Nije jasno ima li povrata novca za učenike škola koje odlože maturalce u Španjolskoj
S obzirom na dva teroristička akta u Kataloniji prošli tjedan, na dnevni red su isplivali sigurnosni aspekti odlaska oko 1.500 maturanata na ekskurziju u ovu španjolsku pokrajinu. Ministrica je već u petak dala preporuku da se odlože maturalci u Španjolsku, koji se planiraju u sljedećih tjedan dana. No, putničke agencije upozorile su roditelji kako neće dobiti ni kune natrag ako se maturalna putovanja otkažu, osim ako su uplatili osiguranje od otkazivanja.
Kako prenosi HRT, u agencijama su objasnili da su uplaćeni novac već proslijedili i uplatili smještaj.
U Udruzi hrvatskih putničkih agencija potvrdili su da za sada nema odgoda putovanja te da će se postupati prema uputama Ministarstva vanjskih poslova, koje preporučuje maksimalan oprez i dodatno informiranje prije putovanja u Španjolsku.
Ipak, čini se da postoji način da se dobar dio novca vrati u slučaju odgode ili otkazivanja putovanja
– Roditelji koji ne žele da im djeca na maturalac idu u Španjolsku, mogu se pozvati na direktivu koja obvezuje Hrvatsku: ako postoji bojazan od terorističkog napada, može se tražiti raskid ugovora i ne treba platiti nikakvu naknadu, rekla je za isti izvor Dijana Kladar, predsjednica Saveza potrošačkih udruga.
Kladar dodaje da agencije mogu zadržati dio novca zbog troškova, no postoji direktiva, i presude EU sudova koji kažu da je možemo izravno primijeniti. Svaki potrošač može se obratiti agenciji pisanim putem i tražiti raskid ugovora bez plaćanja. To vrijedi i ako je rok za otkazivanje 7 dan, budući da se određene stavke koje su kontra zakona ili važećih direktiva, ne mogu uvrstiti u potrošački ugovor.
Ono što je također važno, a što je za HRT istaknula Dijana Kladar je da roditelji za uplaćeni novac mogu tražiti i promjenu destinacije.
Udruge hrvatskih putničkih agencija: ‘Direktiva ne postoji’
Nedugo nakon izlaganja predsjednice Saveza potrošačkih udruga, stigla je reakacija Udruge hrvatskih putničkih agencija.
Po njima direktiva ne postoji te smatraju da inzistiranje na njoj dovodi u zabludu potrošače.