Pretraga

Nova istraživanja pokazuju: Mladi u medijima žele vidjeti više animiranih grafika i rješenja problema

A- A+

Istraživački tim s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu u posljednje je četiri godine proveo niz analiza sadržaja, nacionalnih anketa, intervjua i fokus grupa kako bi dobili odgovor na pitanja o novinarskim praksama, informiranju putem medija i očekivanjima publike. Zaključili su da mladima u novinarskim tekstovima treba pružiti više konteksta te da informacije treba prikazati vizualno zanimljivo i interaktivno. Također, mladi u izvještavanjima žele vidjeti rješenje problema.

istraživački tim jourlab

Istraživački tim činili su (s lijeva na desno): Petra Kovačević, Stela Lechpammer, Tena Perišin, Dejan Oblak i Igor Kanižaj | foto: FPZG

Istraživački tim s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu u projektu ‘Jourlab’ dobio je odgovor na pitanja o novinarskim praksama, informiranju putem medija, očekivanjima publike te inovativnim novinarskim sadržajima. Bavili su se analizom sadržaja, a proveli su i nacionalne ankete, intervjue s novinarima i urednicima te fokus grupe s mladima u četiri hrvatska grada.

Mladi bi više čitali o politici kada bi dobili odgovor kako to utječe na njihov život

– Mladi najviše ističu važnost konteksta i želju da bolje razumiju događaje oko sebe, a u tome im upravo pomažu grafičke obrade tema. Animirane grafike, osim što su vizualno atraktivne i privlače njihovu pozornost, odličan su alat za pitko i jednostavno objašnjavanje kompliciranih tema. Osim toga, u samoj novinarskoj prezentaciji tema, mlade publike cijene neposredniji stil s više duha i ponekad, ako je prikladno, s dozom humora, no i dalje im je najvažnija točnost i nepristranost novinara, rekao je multimedijski specijalist i doktorand Dejan Oblak na završnoj konferenciji projekta.

Nadalje, mladi žele da se izvještava o temama koje se njih tiču, kao što su studentski život, volontiranje i znanost. Mladima su važni lokalni mediji odakle crpe informacije, a primjerice o klimatskim promjenama čitali bi više kada bi mediji drugačije pristupili toj temi. Kada se izvještava o politici, mladi žele znati kakav to ima utjecaj na njihov život. Mladima je bitan i storytelling te u pričama žele čuti rješenje problema.

– Nije točno da mladi u Hrvatskoj bježe od problema, dapače. Primijetili smo da traže, kako oni sami kažu, što realniju sliku svih aktualnih tema, i da se ne boje emocija koje negativne vijesti u njima mogu stvoriti. Ali, u potrazi za širim kontekstom i razumijevanjem nekih tema, oni također traže dodatne informacije, poput odgovora na pitanje: Što možemo učiniti? Postoji li rješenje? I upravo su na takve, konstruktivnije video priče koji uključuju i te odgovore, jako pozitivno reagirali, a pritom i dalje zadržali kritički stav, kazala je docentica Petra Kovačević.

Izdvojeni članak
djevojka pognute glave stoji naslonjena na zid

‘Spavala s profesorom za veću ocjenu’: Evo zašto mediji ne bi trebali ovako izvještavati

Novinari za clickbait naslove opravdanje pronalaze u želji da informacija dopre do što većeg broja čitatelja

Iako postoji pretpostavka da mladi preferiraju sažetost u novinarskom izvještavanju, istraživački tim s Fakulteta političkih znanosti istaknuo je da mladi pokazuju veliki interes za dulje formate ako ih neka tema uspije zainteresirati. Istraživanja u sklopu projekta pokazala su da su novinari i urednici svjesni važnosti vjerodostojnosti medija. No, problem s padom vjerodostojnosti u medijima povezuju s nekim portalima, alternativnim medijskim izvorima i društvenim mrežama.

Iako novinari i urednici govore da su clickbait naslovi negativni trend koji šteti vjerodostojnosti medija, oni ipak za njih pronalaze opravdanje u želi da informacija dopre do što većeg broja čitatelja. U sklopu projekta na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu uveden je i praktični izborni kolegij ‘ Novinarski istraživački laboratorij’ gdje studenti treće godine eksperimentiraju u kreiranju novinarskih sadržaja.

– Ovo je jedinstveno istraživanje koje nam je omogućilo posve nove spoznaje. Kao što smo na početku projekta istaknuli – novinarski laboratorij stvorili smo po uzoru na laboratorije u prirodnim znanostima – jer smo i mi eksperimentirali i to s inovacijama u obradi novinarskog sadržaja te s novim formama novinarskog izričaja, sve s ciljem privlačenja novih publika, prije svega mladih. Naš laboratorij je jedinstven i po tome što je prvi takav centar ne samo u regiji , a jedan je od rijetkih u svijetu koji ima znanje i resurse za proizvodnju i testiranje novinarskih sadržaja. Prednost je naravno činjenica da na fakultetu već postoje razvijeni studentski mediji, zaključila je voditeljica projekta Tena Perišin.