mjere, mogu prijeći na B model. To je ona izmjena učenika koji prate nastavu ‘licem u lice’ i onih koji su kod kuće, bilo po režimu 3+2 dana ili na tjednim izmjenama, smatra Fuchs.