Osječki učenici oslikavaju zidove bolnica kako bi bolesnoj dječici uljepšali tužne trenutke
Lijep i hvalevrijedan projekt koji potiče učenike da se aktiviraju i izvan nastave te se više uključe u zajednicu, dolazi iz Škole primijenjene umjetnosti i dizajn Osijek. Tamošnji učenici oslikavaju tmurne zidove bolnica i pedijatrijskih odjela, ne bi li dječici koja čekaju terapiju kod doktora barem malo uljepšali stresne i tužne životne trenutke.
2013. godine predsjednik moto kluba ‘Kune’ Osijek, Božidar Vrselja kontaktirao je tamošnju Školu primijenjene umjetnosti i dizajna. Njegova je ideja bila da učenici škole oslikaju prostore pedijatrije, odnosno hitnog prijema i dnevne bolnice pri KBC Osijek, a sav potreban materijal osigurao bi spomenuti moto klub.
Slike ‘uvuku’ dijete u priču, privlače pažnju i stvaraju samoohrabrujuće misli
Od tada je prošlo tri godine, a projekt se nastavio. Cilj oslikavanja zidova bio je i još uvijek ostao isti – oplemeniti ‘sterilni’ bolnički prostor likovnim sadržajima, što bi dječici i njihovim roditeljima omogućilo ugodniji boravak i učinilo ga manje stresnim.
– U razgovoru s učenicima, podsjetili smo se svojih boravaka u čekaonicama Doma zdravlja ili bolnica, pa smo tako došli do zajedničkog zaključka, da i sam prostor utječe na naše unutrašnje doživljaje, koji mogu potaknuti naše strahove i očekivanja što opet pridonosi dodatnom stresu, ispričao nam je profesor i ujedno mentor na projektu, Dražen Jerabek.
Profesor objašnjava kako je zidove čekaonica moguće doživjeti poput neispisanog platna ili projekcijskog ekrana na kojima se mogu reflektirati unutrašnje slike i strahovi koji su povezani s akutnim problemom djeteta.
– Odlučili smo te plohe ispuniti slikovnim sadržajima koji će u sebi sadržavati oblike, boje i kompozicije, koji će pozitivno utjecati na raspoloženje i povezati se s djetetom na njegovoj svjesnoj i nesvjesnoj razini, koristeći unutarnji jezik ili ‘jezik simbola’! Poput afirmativnih rečenica, koji potiču unutarnje snage u pozitivno; jednako tako slike ili ilustracije, mogu obavljati tu zahvalnu funkciju. Slike to čine na način da ‘uvuku’ dijete u svoju priču, privlačeći mu pažnju i zaokupljajući mu maštu kako bi sam u sebi pokrenuo samoohrabrujuće i iscjeljujuće misli i osjećaje, kaže Jerabek.
Dodaje kako se dijete, promatrajući upravo ovako oslikane zidove izdvaja iz trenutnog ambijenta ustanove, baveći se ‘istraživanjem’ i vlastitom igrom asocijacija, koje umanjuju stres iščekivanja.
Zidove oslikavaju poznatim animiranim likovima i likovima iz dječjih priča
Profesor Jerabek objasnio nam je kako je u program za ilustraciju samoinicijativno uveo nastavnu jedinicu naziva ‘Slikovnica’, pa su upravo učenici 3. razreda koji slušaju ovaj predmet ujedno i oni koji oslikavaju zidove bolnica. Ideje njihovih crteža temelje se na djeci poznatim likovima.
– U samome početku rada, imali smo poznate predloške animiranih likova koje djeca već poznaju, no kojima smo dali određeni kontekst uz neke afirmativne rečenice . Kod oslikavanja čekaonice Očne klinike KBC Osijek koristili smo kao književni predložak djelo Ivane Brlić Mažuranić ‘Šuma Striborova’, pri čemu su učenici izabrali pojedine dijelove priče koje su u parovima likovno obradili i na zidovima čekaonice izveli, kaže profesor.
Pedijatrijski odjel Doma zdravlja Osijek ove će godine, zahvaljujući učenicima Škole za primijenjenu umjetnost tako krasiti prikazi i ilustracije različitih priča koje će međusobno povezivati ‘trake’ s putujućim elementima iz pojedinih priča.
– Na svome ‘putu’, elementi iz svake priče doživjet će likovnu preobrazbu, kako bi u novom obliku ili formi, sudjelovali u sljedećoj ilustraciji, objašnjava Jerabek.
I sama škola ima kreativno oslikane zidove
Lijepo je za čuti kako su reakcije djece i odraslih na učeničke radove pohvalne i pozitive. Profesor nam kaže kako tako oslikane priče učenika opravdavaju svrhu i ideju poduzetih aktivnosti u kreiranju jednog sadržajnijeg i ugodnijeg prostora, koji na blagotvorniji način ‘priprema’ djecu dok čekaju zdravstveni tretman.
Prilikom posjeta službenim web stanicama škole, primijetili smo kako su sami zidovi ove nadasve kreativne škole također prekrasno oslikani, što je također djelo učenika i njihovih mentora.
– Naša škola sama po sebi, jedan je veliki izložbeni prostor koji se iz generacije u generaciju neprekidno mijenja. Zidne plohe, hodnici i sam prostor između, predstavlja radnu plohu za različite likovno – tehničke ideje koje naši učenici sa svojim mentorima osmišljavaju i realiziraju. Tako se na zidovima često nalaze i završni radovi naših maturanata, koji tako polažu svoj ‘ispit zrelosti’ i tim činom ohrabreni i samopotvrđeni, ulaze u svijet spremni za nove profesionalne izazove, zaključuje profesor Jerabek.
Kako sada izgledaju zidovi osječkih bolnica, zahvaljujući srednjoškolcima i njihovom mentoru, pogledajte u fotogaleriji.