Novi plan MUP-a: Prekoračenje brzine od 10% neće se tolerirati, uvode se i ispiti za bicikliste?
Nedavno je završeno javno savjetovanje oko novog Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje do 2030. godine. Glavni cilj donošenja tog plana smanjenje je broja poginulih u prometu jer u prethodnom razdoblju nisu ostvareni zacrtani ciljevi. Jedna od mjera kojom se to planira postići je stroža kontrola prekoračenja brzine. Istražuje se i mogućnost promjene graničnih vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača, kao i uvođenje ispita za bicikliste.
Cilj MUP-a bio je do da se 2020., a u odnosu na prethodno desetljeće, za 50% smanji broj poginulih u prometu.
Promjene u graničnim vrijednostima dopuštene količine alkohola u krvi?
To se nije dogodilo, a upravo ovih dana dovršeno je javno savjetovanje oko novog Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje do 2030. godine. Kako piše Večernji list, tim je planom određeno je 13 područja djelovanja, za svako od njih predložene su mjere.
Između ostaloga, u području ‘Vožnja bez utjecaja alkohola, droga i lijekova’, kao jedna od mjera navodi se da će se istražiti mogućnost i učinkovitost promjene graničnih vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača. Prema trenutnim propisima vozačima je dozvoljeno imati 0,5 promila alkohola u krvi, no valja naglasiti da se to ne odnosi na mlade vozače. Večernji piše i da će se istražiti, predložit će se i obveza ugradnje uređaja Alcohol Interlock u vozila osoba koje su više puta uhvaćene pijane u vožnji.
Stroži nadzor brzine
Uz navedeno, stoji u Nacionalnom planu MUP-a, potaknut će se i jedinice lokalne samouprave da nabave uređaje za mjerenje brzine. Pritom će se tolerancija uređaja za mjerenje brzine svesti na minimalno moguću. Ta tolerancija trenutno iznosi 10 km/h za brzine do 100 km/h, a za veće brzine od toga iznosi 10%. Također, piše Večernji, postupno bi se uvodili i sustavi za nadzor brzine u vozilima koji vozače informiraju eventualnom prekoračenju brzine.
Uz sve navedeno, u području ‘Prevencija distrakcije vozača’ istražit će se inovativne mogućnosti onemogućavanja vozača da koriste mobitel tijekom vožnje i predložiti rješenja. Pješaci i biciklisti pripadaju u područje ‘Sigurnost aktivnih oblika prometovanja’, a tu se, piše Večernji, kao mjere navode edukacije pješaka i provođenje biciklističkih ispita.