Ako ste se ikad zapitali zašto djevojkama matematika
često ide lošije nego muškarcima, sada
postoji odgovor. Anketa koju je provela Organizacija
za ekonomsku kooperaciju i razvoj ispitala je 15 –
godišnjakinje i otkrila da čak 41 posto djevojaka
smatra da nisu dobre u matematici, a takva kriza
samopouzdanja smanjuje njihov performans.
Ukoliko vama matematika nikako ne ide, moguće da je
vaš manjak samopouzdanja krivac za to. Otkrila je to
anketa čiji su rezultati pokazali da djevojke mnogo
manje vjeruju u sebe što se tiče matematike, nego što
to čine mladići.
Ne vjeruju u sebe i zato imaju lošije rezultate
Čak 41 posto djevojaka u Velikoj Britaniji vjeruje
kako nisu dobre u većini omraženom predmetu, dok je
ista anketa otkrila kako tek 24 posto dječaka misli
isto. Kriza samopouzdanja među curama koje uče
matematike tako smanjuje njihov uspjeh u školi i
posljedično utječe na izbor karijere, nalazi se u
izvješću ankete.
Djevojke inače postižu bolje rezultate od svojih
muških kolega što se tiče svih drugih područja, a i na
formalnim ispitima postižu bolji uspjeh. Međutim,
imaju toliko malo vjere u sebe kad se radi o
matematici, da se u tom području nalaze dosta ispod
mladića te se često ne upuštaju u rješavanje više
razine tog predmeta.
Manjak samopouzdanja utječe i na karijeru
Niska očekivanja često su rezultat toga što nastavnici
i roditelji pretpostavljaju kako djevojkama bolje
‘odgovaraju’ drugi predmeti, tvrde istraživači te
dodaju kako je takvo razmišljanje zabrinjavajuće. Zbog
takvih stavova djevojke same za sebe isključuju
mogućnost nekih od lukrativnih poslova zbog negativnih
osjećaja koje imaju prema matematici, piše Mail
Online.
Takvo što zapravo nema smisla, budući da je studija
otkrila kako nema genetičkog razloga koji bi pravio
razliku između muškaraca i žena što se tiče
matematike. Preporuka je da se promijeni stanje
svijesti vezano za matematiku kod djevojčica, kao i da
se predmet učinit što zanimljivijim te da se
eliminiraju stereotipi koji i dalje često vladaju u
udžbenicima.