Pretraga

Ova je strukovna škola treći put proglašena najboljom u Hrvatskoj: Proizvode svoje vino, brašno, ulje…

Nagradu Ministarstva gospodarstva pod nazivom ‘Šegrt Hlapić’ za najbolju strukovnu školu ove je godine dobila Srednja strukovna škola Antuna Horvata iz Đakova. Ova škola provodi četiri četverogodišnja smjera i čak 16 trogodišnjih, a može se pohvaliti i izvrsnim rezultatima na upisima – popunjeno je 193 od 197 mjesta. Učenici nastavu pohađaju u suvremenim praktikumima, škola ima poljoprivredna zemljišta i vinograd, a zanimljivo je da proizvode, među ostalim, vlastito vino, pirovo brašno te bučino ulje.

Nedavno su završeni upisi u srednje škole, a za sada 193 bivših osmaša može se pohvaliti da je upisalo najbolju strukovnu školu u Hrvatskoj. Riječ je Srednjoj strukovnoj školi Antuna Horvata iz Đakova, koja je ove godine, a ukupno treći puta, dobila Nagradu ‘Šegrt Hlapić’ koju dodjeljuje Ministarstvo gospodarstva.

Učenici postigli izvrsne rezultate na natjecanjima, realizirali i niz projekata

Činjenica da im je ova nagrada pripala treći put u nešto više od dva desetljeća govori da postoji kontinuitet dobrog rada i dobrih rezultata, navodi za srednja.hr ravnatelj Mirko Ćurić. Nagradu su zaslužili nizom dobrih rezultata učenika i nastavnika, kao i uspješnom provedbom projekata.

– Naša je škola osnovana još 1887., a specifični smo i po tome jer do današnjeg dana nismo dobili samostalni školski objekt već dijelimo prostor s Ekonomskom školom iz Đakova. Dio nastave izvodimo na 44 hektara poljoprivrednih površina, u školskom vinogradu, iznajmljenim praktikumima… Djelujemo na čak četiri lokacije, ali dobrom organizacijom uspijevamo te nedostatke pretvoriti u prednosti. Nagradu smo zaslužili zbog niza uspjeha koje smo postigli u prošloj godini: imali smo pet učenika na završnici državnih natjecanja WorldSkills Croatia 2024 i prvaka države u disciplini Keramičarstvo. Po peti putra smo bili organizatori discipline Pekarstvo na WorldSkills Croatia 2024. Naše školske novine i naša učenica plasirala se i na završnicu Lidrana 2024., tako da ne zanemarujemo ni općeobrazovni segment, kaže ravnatelj Ćurić.

Pripala im je i nagrada za najljepši školski vrt, zahvaljujući dovršetku projekta Agroturističkog praktikuma s vinogradom u Trnavi pored Đakova. Opremili su i novu kuhinju, slastičarski i mesarski praktikum, kao i novi praktikum za CNC tehnologije. Konstantno, kaže ravnatelj, opremaju školu, a odlaze i na inozemne i domaće sajmove i smotre.

– Proizvodimo vino, ekološki pir, bundevu i suncokret, pirovo brašno, bućino ulje, poznate Haibelove praline i Sofijina srca koja su kušali mnogi u Hrvatskoj i inozemstvu. Kroz sve te projekte nastojimo stvoriti sinergiju različitih struka i zanimanja te ostvariti i društvene učinke. Naime, škole ne postoje u zrakopraznom prostoru već su dio zajednice, odnosno zajednica. Naša škola promovira naš grad, Slavoniju i Hrvatsku tako da su naši projekti često usmjereni na značajne osobe i događaje iz naše kulturne povijesti, proizvodima, video zapisima, brošurama, izložbama, kušanjima i prezentacijama, navodi ravnatelj.

Izdvojeni članak
učenici kraj svog prototipa za gokart

Zašto upisati strukovnu školu? ‘Radit ćete rukama, a ne samo sjediti u razredu’

Na upisima popunjeno 193 od 197 mjesta

Ne skriva svoj ponos na ovu nagradu. Ona, ocjenjuje, pokazuje kvalitetan rad škole u cjelini, ali je i ogledalo rada ravnatelja.

– Dokazuje kako je program rada ravnatelja usmjeren na bolju i kvalitetniju školu i rezultate učenika i nastavnika, a ne vlastitu promociju. Vjerujem da se priznanje održava i na odličan upis u prve razrede, ali i na društveni status učenika i nastavnika. Pohađati školu koja je dobila ovakvu nagradu ili biti zaposlen u toj školi, nije mala stvar. Naravno, bit će prigode da ovu nagradu proslavimo i dičimo se njome tijekom cijele naredne školske godine, navodi Ćurić.

Nakon ljetnog roka upisa u ovoj su školi prazna ostala samo četiri mjesta. To im je u posljednjih osam godina najbolji rezultat na upisima, a bili bi sretni i da se trend nastavi. Kako objašnjava naš sugovornik, ukupno će iduće godine školu pohađati 600 učenika u 31 razrednom odjelu. Provode četiri četverogodišnja smjera -tehničar za računalstvo, strojarski računalni tehničar, tehničar za mehatroniku i agrotehničar. Ostali su smjerovi trogodišnji: automehatroničar, automehaničar, elektroinstalater, frizer, plinoinstalater, strojobravar, kuhar, pekar, stolar, mesar, slastičar, cvjećar, fotograf, keramičar oblagač, CNC operater (DO), soboslikar ličilac dekorater (DO).

Izdvojeni članak
učionica s klupama i stolicama i pločom na zidu

Ako upisujete ove strukovne škole, bit ćete u eksperimentalnom programu

Strukovnjaci nisu briljirali na ovogodišnjoj maturi

Učenici koji pohađaju smjerove u trajanju od četiri godine mogu polagati maturu pa na fakultet. Ove godine, pokazali su to konačni rezultati mature, obvezne ispite na nacionalnoj razini palo je 47,5 posto strukovnjaka. U SSŠ Antuna Horvata na maturu je izašlo pedesetak učenika, a ravnatelj navodi da su rezultati podjednaki kao i u srodnim strukovnim školama.

– Naš primarni zadatak je obrana završnog rada kojim učenici i učenice stječu kvalifikaciju za zanimanje za koje su se školovali, a državna matura je pozitivan dodatak i motiv više kako bi upisali četverogodišnju strukovnu školu jer im nudi više mogućnosti. Upravo je to jedan od razloga zašto mnogi padaju na ispitima državna mature: već su stekli kvalifikaciju i nisu bili motivirani za dodatan trud koji zahtjeva država matura. Ali, taj razlog je najmanji problem državne mature, takvih učenika će uvijek biti u nekoj mjeri i oni će padati ispite jer im se nije dalo pripremati, ali su problem oni koji su motivirani a ne uspijevaju, jer sada previše učenika ne uspijeva savladati one osnovne razine potrebnog znanja, kaže nam ravnatelj.

I sam je kroatist pa ga je razočarao generalno loš rezultat mature iz Hrvatskog jezika. Taj ispit pao je svaki peti pristupnik, a i ove je godine bilo potrebno zadovoljiti zaseban minimalni prag na eseju te na testu sa sažetkom.

– Ako učenik nakon dvanaest godina školovanja, primjerice, nije u stanju napisati esej za prolaznu ocjenu svi se moramo zapitati zašto je tako i gdje griješimo. Jer, ako nam budući profesori, liječnici, političari, inženjeri ne vladaju osnovama usmene i pismene komunikacije i temeljnog razumijevanja svijeta u kojem živimo i djelujemo, koji gradimo, to je ogroman problem i ne smijemo gurati glavu u pijesak. Spreman sam dati, u okviru svojih mogućnosti prinos kako bi se stanje popravilo, a na razini naše škole ćemo provesti analizu uspjeha i neuspjeha učenika i učenica, rada nastavnika i nastavnica, te poduzeti sve što je u našoj moći kako bi se stanje popravilo, navodi Ćurić.

Izdvojeni članak
učenici na podiju čekaju da im se stave medalje oko vrata

Ovo su najbolji strukovni učenici u Hrvatskoj: Pogledajte jesu li vaši kolege i kolegice među njima

‘Strukovne škole ne moraju biti zabrinute’

Pitamo ga i kako općenito komentira stanje strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. O tome, kaže, najbolje govore rezultati upisa i struktura upisanih učenika. U Đakovu je do prije nekoliko godina bilo nezamislivo da u gimnazijama ostane praznih mjesta.

– Trendovi na tržištu rada idu u prilog povećanju interesa za strukovne škola, ali i cijeli sustav strukovnog obrazovanja je vrlo agilan i konstantno se prilagođava potrebama tržišta rada i očekivanjima roditelja i djece. Od odjela za strukovno obrazovanje u Ministarstvu, preko Agencije za strukovno obrazovanje, Hrvatske obrtničke komore, Ministarstva gospodarstva, županijskih ureda za školstvo, gospodarskih subjekata stižu pozitivni impulsi, uvode se nova zanimanja, opremaju se škole, provede zanimljivi programi… Treba se prisjetiti kakav je spektakl WorldSkills Croatia 2024. – treba li bolje promidžbe? Dakle, mislim da se ovi trendovi neće tako brzo promijeniti i da strukovne škole ne moraju biti zabrinute ako budu i dalje pratile trendove na tržištu rada i potrebe gospodarstva i učenika, ističe ravnatelj.

Sve strukovne škole, a tako i ovu đakovačku, čeka velika promjena – uvođenje modularne nastave. Prvotni plan bilo je njeno frontalno uvođenje u jesen 2024., ali to se neće dogoditi, a novi rok još nije službeno objavljen. Uvođenjem modularne nastave dio postojećih predmeta neće više postojati kao predmet, već će se uklopiti u module. Također, učenici određenih zanimanja birat će smjer tek nakon prvog ili drugog razreda, ovisno upišu li trogodišnju ili četverogodišnju školu.

– Modularna nastava je u pripremi već nekoliko godina i aktivno sudjelujemo u svemu što nosi sa sobom. Neće biti lako, ali to je proces u kojem ćemo sudjelovati posebice intenzivno od rujna ove godine i u koji ćemo uključiti sve nastavnike i nastavnice. Promjene su svuda oko nas, pa škole ne smiju zaostajati, poručuje Ćurić.

Za kraj ga pitamo i ima li kakvu poruku za učenike koji od jeseni prvi puta sjedaju u klupe SSŠ Antuna Horvata. Prvi sat okupit će ih, kaže, u holu škole da ih upozna s poviješću škole i onime što ih čeka dok ne maturiraju.

– Naše obećanje je da ćemo im omogućiti najbolje moguće obrazovanje, ali i niz dopunskih sadržaja i aktivnosti kako bi se razvili u kompletne osobe. Od njih tražimo da izvršavaju svoje obaveze i u ugodnom okruženju žive svoje školske dane koji su ponekad naporni i zahtjevni, ali su prekrasni i emotivni te ostaju kao trajna vrijednost cijeloga života, zaključuje Ćurić.