Stvoriti nešto od ničega – najveći je izazov u kojemu se nađu svi umjetnici, pa tako i modni dizajneri. U razgovoru s mladom dizajnericom Anom Toto doznali smo kako nastaje odjeća koju mahnito kupujete po dućanima. Otkrila nam je zašto uz sebe ima olovku i papir čak i dok spava, kako je odradila prvu reviju te otkud crpi inspiraciju za svoje kreacije.
Hrvatske zvijezde se vole hvaliti svojim skupocjenim, dizajnerskim krpicama te uživaju u činjenici kako su se prvi pojavili u komadu koji mami uzdahe svih onih koji prate modni svijet. Ana Toto je mlada dizajnerica koja je podijelila s vama svoju priču počevši od upisivanja Učilišta Profokus pa sve do odrađene revije, rada na snimanjima sapunica, reklama ili filmova.
Unatoč svemu slijedila svoj snove
Ana se prisjetila kako se oduvijek zanimala za odjeću te je često nešto crtala i prekrajala, a na kraju je odlučila slijediti svoj san. Unatoč saznanju da je teško pronaći posao dizajnera i činjenici da roditelji nisu bili u početku oduševljeni njenom odlukom, upisala je smjer modni dizajn i kostimografiju na Profokusu.
– Posao dizajnera je istovremeno jako zanimljiv, uzbudljiv, ali i stresan. To je posao kojim na neki način uvijek izazivaš samoga sebe. Da bi radio ovaj posao, znači da ga zaista moraš voljeti, tvrdi Ana koja danas ipak radi u struci.
Budući da je uređivala interijere, radila kostimografiju za reklame, filmove i serije, okušala se i kao stilist za časopise te kao visual merchandiser, ipak je priznala kako se u budućnosti želi posvetiti samo dizajniranju odjeće jer je to ono što ju najviše uveseljava.
Od ideje, preko crteža do odjevnog predmeta
– Najveću inspiraciju imam kad idem na spavanje. Kad se mozak isključi, nastupa mašta, stoga uvijek imam olovku i papir pored sebe, izjavila je Ana. Nadodala je kako je drugi korak u nastanku dizajnerskog komada crtanje skica, koje ovise o tome koliko je model zahtjevan.
Prvo se nacrta figura na koju se crtaju odjevni predmeti, koji se zatim bojaju. Kad se izrade krojevi, prenose se na materijal i zatim se režu. Nakon toga dolazi šivanje te na kraju izrada odjevnog predmeta. Prema riječima mlade dizajnerice u prosjeku za cijeli proces potrebna su tri dana, što opet ovisi o samom modelu.
– Revija je jako zahtjevan i stresan proces. Sama činjenica da njom nešto poručuješ, znači da cijela tema mora biti ista, dok modeli moraju biti slični, ali i različiti te svi moraju imati istu poruku, od materijala i krojeva do boja, ističe Ana. Nadodala je kako je na svojoj prvoj samostalnoj reviji radila oko dva mjeseca, a rezultat je bio 36 odjevnih predmeta od materijala s kojima je teže raditi, svilom lanom i saten svilom.
U Hrvatskoj vlada teško razdoblje za dizajnere
Što se tiče najezde modnih blogera i činjenice da ih je u našoj zemlji sve više, Ana je otkrila kako to ne smatra lošom pojavom, ali ona osobno ne vidi nikakvu satisfakciju u tome jer kao dizajner više voli raditi za druge.
Istaknula je kako Hrvatska trenutno nije idealna država za dizajnere jer si dosta ljudi ne može priuštiti dizajnersku odjeću, a oni koji mogu, najčešće kupuju od stranih dizajnera. – Mislim da kod nas mogu uspjeti samo oni koji rade trendovsku odjeću, ili pak oni koji se okrenu komercijalnim stvarima, izjavila je Ana uz poruku kako to ne mora biti prepreka da mladi izaberu baš ovo zanimanje ako će u njemu uživati.