Početkom ovog tjedna ZET je na tržište izbacio probnu seriju od 200 tisuća karata s kodom koje bi trebale onemogućiti višekratno korištenje i ‘štancanje’ istih. Ukoliko se pokažu efikasnim nove karte bi trebale u potpunosti zamjeniti dosadašnje.
ZET je početkom ovog tjedna ušao u još jednu bitku sa švercerima. Naime, svi oni koji kupuju pojedinačne karte primjetili su kako je promijenjen njihov dizajn, a na iste je dodan i bar kod. Upravo bar kod koji će biti testiran u probnoj seriji od 200 tisuća karata trebao bi zaustaviti švercerske malverzacije. Ukoliko se kod pokaže efikasnim sredstvom u onemogućavanju putnika da isti primjerak poništavaju po nekoliko puta, nove karte će uskoro zamijeniti postojeće.
Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a za Večernji list je istaknuo kako je ovaj tip zlouporabe veliki problem jer se pojedinačne karte mnogo koriste.
– Osim novog vizualnog identiteta koji će promovirati Zagreb i javni prijevoz karte će biti dodatno zaštićene kako bi se zoluopraba koja je danas izrazito prisutna svela na najmanju moguću mjeru, istaknuo je Jurić. Dodao je kako bi ova inovacija trebala suzbiti najčešće načine falsificiranja kao što su brisanje datuma voskom ili bijelom trakom. Za sada je puštena probna serija na tržište kako bi se testirao novi informatički sustav.
Iako je ranije ove godine gradonačelnik Milan Bandić najavio snižavanje cijene karata, ona za sada ostaje ista. Iz ZET-a poručuju kako se vode pregovori da karte budu jeftinije, no promjena još nema.