Pred nama je period kada će trgovine u svim šoping centrima pucati po šavovima od kupaca koji tragaju za darovima, opremaju blagdane ili, pak, iskorištavaju popuste. Predblagdanska groznica rezultira opustošenjem novčanika i peglanjem kartica, stoga ljudi postaju slijepi na sve trikove kojima se u trgovinama služe da bi privukli što veći broj kupaca koji će potrošiti pozamašnu količinu novca. Trikovi pomoću kojih vlasnici dućana varaju ljude prisutni su tokom cijele godine, a pogotovo u prosincu.
Vjerojatno malo tko od vas prilikom šopingiranja obraća pažnju na sitnice kao što su uski prolazi među policama, opuštajuća glazba, raspored pokretnih stuba i slično. No zapravo se radi o trikovima pomoću kojih prodavači varaju kupce navodeći ih da potroše što veći iznos. Pred nama je period kad će šoping centri vrviti ljudima, stoga bi bilo korisno da se upoznate sa svim varkama koje vas očekuju, kako ne biste potrošili i više od planirane svote.
Victoria Pascoe je strateška menadžerica maloprodaje u agenciji Inferno koja je odlučila otkriti sve tajne na koji način prodavači kupce navode na što veću potrošnju, piše Daily Mail.
Raspored svlačionica i pokretnih stuba nije slučajan
U skoro svakoj trgovini svlačionice su smještene na dnu prostora. Na taj način vas ‘tjeraju’ na to da prošetate cijelom trgovinom da isprobate jednu stvar koja vam se svidjela. Također se često mijenja asortiman cijelog dućana da kupci ne bi naučili raspored i kako bi svaki put morali prelaziti cijelu prodavaonicu.
Pokretne stepenice u velikim šoping centrima uvijek su smještene tako da morate napraviti cijeli krug da biste došli do poveznih stuba. Zapravo se osiguravaju da ćete razgledati sve što se na tom katu nalazi, a stube se gotovo uvijek nalaze na samom ulazu u trgovinu, dok je jedini put prema dolje tek na stražnjem dijelu prodavaonice.
Ogledala vas čine vitkijima, a i pločice su sitne s razlogom
Lutke u trgovinama su često smještene tako da ometaju pravocrtno kretanje pa nas navode da zastanemo i pregledamo svaki komad odjeće koji se nalazi na njima. Ogledala su, pak, na svakom koraku, ali takva da izgledamo vitkije nego što doista jesmo.
Izbor glazbe također nije prepušten slučaju. Najčešće se radi o opuštajućim pjesmama, ali i bez vokala kako ne bi ometale kupce u traganju za zgodnim krpicama.
Vjerojatno vam nikad ne bi palo na pamet da su dimenzije podnih pločica povezane sa željom da trgovci što bolje posluju. Naime, iste su vrlo male kako bi ljudi pomislili da hodaju prebrzo, stoga često uspore i na taj način im za oko zapne više stvari na policama ili izlozima, a košare su prevelike baš iz razloga da ih napunimo i nepotrebnim stvarima.
Skuplji i brendirani proizvodi u razini očiju
Proizvodi na popustima se nalaze na dnu polica, a brendirana i skuplja roba u razini naših očiju. Cijene su označene na način da prvim pogledom pomislimo da su povoljnije nego što doista jesu.
Hrpe jeftinih sitnica uvijek se nalaze pored blagajni s namjerom da ljudi, dok čekaju u redu, ubace pokoju stvarčicu koja je jako povoljna.
Također ćete pokraj čizama koje vam zaokupe pažnju pronaći torbu, šal ili rukavice koje se idealno slažu. Jer nije rijedak slučaj da u dućan odete po jednu stvar, a vratite se s njih pet.