Većini je poznato kako je nastalo ime Google pa čak i Mercedes, no rijetki znaju zašto je Adidas baš Adidas ili otkud ideja za naziv Nike. Uz neke popularne svjetske brendove, pogledajte kako su tvorci pojedinih tehnološkoh naprava ili tražilica došli na ideju za naziv koji svakodnevno koristimo, a nismo sigurni što znači.
Općepoznato je da je automobil Mercedes dobio ime zahvaljujući Emilu Jelineku koji je 1900. godine od njemačkih konstruktora Daimlera i Benza naručio automobil, no jedini je uvjet bio da se vozilo nazove po njegovoj kćeri. Također većina zna da je najpoznatija internetska tražilica na svijetu ime Google dobila greškom Larryja Pagea koji je krivo napisao broj ‘googol’ (jedan kojeg slijedi 100 nula). No znate li otkud ime Adidas, Nike, Pepsi ili BlackBerry?
BlackBerry
Kompanija RIM (Research in Motion) proizvela je napravu koja je omogućavala primanje i slanje e-mailova te im je nezavisni konzultant savjetovao da ipak u naziv ne svrstavaju elektronsku poštu. Budući da e-mail podiže pritsak zaposlenim ljudima jer asocira na posao i obaveze, što je šefovima RIM-a dokazala tvrtka Lexicon Branding, odlučili su pronaći riječ koja će asocirati na sreću. Zbog toga je ova elektronska naprava dobila ime po voću.
Yahoo
Internetska tražilica Yahoo dobila je naziv zahvaljujući romanu Jonathana Swifta ‘Guliverova putovanja’. Naime, osnivači pretraživača Jerry Yang i David Filo u romanu su zapazili kaotično pleme po imenu ‘Yahoo’ pa su odlučili da upravo taj naziv upotrijebe za svoju tražilicu.
Pepsi
Coca Cola je dobila naziv po lišću koke koja je jedan od sastojaka omiljenog gaziranog napitka, dok je i Pepsi, koji ima približan okus, na sličan način dobio svoje ime. Naime brend Pepsi je nazvan po enzimu pepsinu.
Nike
Sportska oprema, obuća i odjeća marke Nike danas se u svijetu smatra jednom od najkvalitetnijih, a naziv ovog brenda seže iz grčke mitologije. Nika je, naime, grčka božica pobjede, a popularni logo kompanije simbolizira let spomenute božice.
Lego
Lego kockice su bile neizostavan dio djetinjstva, no rijetki znaju zašto baš nose taj naziv. Brend je nazvan po kombinaciji danskih riječi ‘let godt’ što je u prijevodu ‘igraj dobo’. Također, lego na latinskom jezku znači ‘sastavljam’ no iz kompanije su potvrdili kako je riječ o slučajnosti te da nisu uopće razmišljali o tom drugom značenju.
Adidas
Njemačka marka sportske odjeće i obuće Adidas dobila je naziv zahvaljujući osnivaču tvrtke Adolfu Dassleru. Adolfa su prijatelji zvali Adi, pa je spajanjem nadimka i prva tri slova prezimena nastao Adidas.
IKEA
Prvi prodajni centar IKEA otvoren je 1958. godine u Švedskoj, zatim u Norveškoj, Danskoj i uskoro su se centri počeli širiti Europom. Uskoro bi i Hrvati trebali biti u prilici kupovati IKEA-in namještaj u svojoj zemlji, a naziv brenda je kombinacija inicijala Ingvara Kamprada, te prvih slova imanja i sela u kojem je odrastao, Elmtaryd i Agunnaryd.
Amazon
Kako je u 90-im godinama Yahoo bio glavni internetski pretraživač, izlistavao je svoje rezultate po abecednom redosljedu, stoga je osnivač Amazona Jeff Bezos, htio da prvo slovo naziva bude ujedno i prvo slovo abecede. Prvo je razmišljao da online-knjižara nosi ime ‘Abracadabra’, no uskoro je Bezos došao na ideju Amazon, prema najvećoj rijeci na svijetu Amazoni jer je htio da i njegova knjižara bude najveća.
Reebok
Proizvođač sportske obuće, odjeće i druge opreme osnovan je 1950. godine, a naziv je dobio po gracioznoj životinji, afričkoj gazeli koja se zove ‘rhebok’, ali je u uporabi alternativni naziv Reebok.
Canon
Jedna od vodećih tvrtki koja pruža rješenja izrade slika u početku se zvala Kwanon, a ime je dobila po budističkom božanstvu. No 1935. godine promijenili su naziv u Canon jer su pomislili kako će on biit bolje prihvaćen u cijelom svijetu.
Vodafon
Jedna od najvećih telekomunikacijskih kompanija na svjetu, Vodafon dobila je ime kombinacijom riječi Voice (glas), Data (podaci) i Telefone (teleofon).
Sony
Sony je multinacionalna korporacija koja ima sjedište u Tokiju, a naziv je izvedenica od latinske riječi sonus, što znači zvuk. Kako bi brend bio što prihvatljiviji među mladima, preoblikovan je u Sony.