Pretraga

Opasna cesta i obijesna vožnja ugrožavaju učenike zagrebačkog kvarta: ‘Vozači ih psuju i prijete im’

A- A+

Loša infrastruktura i prometna problematika pogađa gotovo sve stanovnike naselja Blato, a osobito su pogođeni učenici koji se svaki dan na putu do škole izlažu opasnosti. Otvaranjem nove područne škole u Blatu matična je škola u Savskom gaju donekle rasterećena, ali su zbog toga ukinuti školski autobusi za čiji su povratak morali apelirati roditelji. Autobusi su vraćeni, ali problem loše infrastrukture ostaje i dalje.

karlovačka prometni problem

Foto: Grad Zagreb | screenshot Google Maps

S novom školskom godinom otvorena je područna škola u Blatu u koju su krenuli učenici prvih i drugih razreda. Zbog toga je u kolovozu Grad Zagreb donio odluku kojom su ukinuti školski auobusi koji su prevozili učenike iz Blata do matične Osnovne škole Savski gaj, u koju su nastavili ići učenici od trećeg razreda. Nezadovoljni roditelji tražili su da se autobus vrati, što se i dogodilo, ali pitanje loše infrastrukture ostaje i dalje.

Škola za četiri naselja

Osnovna škola Savski gaj najveća je u Zagrebu i jedna od najvećih škola u Hrvatskoj. Pohađa ju ukupono 1.146 učenika, a pohađaju je učenici iz četiri naselja na južnom dijelu Zagreba – Savskog gaja, Remetinca, Laništa i Blata. Kako bi se matična škola rasteretila, izgrađena je područna škola u Blatu koju trenutno pohađaju 104 učenika prvih i drugih razreda.

Razlog zašto su u područnu školu krenuli samo učenici prvih i drugih razloga ravnatelj Matija Bajić objašnjava pedagoškim razlozima.

– Ta je odluka imala pedagoško opravdanje. Ovo je veliko naselje, imate Remetinac, Savski gaj, Blato i Lanište. Iz pedagoških principa razredni odjeli se uvijek slažu tako da uzmete nešto djece iz Savskog gaja, nešto iz Laništa, nešto iz Remetinca da se djeca integriraju i imaju nešto zajedničko, objašnjava ravnatelj Bajić.

Izdvojeni članak
učenica gleda u kalendar

Problemi s rasporedom: Studenti pokrenuli peticiju jer predavanja traju predugo, faks tvrdi – tumačenje je pogrešno

Autobusi su vraćeni, ali problemi ostaju

No, u područnu školu su krenuli učenici prvih i drugih razreda iz Blata te je Grad Zagreb ukinuo školske autobuse. Prema trenutnim propisima, školskim se autobusima prevoze djeca nižih razreda kojima je prebivalište udaljeno do tri kilometra od obrazovne institucije, a učenici viših razreda ako im je prebivalište udaljeno više od pet kilometara do obrazovne institucije. U slučaju učenika iz Blata, radi se o udaljenosti od oko četiri kilometra. No, kako naglašava ravnatelj, riječ je o sigurnosti učenika u kojem slučaju same brojke ne bi trebale voditi glavnu riječ.

– Roditelji su se pobunili i autobusi su vraćeni. Infrastruktura je jako loša, nogostupa ima pa nema te je Grad odlučio da će ipak ostaviti školske autobuse baš zbog pitanja sigurnosti. Rekli su da će raditi na tome da se popravi infrastruktura, ali je pitanje što će napraviti i kada će to biti. Karlovačka cesta je jako opterećena, a u Blatu se radi jako puno stanova što je dodatno opterećuje. Blato je dugačko, razvučeno naselje uz cestu i djeca nemaju izbora, objašnjava ravnatelj Bajić.

Opasan put do škole

Autobusi su vraćeni, ali pitanje Karlovačke ceste ostaje otvoreno i dalje. Roditelji su i dalje zabrinuti jer se djeca svakodnevno izlažu opasnosti na putu do škole. Ljerka Štefan, majka nekoliko školaraca iz Blata opisala nam je kako izgleda njihov svakodnevni put do škole.

– Zgrada se nalazi na samoj cesti i odmah na izlasku iz zgrade djeca su na cesti gdje postoji pješački prijelaz, ali bez uspornika u blizini tako da vozila nailaze u punoj brzini na tu zebru. Nastavljaju do autobusne stanice uskim nogostupom kojim se kreću i biciklisti i vozači romobila. Na putu do stanice je trgovina ispred koje se vozači i dostavljači s kombijima parkiraju na ‘rikverc’, kada je povećani rizik da neće vidjeti dijete koje se kreće nogostupom. A nije za očekivati da će dijete biti svjesno opasnosti od tog parkiranog vozila koje može u svakom trenutku krenuti unazad. Pogotovo što često bude i dostavnih kombija s robom za trgovinu koji su visoki i nepregledni, opisala je Ljerka.

Izdvojeni članak
promet split

Promet Split se modernizirao do neprepoznatljivosti: Imaju mobilnu aplikaciju, nove karte, sve je jeftinije

Vozači psuju i prijete učenicima

Strahovi roditelja dodatno su se učvrstili 2019. godine kada je u na Karlovačkoj cesti smrtno stradala sedmogodišnja Greta Matošević. Djevojčica je poginula prelazeći cestu na označenom pješačkom prijelazu kada je na nju naletio automobil vozeći iznad dopuštene brzine. Nakon toga su na Karlovačkoj cesti postavljeni uspornici, ali cesta je i dalje nepregledna s brojnim zavojima, a kako navodi Štefan, prometnih se propisa vozači i dalje ne pridržavaju.

– Našoj djeci se događalo da im vozila nalete dok su na pješačkom prijelazu tako blizu da ih skoro dotaknu uz divljačko kočenje, da psuju i prijete im. Najčešće zbog toga što im jedno vozilo stane i dijete krene prelaziti, a onda iz drugog smjera naleti vozilo u punoj brzini. Uz to djeca dok stoje na zebri, moraju paziti da nisu preblizu jer ih može okrznuti autobus ili kamion, a opet ne predaleko od zebre jer vozači neće shvatiti da žele prijeći. I tu su još biciklisti i romobili koji se voze po nogostupu ili cesti jer nema biciklističke staze. Na sve to djecu ne možete pripremiti i očekivati da savladaju jer je izazov za prijeći i odraslima u tim okolnostima, naglašava Ljerka.

Škole unutar sigurne zone

Majka učenika iz Blata također je istaknula kako je više puta kontaktirala policiju zbog vozača koji su kršili ograničenje brzine od 40 km/h te im je prijavila opasna prometna mjesta u naselju, ali je dobila odgovor da je sve po propisima. Ravnatelj Bajić ističe kako se učenici na tom području nalaze u nepovoljnoj situaciji koja je drugačija od većine zagrebačkih naselja.

– Možete pogledati kako to izgleda u drugim kvartovima. Škola se većinom nalazi unutar sigurne zone. Imate naselje, i u srcu naselja je škola. Kao primjer imate Siget, Travno, Dugave, Jarun gdje je škola sa svake strane Horvaćanske. A kod nas imamo matičnu školu uz sam zagrebački rotor, brzu Jadransku cestu i opterećenu Remetinečku cestu. Jedina sigurna zona je smjer za Lanište i Savski gaj jer tu postoje podvožnjaci. Po pitanju sigurnosti, tu treba napraviti puno stvari. Možete i ukinuti školske autobuse, ali ako osigurate adekvatnu infrastrukturu, zaključio je ravnatelj.

Izdvojeni članak

Pitali smo Ministarstvo što je s besplatnim obrocima u školama koje nemaju kuhinju, evo kako odgovaraju

Malo konkretnih odgovora

Iz Grada su, mjesec dana nakon našeg upita, odgovorili kako je trenutno u planu jedan način ublažavanja prometnog problema u Blatu. Određeno je postavljanje zaštitne ograde na Karlovačkoj cesti kod kućnog broja 65, kao i obilježavanje horizontalne prometne signalizacije nekoliko metara dalje. Postavljanje ograde predložili su sami roditelji na sjednici Vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb zapad.

Također, gradske vlasti poručuju kako je na dionici Karlovačke ceste dugom više od dva kilometra, u blizini područne škole, postavljeno 11 uspornika za smirivanje prometa, što je, kako navode, nemali broj uspornika. Dva uspornika postavljena su i ispred same škole. Na pitanje o promjenama u prometnoj infrastrukturi kako bi se rasteretila Karlovačka cesta nisu dali konkretan odgovor.

– Lokacije koje su prioritetne i koje se uvrštavaju u Program građena komunalne infrastrukture, dostavljaju nadležna vijeća gradskih četvrti, poručili su iz Grada na to pitanje.