Nova formula: Bodovi za upis u srednje škole drugačije će se računati
Budući da svake godine pri upisu u srednje škole, naročito gimnazije, dolazi do navale superodlikaša s maksimalnim brojem bodova, MZOS je uputio prijedlog kojim bi se uvela nova tablica za računanje stečenih bodova iz osnovne škole, a smanjio bi se broj učenika s maksimalnim brojem bodova. Smatra se kako je to rješenje ‘više fer’ i realnije od dosadašnjeg računanja bodova gdje su učenici s prosjekom npr. 4,53 i 5.0 imali jednak broj bodova.
Svake godine pri upisu u srednje škole, pogotovo gimazije, javlja se problem mase učenika koji imaju jednaki, maksimalan broj bodova. Prema dosadašnjem računanju zbrajali se se opći uspjesi na kraju školske
godine, tako da su učenici sa prosjekom ocjena 4.5 i onaj s prosjekom 5.0 imali jednak broj bodova, njih 60. Sada je MZOS uputilo prijedlog kojim bi se doskočilo tom problemu, i gdje bi se vidjela razlika u broju
bodova učenika sa svim ‘peticama’ i učenika s odličnim uspjehom, ali s nižim prosjekom ocjena. Nova formula izgledala bi ovako.
Ocjene će se zaokruživati na dvije decimale, u formulu ulaze ocjene svih razreda
Dakle, od idućeg ljeta ocjene će se zaokruživati na dvije decimale, stoga neće biti isto prolazi li učenik s 4,7 ili 5.0. Prema starom modelu, zbrajale su se zaokružene ocjene općeg uspjeha sedmog i osmog razreda, a po novome u obzir će se uzimati opći uspjeh iz posljednja četiri razreda osnovne škole i prosjek uspjeha u ostalim razredima.
Formula će se
izračunavati tako da će se prosjek ocjena svakog razreda izračunati na dvije decimale, pa će se podijeliti s brojkom 5 i pomnožiti s 15. Tako da će maksimalan broj bodova opet iznositi 60, ali ga neće imati svi s
odličnim uspjehom, već samo oni s 5.0.
Nova formula donosi značaju razliku između odlikaša i superodlikaša
Najbitnije od svega u ovoj novini jest to što sada učenik koji je prolazio sa 4.53 i onaj koji je prolazio s 5.0 neće imati jednak broj bodova, kao što je dosada bio slučaj. Vjeruje se da će nova formula izračunavanja bodova pri upisu donositi značaju razliku između kandidata.
Dok profesor Vedran Mornar s FER-a, koji je izradio formulu, smatra da je takav sustav računanja bodova pravedniji od dosadašnjeg, ima i onih koji smatraju da nije pravedno da se promjene uvode dok su generacije već završila peti i šesti razred. Oni smatraju kako bi se učenici, da su znali kako će se izračunavati bodovi, više potrudili skupiti bolje ocjene.
Najbolje rješenje bilo bi uvođenje male mature, što su neke europske države već uvele, smatra profesor Mornar. Ipak, mišljenja je da je za takav korak u Hrvatskoj još prerano.