Pretraga

Nesvjesni signali koje šaljete na svom radnom mjestu

A- A+

Kad se radi o tome kako vas vide na poslu, nije istina da samo kvaliteta vašeg rada govori o vama. Ljudska percepcija je mnogo kompliciranija od toga, stoga je moguće da šaljete signale kojih niste ni svjesni, niti ste ih htjeli poslati.

Iako mnogi misle da je na radnom mjestu bitna samo kvaliteta obavljenog posla, kako bi ih kolege vidjele u dobrom svjetlu, to baš i nije tako. Određenim načinom ponašanja, odijevanja i sličnim ‘sitnicama’ šaljete nesvjesne signale drugima koji vas na temelju tih tvari ocjenjuju. Postoji pet najčešćih načina na koje šaljete signale o sebi na poslu, te objašnjenja koja govore o tome kako vaši kolege čitaju te signale, piše Business Insider.

Izdvojeni članak

Mitovi i istine o govoru tijela

S kime se družite na radnom mjestu

Bez obzira na to kakva je kvaliteta posla koji obavljate, ukoliko se većinom družite s ljudima koji obavljaju samo određeni minimum posla, uvijek zbog nečega prigovaraju ili se ne slažu sa svojim nadređenima, mogli biste biti percipirani kao oni, iako zapravo niste takvi. Obrnuto, ako vrijeme provodite s onima koji se trude i daju sve od sebe, drugi će vas vidjeti kako netko sa sličnom poslovnom etikom i vrijednostima.

U koje vrijeme odlazite s posla

Ako samo gledate na sat i svaki dan odlazite ravno u primjerice 17 sati, pripremite se na to da ćete vjerojatno biti percipirani kao netko tko nije naročito posvećen poslu, i netko tko daje od sebe samo ono što je zatraženo i ništa više. To se na vas može odraziti u vrijeme kad se daju povišice ili unapređenja. S druge strane, ukoliko uvijek na poslu ostajete satima duže nego svi ostali, bit ćete primjećeni kao netko tko je predan poslu, ali bi se moglo dogoditi i da drugi pomisle kako se ne možete zapravo nositi s obimom posla koji vam je dan. Najbolji je umjeren pristup-ne izlijetati kroz vrata radnog mjesta u točno određeno vrijeme, ali odlaziti u otprilike isto vrijeme, naravno ukoliko ste odradili svoje obaveze i zadatke.

Izdvojeni članak

Pitanja koja trebate postaviti poslodavcima na razgovoru za posao

Što nosite na sebi

Stara izreka koja glasi ‘Odijeni se za radno mjesto koje želiš, a ne za radno mjesto koje ima’, i u tome zaista ima neke istine. Možda vam je dozvoljeno nositi obične izlizane traperice i majice, ali ukoliko su vam nadređeni klasičnije i poslovno odijeveni, možda bi i vi trebali malo pripaziti što odijevate na posao. Iako to nije baš pravedno, ljudima vas je lakše zamisliti kako upravljate drugima ukoliko izgledate ozbiljnije i poslovnije na radnom mjestu. Odijevajte se na način kako želite da vas drugi vide.

Kako se ponašate na sastancima

Ako na sastancima samo mirno sjedite i ne sudjelujete u raspravama i dijeljenju ideja,tako pokazujete da baš i nemate što pridonijeti na poslu, ili da vas nije briga za to. Još je gore ako većinu vremena provedete provjeravajući poruke na mobitelu ili slično, jer tako pokazujete da nemate namjeru sudjelovati u radu tvrtke. Ako već ne možete ili ne želite sudjelovati u raspravi, barem se potrudite da izgledate prisutnima.

Izdvojeni članak

Što odijevanje za posao govori o vama

Kako vam je uređen ured ili radni stol

Ako je vaš radni stol skroz prazan, bez ikakvih vaših stvari, niti dokaza da netko tu radi, tako biste mogli signalizirati da ste ovdje samo u prolazu dok ne nađete neko bolje radno mjesto. Postavljanje nekih osobih stvari poput zanimljive bilježnice, vlastite šalice za kavu i slično na vaš stol nije ništa teško, a zbog tih stvari bi vas kolege mogli drugačije vidjeti. Osim praznog stola, trebate izbjegavati i prenatrpan stol i neurednost, jer vas to u tuđim očima može učiniti neorganiziranima.