Mnogi od vas za vrijeme odmora na moru počastit će se ručkom u nekoj konobi ili pizzeriji. Uživajte u jelu i piću, ali i pripazite na ovih par trikova kojim vas ugostitelji pokušavaju prevariti i natjerati da potrošite više nego što ste mislili.
Dovoljni ste pametni da znate da je malo toga na ovom svijetu slučajno. Koliko god vam se činilo da konoba u Tučepima u koju ste sjeli nešto pojesti ima najobičniji mogući jelovnik, ni ovdje vjerojatno ništa nije nasumično nabacano, piše Business Insider. Evo kojim se trikovima pri slaganju jelovnika ugostitelji koriste kako bi vas natjerali da potrošite i više nego ste očekivali.
1. Ne pišu oznaku Kn kraj cijene
Na meniju često piše, na primjer, Lignje na žaru – 65. Ugostitelji izbjegavaju uz cijenu dodati oznaku novca jer su istraživanja pokazala da na taj način osvještavaju mušterije da troše novac. Oznaka kn ili E podsjeća nas na stvarnu vrijednost tog novca. 65 kn čini nam se više nego samo 65.
2. Povezuju imena jela s obitelji
Jela imenuju s – Bakina pita ili Mamina juha. Istraživanja su pokazala kako kupci pozitivno reagiraju na ovakve poveznice i spremni su više platiti jela pod tim imenom. U stvarnosti, Mamina juha se radi u loncu od 15 litara.
3. Koriste skupa jela kako bi vam prodali jeftinija
Znate onu platu janjetine u ružmarinu za tri osobe koja košta 700 kuna? E pa, restorani ni ne vjeruju da će ikome to uspjeti prodati. To im nije cilj. Poanta tog jela u jelovniku je da vam se 70 kuna za pohanu šniclu učini puno pristupačnije nego što je u stvarnosti.
4. Koriste toponime i regionalizme kako bi vam prodali hranu
Sjednete u restoran i na meniju vidite, na primjer, lički odrezak. Što je to lički odrezak. Po čemu je lički odrezak bolji od nekog drugog? Je li Lika poznata po odrescima? I nije baš. Ali vi ćete svejedno toponim povezati s nečim izvornim, tradicionalnim, autohtonim, iako to ne mora biti slučaj.
5. Nude ‘malu’ i ‘veliku’ opciju
U restoranima, najčešće pizzerijama, vidite malu i veliku opciju pizze. Iako se možda čini kao zdrava ponuda, poanta ovoga najčešće je kako bi vam prodali što više malih opcija. Ako vidite praktički isti proizvod s dvije cijene, jeftinija, manja opcija činit će vam se pristupačnijom.
6. Analiziraju način na koji čitamo
Istraživanja pokazuju kako ljudi prvo primijete ono što piše u gornjem desnom kutu jelovnika. Tamo potražite jela na kojima restorani najviše zarade.
7. Limitiraju nam izbor
Iako bi s namirnicama koje koriste u jelovniku mogli ponuditi bezbroj jela, psihologija nalaže da je u jelovniku najbolje ponuditi tek šest jela po kategoriji. Sve više od toga zbunjuje kupca.