NCVVO objavio rezultate velikog testiranja učenika, u dva područja su iznadprosječni
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) objavio je rezultate TIMSS istraživanja provedenog u 2019. Riječ je o međunarodnom istraživanju trendova u znanju matematike i prirodoslovlja, a u oba su područja hrvatski učenici ostvarili iznadprosječne rezultate. Objavom ovih rezultata zaokružen je sedmi ciklus ispitivanja znanja Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća koje se provodi svake četiri godine.
![](https://www.srednja.hr/app/uploads/2020/04/man-3653346_1280-1024x682.jpg)
pixabay.com
Čak 3.785 učenika četvrtih razreda i njihovih roditelja, 263 učitelja i 153 ravnatelja osnovnih škola diljem Hrvatske, sudjelovalo je u TIMSS 2019. istraživanju. Kod učenika se ispitivalo znanje u matematici i prirodoslovlju.
Zabilježen trend poboljšanja rezultata
– Hrvatski su učenici ostvarili iznadprosječne rezultate u oba područja – matematici (509 bodova) i prirodoslovlju (524 boda), a kroz tri ciklusa provedbe ovoga istraživanja u Hrvatskoj zabilježen je trend poboljšanja postignutih rezultata u gotovo svim sadržajnim domenama matematike i prirodoslovlja. Izrazito veliki udio učenika RH dostiže osnovnu razinu iz matematike (95 %) i prirodoslovlja (98 %), odnosno postiže rezultate koji su iznad prosjeka rezultata svih zemalja sudionica TIMSS-a. Srednju razinu iz matematike dostiže 70 % hrvatskih učenika, dok je taj postotak iz prirodoslovlja nešto veći i iznosi 80 %. Na višoj se razini nalazi 28 % učenika iz matematike i 34 % učenika iz prirodoslovlja, dok u Hrvatskoj naprednu razinu iz matematike i prirodoslovlja dostiže samo 4 % učenika, priopćili su iz NCVVO-a.
Dodaju, kako razlike među spolovima ne postoje kad je riječ o postignućima iz prirodoslovlja, dok je razlika od oko deset bodova u korist dječaka ostala konstantna kad je riječ o postignućima iz matematike.
– Nakon nedavno objavljenih jako dobrih rezultata na PISA istraživanju globalnih kompetencija, izrazito me raduje činjenica da su hrvatski osnovnoškolci i na TIMSS istraživanju ostvarili iznadprosječne rezultate u postignućima iz matematike i prirodoslovlja. Iskreno vjerujem da će skoro uvođenje nacionalnih ispita dodatno unaprijediti postignuća hrvatskih učenika na svim međunarodnim istraživanjima jer će dobivene povratne informacije osigurati mogućnost brze reakcije i uvođenja mjera za poboljšanje obrazovnih ishoda u ključnim obrazovnim trenucima za naše učenike, riječi su Ivane Katavić, ravnateljice NCVVO-a.
U istraživanju sudjelovalo više od 580 tisuća učenika diljem svijeta
Kako ističu iz te institucije, viša postignuća hrvatskih učenika iz oba ispitivana područja povezana su s pohađanjem ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Bolji rezultati rezultat su i češćih aktivnostima roditelja vezanih uz predmatematičku i predčitalačku pismenost u ranoj dobi, većom motivacijom za učenjem matematike i prirodoslovlja te osjećajem sigurnosti i pripadnosti školi.
– Također, viša postignuća učenika povezana su i s većim zadovoljstvom nastavnika, većom kvalitetom nastave matematike i prirodoslovlja te sveukupnim pozitivnim ozračjem u školi, priopćili su iz NCVVO-a.
Istraživanje TIMSS 2019 provodilo se na nacionalno reprezentativnim uzorcima četvrtih i osmih razreda u 64 zemlje i osam referentnih sustava, a u istraživanju je sudjelovalo više od 580 tisuća učenika, 310 tisuća roditelja, 19 tisuća ravnatelja škola i 52 tisuće učitelja.
– Najveći uspjeh u matematici i prirodoslovlju u četvrtim i osmim razredima postigli su Singapur, Kineski Taipei, Republika Koreja, Japan i Hong Kong. U području matematike i dugoročni (od 1995. godine) i kratkoročni trendovi (od 2015. godine) pokazuju više poboljšanja nego pogoršanja u prosječnim postignućima učenika diljem svijeta, a sličan je trend zamijećen i u prirodoslovlju iako je u kratkoročnim trendovima u četvrtim razredima zabilježen jednaki broj zemalja sa smanjenjem i povećanjem u prosječnim rezultatima, kažu iz NCVVO-a.