Pretraga

Ovakav pribor za nastavu još niste vidjeli: Učenici dobili podvodni dron, nastavnik nam otkrio kako će ga koristiti

Učenici Tehničke škole Ruđera Boškovića već neko vrijeme bave se dronovima i to na satu izvannastavne aktivnosti ‘Bespilotni sustavi’. Sada su nastavnici koji vode tu aktivnost uspjeli nabaviti podvodni dron kako bi se učenici upoznali s bespilotnim podvodnim sustavima i kako bi razvijali dodatke za nekakve ovakve dronove kao što su robotske ruke, nekakvi napredni senzori. Kako podvodni dron funkcionira i za što će ga učenici točno koristiti ispričao nam je nastavnik strojarske grupe predmeta Robert Ljubek koji je ujedno i stručnjak za područje bespilotnih sustava.

podvodni dron

Foto: Screenshot Youtube

I dok bespilotne letjelice svako malo viđamo u zraku i većina ljudi zna kako ti dronovi funkcioniraju, učenici Tehničke škole Ruđera Boškovića sada će imati priliku testirati podvodni dron koji su im uspjeli nabaviti nastavnici izvannastavne aktivnostiBespilotni sustavi‘. Jedan od njih, Robert Ljubek, inače nastavnik strojarske grupe predmeta, već je testirao podvodni dron i objavio video o tome na YouTubeu.

– Nabavili smo ovaj dron kako bi se klinci upoznali s bespilotnim podvodnim sustavima i kako bi razvijali dodatke za nekakve ovakve dronove kao što su robotske ruke, nekakvi napredni senzori, na primjer sonar i slično. Tako i ovaj dron ima priključak na koji možemo namontirati robotsku ruku i onda učenici mogu na primjer tražiti otpad po jezerima ili izvršavati nekakvu izvidnicu, spašavanje i slično, objasnio je nastavnik Ljubek u videu.

Podvodni dron za nastavu koštao je 1.500 eura

Za naš portal otkrio je kako je cijena tog drona bila 1.500 eura i da je dijelom financiran i od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja za provedbu projekata izvannastavne aktivnosti ‘Bespilotni sustavi’ za koju im je dodijeljeno 22 tisuće kuna, odnosno oko 2.900 eura.

– Izvannastavnu aktivnost pohađa trenutno osmero učenika trećih i četvrtih razreda. Osim što će biti osposobljeni za upravljanje bespilotnim letjelicama u kategoriji A1/A3, steći će i praktična znanja i vještine iz upravljanja i navigacije svih bespilotnih sustava (kopnenih, letećih, nadvodnih i podvodnih). Trenutno učenici razvijaju multifunkcionalnu robotsku ruku za podvodni dron koja će biti puno fleksibilnija i prilagodljivija za uporabu od trenutno dostupnih rješenja za naš podvodni dron, rekao je nastavnik Ljubek.

Izdvojeni članak
Dron u letu 6

Šume propadaju, ali studenti imaju rješenje za to: Uz pomoć drona spašavaju zaražena stabla

‘Cilj je pokrenuti veći interes u školama i zajednici za educiranje na području bespilotnih sustava’

Osim toga, cilj cijele izvannastavne aktivnosti je da se razvije STEAM letjelica koja bi omogućila učenicima osnovnih i srednjih škola te studentima i svim zainteresiranima odličnu platformu za učenje osnovnih upravljačkih vještina.

– Cilj je pokrenuti veći interes u školama i zajednici za educiranje na području bespilotnih sustava i potaknuti učenike na kreativno razmišljanje prilikom praktičnog izrađivanja vlastitih letjelica. Razvijena STEAM letjelica kao i robotska ruka će biti potpuno besplatno dostupne svima koji će htjeti to isprobati. U tu svrhu izradit ćemo YouTube tutorijale o izradi svih komponenti i sastavljanju kao i upute za upravljanje, istaknuo je nastavnik.

@srednja_hr Ovo je predobro! 🤩 Cijelu priču pronađite na linku u opisu profila 👆🏻 #srednjahr #dron #podvodnidron #izvannastavneaktivnosti #nastava #ucenici #ucitelj #nastavnik #profesor #skola #osnovna #osnovnaskola #srednja #srednjaskola #foryoupage #foryou #fyp ♬ original sound – srednja_hr

Tijekom veljače će učenici prolaziti obuku uporabe podvodnog drona

Učenici zasad nisu imali prilike isprobati dron na jezeru nego samo u učionici.

– No, dojmovi su veoma pozitivni s obzirom na to da na redovnoj nastavi Robotike koristimo mobilne robote, sada smo dodali i podvodnog robota, odnosno drona. Ispitivanje funkcionalnosti u realnim uvjetima sam proveo sam, kako ne bih trošio sate izvannastavne aktivnosti koja se odvija dva sata tjedno u slučaju da nešto ne bih bilo u redu s dronom pošto je ovo bilo prvo puštanje u pogon. Tijekom veljače će učenici prolaziti obuku uporabe drona u realnim uvjetima, naveo je nastavnik Ljubek.

Izdvojeni članak

Bivši FSB-ovac pisao je o dronovima i dobio nagradu za najbolji europski doktorat

Za podvodni dron ne treba dozvola, ali treba paziti prilikom izbora lokacije

Za podvodni dron nije potrebna nikakva dozvola kao što je to slučaj za ‘leteće’ dronove, ali je bitno oprezno birati lokaciju za testiranje.

– Pazili smo da biramo lokacije oprezno na temelju zaštićenih područja, vrste itd. Jezero gdje je bilo testiranje ima ograničenje kojim dozvoljava korištenje samo za električnih plovila, tako da je to jedna stvar koju valja imati na umu. Naravno korištenje i snimanje u blizini kupaća je samo po sebi podložno GDPR-u, objašnjava nastavnika.

U praksi se, govori nam nastavnik Ljubek, podvodni dronovi koriste već jako dugo i to za udaljeni nadzor plovila, podvodnih instalacija, znanstvena istraživanja, kao i za spasilačke akcije ili u drugim kriznim situacijama.

– Pouzdano znamo da HGSS ima takve podvodne dronove kao i drugih tipova, jer smo bili u pregovoru da posudimo njihov u slučaju ne mogućnosti da financiramo svoj. Mi ćemo svoj koristi za pronalaženje smeća, izvršavanje raznih mjerenja i otklanjanja smeća pomoću razvijene robotske ruke. Naravno ovakav dron je prvenstveno izrađen za podvodnu kinematografiju, te ga može bilo tko kupiti i koristiti. S obzirom na to da je dron u vodi prilično tih ja se nadam da ćemo s vremenom uspjeti dobit lijepe kadrove nekih podvodnih životinja, istaknuo je nastavnik Ljubek.

‘Želimo uskoro organizirati druženje tipa modelarske priredbe gdje bi učenici i nastavnici letjeli i prezentirali svoje letjelice’

Dodao je i kako se nada se da će se što više osnovnih i srednjih škola zainteresirati za ovakav sadržaj.

– Siguran da ćemo se učenici i ja zabaviti jako puno kroz ovu našu izvannastavnu aktivnost i s ovim dronom i s ostalim različitim stvarima koje možemo naučiti, koje možemo razviti i za nas i za zajednicu i za cjelokupnu okolinu koju imamo. Cilj je ubuduće organizirati druženje tipa modelarske priredbe gdje bi učenici i nastavnici letjeli i prezentirali svoje letjelice i to nadamo se uskoro, poručio je nastavnik Ljubek.