Pretraga

Novi smjer u srednjim školama: Automehatroničari će osvojiti tržište

A- A+


Izdvojeni članak

Najveća srednja škola u državi: “Imamo preko 1300 učenika i više od sto nastavnika, ali sve ide dobro”

Automehaničar više neće biti automehaničar, a slično će se dogoditi i s autoelektričarima. Nove mlade snage preuzet će tržište i spojiti više profesija u jednu. Da bi bili osposobljeni za struku automehatroničara, učenici tijekom srednje škole moraju ići na 600 sati prakse godišnje. Postoje određeni problemi s provođenjem nastavnog plana i programa, no u Srednjoj školi Izidora Kršnjavog u Našicama zasad se odlično nose sa svime.

Tržište se mijenja iz dana u dan, pa tako i profesije koje su mu potrebne. Novo zanimanje za koje se školuju neki hrvatski srednjoškolci je ono automehatroničarsko. Upravo ova struka daje odgovor na zahtjeve tržišta i spaja profesiju automehaničara i autoelektričara u jednu. Budući naraštaji automehatroničara bit će osposobljeni za niz djelatnosti i ići u korak s brzim razvojem automobilske industrije.

Izdvojeni članak

Mladi Hrvat ostvario odličan rezultat na prestižnom automobilističkom natjecanju

Puno prakse i velika navala

U današnjim automobilima je ugrađeno mnogo elektronike, a često automehaničar ne zna riješiti probleme koji nastaju s elektronikom, već taj dio radi drugi majstor. Međutim, elektronike u automobilima će s vremenom biti sve više, pa se tako i razvila jedna nova struka, automehatroničar.
U Srednjoj školi Isidora Kršnjavog u Našicama ove godine je uveden razred automehatroničara.

– Prošle smo godine obišli sve osme razrede na našem području i upoznali ih s ovim programom, a pokazalo se jako dobro jer smo imali veliki odaziv djece, priča nam profesor Josip Kršan i dodaje kako je početna ideja bila upis 14 automehatroničara ali zbog popularnosti smjera sad imaju cijeli jedan razred s 28 učenika.

Svi koji upišu ovaj smjer neće samo sjediti u klupama, jer se godišnje obavlja šestotinjak sati praktične nastave u školskoj radionici te još 120 sati prakse kod licenciranih obrtnika.

Instalater kućnih instalacija spojio čak tri zanimanja

Osim zanimanja automehatroničara, uvedeno je još jedno novo zanimanje, instalater kućnih instalacija. To je zapravo spoj tri zanimanja u jednom, odnosno plinoinstalatera, vodoinstalatera i instalatera grijanja i klimatizacije. Program je kvalitetno zamišljen, no u Hrvatskoj ne postoji licenciranih radionica za ovo zanimanje, pa škola mora nagovarati obrtnike da nabave licencu kako bi učenici nakon prve godine obrazovanja mogli ići na praksu.

Razna gradiva u jednom predmetu

Što se tiče teorije, školarci uče stručne sadržaje iz područja strojarstva, automehanike i autoelektrike. Sve naučeno primjenjuju u praksi u svojoj školskoj radionici. S obzirom na širinu djelatnosti ove profesije, predavati nije jednostavno.

– Predavanje takvog gradiva nešto je teže nego kod ostalih zanimanja zato što su u nastavni plan stavili puno različitog gradiva u jedan zajednički predmet, što nije slučaj kod ostalih zanimanja, objasnio nam je profesor Kršan.

Kako Kršan predaje i na drugim smjerovima, tvrdi da ovakav slučaj nije s ostalim zanimanjima. Izvjesne poteškoće događaju se i u praksi, jer se obrtnici nisu još dobro pripremili za nove programe.
– Svejedno sve se nekako u hodu rješava, a učenici najviše vole ići na praktičnu nastavu ta dva dana u tjednu, objasnio je.

Ministarstvo ‘kopi pejstalo’ plan i program

Nastavni plan i program automehatroničara preslikan je iz njemačkog obrazovnog sustava, no u Hrvatskoj još nisu stečeni svi uvjeti za ovo zanimanje.
– Država bi trebala pomoći pri opremanju škola, a obrtnička komora pri opremanju novih radionica.

To kod nas nije usklađeno i primorani smo sami se snalaziti, potužio se profesor.
Jedan razlog loše usklađenosti jesu i nedovoljno razrađeni nastavni planovi i programi iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
No ravnatelji, profesori i učenici snalaze se kako god mogu, a kako su se mnogi prepoznali u ovom novom zanimanju, nema nerješivih problema.