Vojska je izgubila svoju privlačnost među mladim ljudima Europe.
Postojalo je vrijeme, ne tako davno, kada je vojni poziv bio jedan od
najuglednijih u društvu. Danas su se stvari okrenule, te to ponekad
rezultira malo očajnim potezima.
Njemačka vojska se našla pod
udarom kritičara nakon što je u najpopularnijem tinejdžerskom časopisu
platila reklamu za vojnu obuku i pristupanje oružanim snagama. Oglas
veselih boja, pun nasmijanih mladih ljudi izašao je u online i tiskanom
izdanju časopisa Bravo, te pod sloganom ‘Akcija, Adrenalin, Avantura’
poziva tinejdžere na plaćena putovanja na Sardiniju i u Alpe. Oglas obećava ‘lude vodene bitke’, te vožnju u ‘pravom vojnom zrakoplovu’.
Program je napravljen kao svojevrsna zamjena za obavezno šestomjesečno služenje vojnog roka, koje je ukinute prošle godine. Mladi ljudi koji se odluče otići na putovanje dobivaju priliku nešto naučiti o vojsci, te u konačnici pristupiti oružanim snagama kada dosegnu punoljetnost.
Mnogi kritiziraju ovaj potez Bundeswehra kao ugrožavanje prava djece, te se pozivaju na zakonsku odredbu koja zabranjuje regrutaciju mlađih od 18 godina.
– Oružani snage bi trebale ograničiti svoju djelatnost primarno na
punoljetne osobe. Ovakvi oglasi su povreda prava maloljetnih, izjavio je
Ralf Wilinger, borac za prava djece.
Magazin se brani
tvrdnjom da je i vojska jedan od dijelova demokratskoga društva, te da
oni ne vide problem u objavljivanju plaćenog oglasa.
– Ne
skrivamo od mladih ljudi pravu sliku vojske i vojnog poziva. Dio našeg
programa sastoji se i od upoznavanja tinejdžera s ratni veteranima, kako
bi dobili pravu sliku što je ratni sukob, branio je politiku vojske
Ulrich Karsch, direktor vojne regrutacije u istočnoj Njemačkoj.