Jeste li ikad sami sebe uvjerili kako neki predmet ili kolegij ne možete proći ili položiti, ako budete sami učili? Ukoliko ne želite trošiti novac za instrukcije, a treba vam samo mali poticaj, onda se svakako obratite svojim kolegama i organizirajte grupno učenje.
Važno je znati kako nije svaki predmet pogodan za grupno učenje. Također ne uče svi na isti način pa postoji mogućnost da će se pojaviti problemi prilikom organizacije i funkcionalnosti cijele grupe. Odlučili smo vam savjetovati kako zajedničko učenje učiniti što boljim, kako odabrati ljude s kojima ćete učiti i na što sve morate paziti.
Dobre i loše strane
Pozitivne stvari: Kad učite s nekoliko ljudi, uvijek netko zna nešto što druga osoba ne zna pa se na taj način nadopunjavate. Ako vam neki dio gradiva nije najbolje sjeo, lakše ćete ga shvatiti i upamtiti ako ga uz vas još netko par puta ponovi. Uvijek je dobro uz samostalno čitanje poslušati gradivo iz tuđih usta.
Negativne stvari: Jedan od glavnih nedostataka prilikom zajedničkog učenja je brži pad koncentracije i učestalo ometanje. Negativna stvar u grupi je i ta što će vam trebati više vremena da uopće krenete s učenjem. Uvijek će netko reći kako krećete za pet minuta pa ćete se u tih pet minuta raspričati i vrlo lako izgubiti pola sata.
Kako izabrati grupu za učenje
Morate biti jako oprezni prilikom odabira ljudi. Nemojte se zavaravati i misliti kako je najbolje učiti s odlikašima i štreberima jer oni sve znaju. Oni koji misle kako sve znaju nemaju živaca drugima ponavljati istu stvar nekoliko puta. Najbolje vam je tražiti osobe slične vašem profilu, drugim riječima osobu koja ima iste navike prilikom učenja kao i vi.
Trebali biste u svojoj grupi izbjegavati neozbiljne i nepouzdane osobe. Zabušanti su još jedna kategorija ljudi koju nikako ne biste htjeli u blizini dok učite. Trebate se okružiti osobama koje kad imaju namjeru učiti, to i naprave.
Organizacija je ključna
Nije problem kad vas je dvoje pa lako odredite princip učenja. Kaos nastaje kad vas je četvero ili petero jer postoji mogućnost da se nađete u situaciji kad se ne zna ‘ni tko pije, ni tko plaća’. Ključ uspješnog učenja u tim prilikama je u dobroj organizaciji.
Odmah na početku dogovorite tko prvi čita, tko zatim ponavlja, koliko se puta ponavlja, tko pravi bilješke i slično. Ako se upijete organizirati, odradili ste pola posla.
Različiti predmeti – različiti pristupi
Ne možete očekivati kako će zajedničko učenje matematike ili nekog drugog predmeta s računanjem, jednako proći kao učenje same teorije. Za svaki predmet morate odrediti različitu taktiku i tehniku učenja.
Zajedničko vježbanje zadataka nema smisla provoditi kao učenje povijesti. Razmislite koji način svima najviše odgovara pa tako učite.
Mjesto i vrijeme
Zajedničko učenje se nikako ne bi trebalo odvijati u kvartovskom kafiću, ma koliko on bio miran. Najbolje vam je otići kod nekoga u stan tko vam može osigurati mir. U kafiću će vam uvijek netko ili nešto privući pažnju, omesti ili prekinuti koncentraciju.
Za vrijeme nema nikakvog pravila od kad do kad trebati učiti. Jedino pripazite na činjenicu kako postoje osobe kojima je lakše učiti i brže pamte kroz jutro, dok druge to uspijevaju u večernjim satima.
Ponavljanje naučenoga
Ponavljanje je manje zahtjevno od učenja pa se može provoditi u opuštenijem okruženju. U ovom slučaju možete okupirati nekoliko stolova i pucati pitanje za pitanjem, dok jedni odgovaraju, a drugi pamte. Prilikom zajedničkog ponavljanje se ne smijete bojati kako ćete ispasti glupi jer niste zapamtili ono što drugi jesu. Svi drugačije reagiraju pod pritiskom, a nekome je potrebno malo više vremena da pronađe odgovor na postavljeno pitanje.