Ova država zabranila je korištenje filtera za neke fotke na društvenim mrežama
Živimo u dobu društvenih mreža i reklama. Nije tajna da su reklame vrlo često nerealne, a dolaskom društvenih mreža, situacija se pogoršala. Moderne tehnologije omogućuju izmjenu fotografija i do najmanjeg detalja, a stalni pristup društvenim mrežama rezultira time da smo cijelo vrijeme bombardirani neostvarivim idealima ljepote. U Velikoj Britaniji bi tome uskoro mogao biti kraj.
Za razliku od ostalih medija, društvene mreže je vrlo teško kontrolirati – bilo tko može u bilo kojem trenutku napraviti vlastiti račun i praktički objavljivati bilo što. Takav slobodan način već dugi niz godina stvara probleme na području reklama. Polako se pokušavaju uvesti neka pravila koja je obavezno poštovati.
Jedno od takvih je i ono da se na objavama koje su sponzorirane, je potrebno naglasiti da je riječ o plaćenoj objavi. Influenceri su prije tog pravila mogli predstavljati razne proizvode govoreći da je to ‘njihov’ izbor, skrivajući činjenicu da su plaćeni da reklamiraju proizvod. Upravo je to sivo područje društvenih mreža.
ASA (Advertising Standards Authority) je britansko tijelo zaduženo za regulaciju oglašavanja u Velikoj Britaniji. Upravo su oni nedavno donijeli odluku da se na sponzoriranim objavama ne smiju koristiti filteri, piše BBC. Korištenje filtera bi moglo izmijeniti izgled proizvoda (ili onoga što proizvod navodno čini) i tako korisnike dovoditi u zabludu.
Riječ je o reakciji na pokret #filterdrop koji je tražio da slična odredba bude donesena u slučaju kada se promoviraju proizvodi za njegu lica i kozmetika. Sasha Pallari je osoba koja je započela kampanju još u srpnju prošle godine, u nadi da će se na društvenim mrežama pojaviti ‘više prave kože’.
Instagram filteri su poznati po tome da mogu u potpunosti promijeniti izgled osobe, mijenjajući tako ne samo ten, već i oblik lica, veličinu nosa i usana te boju očiju. Neprestano gledanje osoba kroz te filtere utječe na sliku toga kako žene zaista izgledaju i pomaže u stvaranju negativnih osjećaja o vlastitom izgledu.
Ova uredba je među prvima koje se dotiču ovog problema, a odnosit će se na sve britanske tvrtke, influencere i poznate osobe. U Hrvatskoj još ne postoje neke regulative koje bi se doticale ovog problema.