Raditi s mladim ljudima nikad nije dosadno i ne može umoriti čovjeka, tvrde mnogi koji su iskusili takvo zanimanje. Takav stav ima i većina profesora, a mi vam donosimo priču jedne zagrebačke profesorice koja je podijelila s nama sve strane svog nastavničkog zvanja i donijela nam priču ‘s one strane katedre’.
Zlata Paštar radi u I. gimnaziji u Zagrebu gdje predaje sociologiju, politiku i gospodarstvo i etiku. Iako je godinama radila u mnogim školama kao zamjena, svoje stalno radno mjesto je prije četiri godine pronašla baš u Prvoj gimnaziji. Ljubav prema sociologiji u mladim danima spojila je sa željom da radi s mladim ljudima i tako pronašla idealnu kombinaciju za sebe.
Biti profesor, zašto ne?
Profesor svoj posao uvijek nosi doma
Radni dan profesora nikad nije uobičajen i jednak. Osim radnog vremena koje može biti u jutarnjoj ili popodnevnoj smjeni, ova profesorica posao ne ostavlja u školi već ga nosi doma.
– Doma obavljam pripreme za nastavne sate, pripreme pismenih provjera, ispravak ispita, pisanje izvješća i još mnogo toga, nabrojala je Zlata.
Osim što se bavi predavanjem, obavlja i funkciju vanjske suradnice Agencije za odgoj i obrazovanje za sociologiju i politiku i gospodarstvo. Zbog toga osim klasičnih radnih obveza, često svoje vrijeme troši i na razne zadatke vezane uz stručna usavršavanja.
No kako voli svoj posao i sve što on donosi, nastoji sudjelovati u događanjima škole kako bi bila dio kolektiva. – Ostajem na obilježavanjima Dana škole, maskenbala, humanitarnih akcija i raznih drugih aktivnosti, pojasnila je.
Plaća nije visoka i zato ne smije biti glavni motiv
Profesorsko zvanje je izabrala zato što je oduvijek bila naklonjena društvenim i humanističkim znanostima, a htjela je raditi s mladim ljudima.
– To se pokazalo odličnom kombinacijom, a uz to svoj posao zaista volim i mislim da je to najveći argument zašto ovo radim. A plaća….. neke stvari su neprocjenjive!, kazala je mlada profesorica.
Ona tamnija strana posla su primanja. Iako često puta mnogi govore da se nastavnici previše žale jer bar imaju posao dok nezaposlenost svakim danom sve više raste, Zlata ima svoje viđenje ovog problema.
– Za obrazovanje mladih ljudi koji će stvarati bolju budućnost potrebni su nastavnici, a oni također trebaju od nečega živjeti. Ulaganje u usavršavanje nastavnika i njihove plaće može donijeti samo bolje rezultate za cjelokupno društvo, poručila je.
Gimnazijska profesorica dodaje kako joj plaća u poslu nikad nije bila motiv, jer posao nastavnika može raditi samo onaj tko uživa u tom poslu i voli to što radi.
‘S mladim ljudima se uvijek osjećam mlado i poletno’
Za razliku od većine zanimanja, profesori imaju jedan od posebnijih radnih kolektiva koji im često puta može donijeti više emocija nego neka druga poslovna okruženja.
– Uvijek se osjećate mlado i poletno, jer ste stalno okruženi mladim ljudima, nikad nije dosadno, a svaki sat vam je drugačiji. Znaju vas nasmijati, rastužiti, razveseliti ili zabrinuti, poručuje ova profesorica o svom odnosu s učenicima.
Svjesna je kako su sva djeca različita te se od njih mnogo može naučiti, a najveća potvrda truda i rada joj je kad vidi kad su mladi ljudi uspjeli u životu ni sa sobom ponijeli i ljudske kvalitete, a ne samo činjenično znanje.