Prije dvije godine ministar Jovanović je predložio
ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu. Do toga
je i došlo, no čini se kako su se crne prognoze na koju
je upozoravala struka obistinile. Broj negativnih
ocjena nakon te odluke se povećao.
Ministar obrazovanja Vedran Mornar i njegov tim
odlučili su kako se ni ove godine ocjene na polugodištu
neće zaključivati, a nastavnici neće morati ni ocjene
iz imenika ručno prepisivati na papir za roditelje. Ta
odluka vrijedi još od 2012. godine kada ju je donio
bivši ministar Željko Jovanović, a s kojom se mnogi
prosvjetari nisu složili, iako je zbog nje i njima i
učenicima vrijeme prije božićnih praznika manje
stresno. Čini se da su bili u pravu, jer podaci
pokazuju kako se broj negativnih ocjena nakon odluke o
nezaključivanju na polugodištu povećao.
Podijeljeno oko pet tisuća više jedinica
Iako se prosječan opći uspjeh povećao s 3,52 na 3,63
povećao, tablice Ministarstva znanosti, obrazovanja i
sporta također su pokazale kako se u osnovnim školama
nakon uvođenja nezaključivanja ocjena na polugodištu
broj podijeljenih jedinica tijekom godine povećao za
oko 40 posto, dok je u srednjim povećan za oko 20
posto, piše Slobodna Dalmacija.
U srednjim školama prije dvije godine zapisano je oko
22,5 tisuće jedinica, dok ih je protekle godine
podijeljeno 27 414 jedinica, iako je broj učenika u
obje školske godine bio podjednak. Što se tiče odličnih
ocjena, njihov je broj smanjen – 2012. godine
podijeljeno je 157 tisuća petica, dok ih je prošle
godine bilo nešto manje od 150 tisuća.
‘Ukidanje zaključivanja na polugodištu bilo je neopravdano’
Stručnjaci i nastavnici tvrde kako je ocjenjivanju u
školama fali objektivnosti, no definitivno misle kako
je ukidanje ocjena na polugodištu bio pogrešan potez.
– Ukidanje ocjena na polugodištu bilo je neopravdano.
Naš sustav ocjenjivanja ionako je dosta nepromišljen
jer sva znanja, sposobnosti, vještine učenika svodimo
na ocjenu, rekao je Ante Bežen s Učiteljskog fakulteta
u Zagrebu te dodao kako naše školstvo nije
implemntiralo suvremene spoznaje o praćanju znanja,
vještina i sposobnosti učenika.
Profesorica engleskog jezika iz karlovačke Gimanzije
primijetila je pak da se učenici zbog ove odluke
previše opuštaju, što objašnjava lošije ocjene.
Učenici opušteniji, no s lošijim uspjehom
– Sad kad nema zaključivanja ocjena na polugodištu
osjećamo mnogo manji pritisak u prosincu, atmosfera je
opuštenija, nema navlačenja ocjena i sličnog. S druge
strane, ocjenom na polugodištu učenici su imali osjećaj
završetka, da su jednu cjelinu riješili. Ovako se
opuste, ne rade dovoljno i kraj školske godine iz
iznenadi.
Sjećam se jedne godine kad je polugodište završavalo
15. siječnja i bilo izjednačeno s drugim polugodištem u
dužini, ni to mi nije bilo loše. Meni kao profesoru je
ovo u redu, ali mislim da je odluka za učenike lošija
jer malo njih ima samokontrolu, već ih većina odgađa
stvari za zadnji tren, rekla je Jelena Despot.
Svoje mišljenje dala nam je i učenica iste gimnazije.
– Meni je iskreno svejedno, učim puno i pokušavam imati
što bolje ocjene bez obzira zaključivale se one na
polugodištu ili ne i nikada se nisam opuštala. No, neki
moji kolege jesu, sakupljaju loše ocjene u prvom
polugodištu i onda to sve pokušavaju ispraviti u
drugom. Upravo zato bi možda bilo bolje da se ocjene
ipak zaključuju na polugodištu jer učenici ipak cijelo
vrijeme uče, rekla je Ana Đarmati.