Oglasila se Agencija oko učenice s poništenom jedinicom: Kažu da je odgovorna učiteljica i škola
Iz Agencije za odgoj i obrazovanje kažu da odgovornost u slučaju učenice kojoj je prosvjetna inspekcija poništila zaključenu jedinicu pripada radu učiteljice, stručne službe i ravnateljice škole. Ističu da je učenica imala opravdanih zdravstvenih izostanaka u školi. Neshvatljivo im je da učiteljica u razredu s četiri učenika nije uspjela dovesti učenicu do pozitivne ocjene tijekom drugog polugodišta.
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) odgovorila je na naš upit o slučaju učenice kojoj je prosvjetna inspekcija poništila zaključenu jedinicu iz Geografije, sve nakon izvida više savjetnice iz Agencije. Kažu da je savjetnica krajem lipnja obavila stručno-pedagoški nadzor nakon što je prosvjetna inspekcija Agenciji uputila žalbu na ocjenu iz nastavnog predmeta Geografija.
– Viša savjetnica zatražila je od v. d. ravnateljice škole pedagošku dokumentaciju i evidenciju, uvid u e-Dnevnik, pisane provjere, kriterije vrednovanja za nastavni predmet Geografija, Statut škole, izvješće i zapisnik nakon održanog predmetnog ispita iz geografije, podatke o odgojno-obrazovnom radniku, radni staž, dokaz o stručnom usavršavanju učiteljice i tjedno zaduženje učiteljice. Stručno-pedagoški nadzor obavljen je na daljinu zbog završene nastavne godine i žurnosti samoga postupka, započinju iz AZOO-a.
‘U ovom slučaju sva odgovornost pripada radu učiteljice i stručne službe te v.d. ravnateljice škole’
Nastavljaju kako je nadzorom utvrđeno da je u tom razredu uz spomenutu učenicu još tri učenika. Neshvatljivo im je da učiteljica u razredu s četiri učenika nije uspjela dovesti učenicu do pozitivne ocjene tijekom drugog polugodišta.
– Što je škola i stručna služba poduzela tijekom cijele nastavne godine, a prvenstveno tijekom drugog polugodišta? Problem se uvijek događa na kraju te se prozivaju Agencija za odgoj i obrazovanje i nadležno Ministarstvo koje donosi odluku na mjere stručno-pedagoškog nadzora sukladno Zakonu o prosvjetnoj inspekciji. U ovom slučaju sva odgovornost pripada radu učiteljice i stručne službe te v.d. ravnateljice škole, objašnjavaju iz AZOO-a.
Navode da je učenica imala opravdanih zdravstvenih izostanaka u školi tijekom nastavne godine. U e-Dnevniku utvrdili su 12 ocjena iz Geografije, od kojih su tri bile pozitivne – vrlo dobar, dobar i dovoljan.
– Nakon bolesti i povratkom u školu učenica bi na satu geografije dobila negativne ocjene iz domaćih zadaća i pisanih provjera. Izostalo je formativno vrednovanje i sustavno praćenje i bilježenje zapažanja o postignutoj razini ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda u svrhu učenja i provjere postignute razine ostvarenosti ishoda učenice u školskoj godini 2023./2024. Izostalo je ponavljanje nastavnih cjelina prije pisanih provjera. Zaključuje se kako učiteljica nije pratila i ocjenjivala učenicu sukladno Pravilniku o načinima postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi i Kurikulumu nastavnog predmeta Geografija, poručuju iz AZOO-a.
‘Kako bismo ubuduće izbjegli ometanje kolega na godišnjim odmorima molimo učitelje da se odnose odgovorno, profesionalno i stručno’
Sukladno tim Pravilnikom i Kurikulumom, napominju, potrebno je kontinuirano formativno vrednovati učenike te pratiti ostvarenje odgojno-obrazovnih ishoda. To je izostalo, smatraju, kod učiteljice Geografije u tom razredu.
– Majka učenice žalila se na zaključnu ocjenu iz Geografije te je učenici omogućen predmetni ispit od 121 boda u trajanju od 30 minuta. U otvorenom pismu učiteljske grupe Školske zbornice iznosi se niz netočnih navoda: ‘nefleksibilnost u ocjenjivanju’, ‘nerad, neznanje i nesposobnost učiteljice’, ‘posebne prilagodbe i rješenja’, ‘personalizirani ispit’, ‘poklanjati ocjene bez ikakvih kriterija’, koje viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje nije izrekla i napisala u stručno-pedagoškom nalazu. Kako bismo ubuduće izbjegli ometanje kolega na godišnjim odmorima molimo učitelje da se odnose odgovorno, profesionalno i stručno prema radu i svakom učeniku u školi, poštuju zakonom propisano obvezno stručno usavršavanje, na nivou škole djeluju suradnički tijekom cijele školske godine, poduzimaju sve mjere u cilju zaštite i prava, interesa i dobrobiti učenika i kolega te svoju odgovornost za neuspjeh učenika ne prebacuju na institucije, zaključuju iz AZOO-a.
Podsjetimo, ravnateljica škole (podaci poznati redakciji, op.a.) ranije je za srednja.hr ispričala kako je učenica na kraju nastavne godine imala zaključene jedinice iz tri nastavna predmeta. To znači pad razreda. Roditelji su se žalili na zaključenu jedinicu iz Geografije, no učenica nije uspjela dobiti pozitivnu ocjenu na ispitu pred povjerenstvom. Uslijedila je žalba prosvjetnoj inspekciji koja je jedinicu iz Geografije poništila. Učenici je onda zaključena dvojka, a iz ostala dva predmeta sada ide na popravne ispite. Tužbi na rad učiteljice iz Geografije, tvrdi ravnateljica, nije bilo. Iz resornog Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih kažu da je za zakonitost rada u školi odgovoran ravnatelj.