Pretraga

Nezaključivanje ocjena na polugodištu dovelo do poplave jedinica

A- A+

Prije dvije godine ministar Jovanović je predložio

ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu. Do toga

je i došlo, no čini se kako su se crne prognoze na koju

je upozoravala struka obistinile. Broj negativnih

ocjena nakon te odluke se povećao.

Ministar obrazovanja Vedran Mornar i njegov tim

odlučili su kako se ni ove godine ocjene na polugodištu

neće zaključivati, a nastavnici neće morati ni ocjene

iz imenika ručno prepisivati na papir za roditelje. Ta

odluka vrijedi još od 2012. godine kada ju je donio

bivši ministar Željko Jovanović, a s kojom se mnogi

prosvjetari nisu složili, iako je zbog nje i njima i

učenicima vrijeme prije božićnih praznika manje

stresno. Čini se da su bili u pravu, jer podaci

pokazuju kako se broj negativnih ocjena nakon odluke o

nezaključivanju na polugodištu povećao.

Izdvojeni članak

‘Zbog nezaključivanja ocjena na polugodištu ocjene će se frizirati i poklanjati kako bi svi bili zadovoljni’

Podijeljeno oko pet tisuća više jedinica

Iako se prosječan opći uspjeh povećao s 3,52 na 3,63

povećao, tablice Ministarstva znanosti, obrazovanja i

sporta također su pokazale kako se u osnovnim školama

nakon uvođenja nezaključivanja ocjena na polugodištu

broj podijeljenih jedinica tijekom godine povećao za

oko 40 posto, dok je u srednjim povećan za oko 20

posto, piše Slobodna Dalmacija.

U srednjim školama prije dvije godine zapisano je oko

22,5 tisuće jedinica, dok ih je protekle godine

podijeljeno 27 414 jedinica, iako je broj učenika u

obje školske godine bio podjednak. Što se tiče odličnih

ocjena, njihov je broj smanjen – 2012. godine

podijeljeno je 157 tisuća petica, dok ih je prošle

godine bilo nešto manje od 150 tisuća.

www.slobodnadalmacija.hr

Izdvojeni članak

Zbog ukidanja ocjena na polugodištu mnogi školarci nakupili jedinice

‘Ukidanje zaključivanja na polugodištu bilo je neopravdano’

Stručnjaci i nastavnici tvrde kako je ocjenjivanju u

školama fali objektivnosti, no definitivno misle kako

je ukidanje ocjena na polugodištu bio pogrešan potez.

– Ukidanje ocjena na polugodištu bilo je neopravdano.

Naš sustav ocjenjivanja ionako je dosta nepromišljen

jer sva znanja, sposobnosti, vještine učenika svodimo

na ocjenu, rekao je Ante Bežen s Učiteljskog fakulteta

u Zagrebu te dodao kako naše školstvo nije

implemntiralo suvremene spoznaje o praćanju znanja,

vještina i sposobnosti učenika.

Profesorica engleskog jezika iz karlovačke Gimanzije

primijetila je pak da se učenici zbog ove odluke

previše opuštaju, što objašnjava lošije ocjene.

Izdvojeni članak

Učenici vs. profesori: nezaključivanje ocjena na polugodištu

Učenici opušteniji, no s lošijim uspjehom

– Sad kad nema zaključivanja ocjena na polugodištu

osjećamo mnogo manji pritisak u prosincu, atmosfera je

opuštenija, nema navlačenja ocjena i sličnog. S druge

strane, ocjenom na polugodištu učenici su imali osjećaj

završetka, da su jednu cjelinu riješili. Ovako se

opuste, ne rade dovoljno i kraj školske godine iz

iznenadi.

Sjećam se jedne godine kad je polugodište završavalo

15. siječnja i bilo izjednačeno s drugim polugodištem u

dužini, ni to mi nije bilo loše. Meni kao profesoru je

ovo u redu, ali mislim da je odluka za učenike lošija

jer malo njih ima samokontrolu, već ih većina odgađa

stvari za zadnji tren, rekla je Jelena Despot.

Svoje mišljenje dala nam je i učenica iste gimnazije.

– Meni je iskreno svejedno, učim puno i pokušavam imati

što bolje ocjene bez obzira zaključivale se one na

polugodištu ili ne i nikada se nisam opuštala. No, neki

moji kolege jesu, sakupljaju loše ocjene u prvom

polugodištu i onda to sve pokušavaju ispraviti u

drugom. Upravo zato bi možda bilo bolje da se ocjene

ipak zaključuju na polugodištu jer učenici ipak cijelo

vrijeme uče, rekla je Ana Đarmati.