Pretraga

Osnovac iz BiH računa brže od kalkulatora

A- A+

Mustafa Bajramović je učenik četvrtog razreda Osnovne škole ‘Vuk Karadžić’ u bosanskohercegovačkom mjestu Jezero s nevjerojatnim darom za matematiku. Naime 9-godišnjak napamet zbraja i oduzima petocifrene brojke. Slično uspijeva i s četveroznamenkastim brojevima množiti i dijeliti. Već ga smatraju čudom od djeteta, a njegove razredne kolege tvrde da je u izračunu brži od kalkulatora.

Mustafa Bajramović je 9-godišnji osnovac iz bosanskohercegovačkog mjesta Jezero koji ima izniman dar za matematiku. Tek je četvrti razred, a već bez problema napamet zbraja i oduzima petocifrene brojeve, a sa sličnim uspjehom izvršava i računske operacije množenja i dijeljenja na četveroznamenkastim brojkama.

Izdvojeni članak

Priča o genijalnom 14-godišnjem autistu koji bi mogao srušiti Einstenovu teoriju relativnosti

‘Volio bih da postanem slavan kao Nikola Tesla’

– Lako pamtim brojeve i volim zbrajati, oduzimati, množiti i dijeliti višeznamenkaste brojeve. S bratom, koji pohađa deveti razred, natječem se u učenju. Volio bih studirati matematiku ili neku drugu prirodnu znanost i da postanem slavan kao Nikola Tesla, rekao je Mustafa za Glas Srpske.

Njegova učiteljica ističe kako ovaj dječak nije talentiran samo za matematiku, nego i za točno i brzo čitanje školskih tekstova.

Mustafina nadarenost uočena je još kada je došao na upis u prvi razred, budući da je pokazao iznimnu sposobnost oštrog opažanja i precizno razlikovanje opažanih predmeta. Već tada je znao velika i mala slova latinice i čirilice, te čitao 70 riječi u minuti. Osnovne računske operacije tada je izvršavao na troznamenkastim brojevima.

Izdvojeni članak

‘Pao’ matematiku šest puta, a sada rješava najsloženije zadatke

U školi dobiva i dodatnu poduku

Mustafa Bajramović dakako redovno pobjeđuje na školskim natjecanjima u matematici.

Kako je pravi učenički biser, u njegovoj školi, koja se nalazi u malom mjestu Jezero između nešto većih općina Jajce i Mrkonjić Grad, odlučili su ovom 9-godišnjaku pružiti dodatnu individualnu poduku, po posebnom programu, kako mali genijalac ne bi stagnirao.