Pretraga

Otkrijte kojom ocjenom prolazi najviše hrvatskih srednjoškolaca

A- A+

S ciljem utvrđivanja profesionalnih namjera, a onda iz toga i profesionalnog usmjeravanja učenika završnih razreda osnovne i srednje škole, HZZ je proveo anketu, kojom je obuhvaćeno 3.664 osmaša te 3.707 maturanata u prethodnoj, 2015./2016. godini. Između ostaloga, pitanja su se ticala učeničkih preferencija glede pojedinih predmeta te općeg uspjeha koji ostvaraju u školi. U tekstu ćemo se detaljnije pozabaviti dobivenim rezultatima za učenike srednjih škola.

Od općih zaključaka, istaknimo kako od preko 7.300 ispitanih učenika, najviše njih razrede završava s općim uspjehom vrlo dobar. Prosjek onih koji prolaze četvorkom u prvom, drugom i trećem srednje kreće se od 40 do 46 posto. Najviše je vrlo dobrih u trećem razredu srednje odnosno gotovo svaki drugi. 

Izdvojeni članak

[Test] Na osnovu svojih osobina otkrijte koje je pravo zanimanje za vas

U trećem razredu srednje jedan od pet učenika prolazi peticom

Kako rekosmo, vrlo dobrih srednjoškolaca je najviše, a slijede ih dobri. Tako je onih koji su tricom prošli u prvom razredu srednje 40 posto, u drugom 38,7 posto, a u trećem 30.

Kada je pak riječi o odlikašima, anketa HZZ-a pokazuje da ih je najviše u trećem razredu srednje škole. Taj razred je od 3.707 ispitanih maturanata njih 21.2% riješilo s odličnim općim uspjehom. 

Najmanje je pak odlikaša u prvom srednje odnosno svega 11.9 posto njih. Dakle od 30 đaka u razredu po prilici ih troje peticom prođe prvi razred srednje.

Izvor: HZZ

Izdvojeni članak

[Stem bez straha] Popularni profesor Milun: Matematiku može savladati svatko, a tajna je u teoriji

Iz matematike gotovo 45% učenika imalo dvojku u trećem srednje

Anketa HZZ je u uključivala i pitanja o uspjesima učenika iz pojedinih predmeta. Maturanti su bili upitani za uspjeh iz osam predmeta u trećem razredu srednje. Nimalo iznenađujuće, najslabije su rezultate imali iz matematike.

Konkretno, u trećem je razredu gotovo 45% ispitanika iz matematike imalo dva na kraju godine. S druge strane petice je iz tog predmeta imalo tek nešto preko 10 posto đaka.

Od osam predmeta za koje su učenici bili upitani o završnoj ocjeni, najbolje pak stoji zemljopis. Iz tog je predmeta svaki treći ispitanik imao zaključnu peticu u trećem srednje, dok je 30 posto onih koji su imali četvorku. Oko 12 posto ispitanih imalo je dva iz zemljopisa na kraju trećeg razreda.

Da hrvatskim srednjoškolcima dobro idu strani jezici svjedoči i ova anketa. Naime, 25% ispitanih prvi strani jezik u trećem srednje je apsolviralo s odličnim uspjehom. Više od četvrtine ispitanih trećaša su iz prvog stranog jezika imali četiri ili tri.

Izvor: HZZ

Izdvojeni članak

Top 20 najplaćenijih zanimanja u Hrvatskoj

Tri od pet maturanata namjerava studirati

Rezultati
istraživanja pokazali su da
u uzorku učenika
završnih razreda srednje škole
u školskoj godini
2015./2016. najveći broj učenika
(60,9%) namjerava studirati, od čega je 61,5% učenika
odabralo što želi studirati, dok 38,5% još ne zna što želi studirati.

Od ostalih učenika, 13,7%
se
namjerava
zaposliti u struci za koju su
se školovali, 8,4% u vrijeme
popunjavanja ankete nije još odlučilo što namjerava nakon završetka srednje škole, 6,1% namjerava se
zaposliti, ali ne u struci za koju su se školovali, 5,5% namjerava se dodatno osposobljavati (tečajevi i
slično), 2,7% namjerava se prijaviti u vojsku, a 2,5% učenika odabralo je opciju ‘ostalo’.

Izdvojeni članak

Ne biste vjerovali što vam donosi bolje ocjene

Ipak anketa je pokazala da tri od pet maturanata (59.3%) ima određenih poteškoća pri donošenju
odluke o nastavku obrazovanja, dok 38,3% nema poteškoća pri donošenju odluke o nastavku
obrazovanja.

Od broja učenika
koji imaju nekih poteškoća,
32,0% učenika
navodi kako im je teško odabrati između
nekoliko zanimanja to jest studijskih programa koji ih jednako privlače, 16% nema dovoljno informacija
o pojedinim zanimanjima, visokoškolskim ustanovama i studijskim programima, 11,3% nije sigurno
imaju
li sposobnosti potrebne za određeno zanimanje, dok je 2,2% učenika
navelo ‘ostalo’.