Kako se mijenja tehnologija, društvene vrijednosti i pogledi na svijet, tako se i obrazovni sustavi diljem svijeta sve više prilagođavaju novonastalim prilikama. U tim okolnostima nastaju školski predmeti, koje je samo prije pet ili deset godina, teško bilo zamisliti unutar kurikuluma. Donosimo neke neobične s različitih paralela i meridijana.
Moderno doba donijelo je sa sobom ubrzani razvoj tehnologije, gospodarskih principa kao i pogleda na svijet. Sve to natjeralo je tvorce najčešće krutih i teško promjenjivih obrazovnih programa da ipak donekle popuste te se prilagode novonastalim prilikama. Donosimo vam neke od neobičnih predmeta, kao i čudne nastavne metode, koje su u škole uvele države diljem svijeta.
Kako biti uspješan poslovni čovjek – Kina
Osim što je zemlja koja ima najviše stanovnika, Kina je jedna od gospodarski najjačih velesila. Stoga su odlučili u osnovnim školama uvesti predmet, koji podučava ‘mlade snage’ kako biti uspješan poslovan čovjek u budućnosti.
Ovo je tim čudnija okolnost, znamo li da je Kina još uvijek komunistička zemlja. Mada im je u svjetonazor utkano da novac nije najvažnija stvar u životu, ipak su svjesni da može donijeti mnogo dobara i usluga. Ovaj im je predmet dodatna nastava, ali se školarci ne bune protiv njega.
Dodajmo da je i u Hrvatskoj uveden zanimljiv novitet slične tematike, još prošle godine. Naime po prvi put je u nekoj gimnaziji (točnije Prvoj u Zagrebu) uvedeno poduzetništvo kao izborni predmet, kako bi se učenike koji ne upišu fakultet učinilo atraktivnijima na burzi.
U Danskoj na satima matematike se igraju računalne igre
Kako javljaju u HTV-ovoj emisiji Puni krug, u danskim se školama od ove školske godine igraju video igre na satima matematike. Cilj nije zabava nego lakše usvajanje aritmetike i geometrije.
Vještine svladavanja zadataka u igrama, učenici primjenjuju na matematičke izračune. Tako da onda i zadatke rješavaju bez problema, ali i obrnuto matematika im pomaže u postizanju boljih rezultata u igri.
Šah – školski predmet u više od 30 zemalja
Više od 30-ak zemalja diljem svijeta implementiralo je šah u svoje obrazovne programe. Prva srednja škola, koja je uvela ovu igru kao obvezni predmet u kurikulum, nalazi se u bugarskom gradiću Slivnici.
Susjedna je Srbija primjerice još prije sedam godina, uvela šah kao izborni predmet u osnovne škole, a o eventualnom uvođenju u hrvatske škole na prošlogodišnjem su susretu razgovarali predsjednik Ivo Josipović te predsjednik Međunarodne šahovske organizacije Kirsan Ilyumzinov.
No još uvijek je ova igra, koja razvija proceduralno razmišljanje ostala tek kao izvannastavna aktivnost ili sekcija u pojedinim obrazovnim institucijama Lijepe naše.
Judo u Nizozemskoj, Francuskoj i Japanu
Borilačka vještina judo već je uveden kao predmet u škole u Nizozemskoj, Francuskoj i Japanu te je u tim zemljama dao rezultate u prevenciji vršnjačkog nasilja. Bivši ministar obrazovanja Željko Jovanović najavio je implementaciju juda u stotinjak hrvatskih osnovnih škola, u sklopu nastave iz tjelesne i zdravstvene kulture.
Krajnji cilj takvog projekta je da ova vještina postane izborni predmet u svim osnovnim školama.