Pitali smo čitatelje kada su prvi put išli na instrukcije: ‘Do prije dvadesetak godina nikom nisu trebale’
Prije nekoliko tjedana u jednoj je kvartovskoj grupi na Facebooku prije nekoliko tjedana majka tražila osobu koja će pružiti instrukcije njenom djetetu. Ništa ne bi bilo neobično da nije riječ o djetetu koje pohađa 2. razred osnovne škole. To nam je bio povod da čitatelje u anketi pitamo kada su oni prvi puta išli na instrukcije, a najveći udio sudionika rekao nam je da je to bio 1. razred srednje.
U kojem ste razredu prvi puta išli na instrukcije? – glasi pitanje iz posljednje ankete koju smo proveli na portalu srednja.hr. U anketi je do pisanja ovih redaka (7. veljače u 16:11) sudjelovalo 1.268 čitatelja.
Najčešće se na instrukcije prvi puta ide u prvom srednje
Ne iznenađuje previše da je najveći udio njih, 23,17%, odgovorio da je to bilo u prvom razredu srednje škole. Tu valja spomenuti da je, prema podacima u Školskom e-Rudniku, upravo u prvom razredu srednje škole prosječan opći uspjeh učenika najlošiji – u prošloj školskoj godini bio je 3,82.
Sljedeći najčešći odgovor sudionika bio je taj da su se s instrukcijama prvi puta susreli u 7. razredu osnovne škole. Tu je opciju u anketi odabralo 16,81% sudionika, a ni taj podatak ne iznenađuje toliko ako se u obzir uzme činjenica da je to razred u kojemu se učenici prvi puta susreću s predmetima Fizika, Kemija i Biologija. Od ostalih opcija koje su sudionici ankete najčešće birali je ona da su na instrukcije prvi puta odlazili u 5. razredu osnovne (11,23%) te u 4. razredu srednje škole (10,84%).
Dio odgovora koji možda najviše iznenađuje jest taj da su neki sudionici ankete, doduše vrlo malo njih, odgovorili da su na instrukcije prvi puta odlazili već u prvom (2,51%), drugom (0,55%), trećem (1,10%) i četvrtom (2,28%) razredu osnovne škole.
‘Do prije dvadesetak godina nikom nisu trebale’
Budući da smo isključivo željeli doznati kada su osobe koje su pohađale instrukcije prvi puta išle na instrukcije, u anketi nije postojala opcija ‘nikada’. No, upravo su osobe koje nisu išle na instrukcije bile glavni sudionici rasprave na našem Facebook profilu.
– Nikad. No danas, zbog nekvalitetnih programa i nekvalitetnog poučavanja, mnoga djeca doslovno od 2. razreda osnovne škole idu na instrukcije ukoliko im roditelji nisu u mogućnosti pravilno pojasniti gradivo… Mnogi roditelji u stvari drže instrukcije svojoj djeci, jedan je od komentara.
Drugi su se pak prisjetili kako je u razredu bila česta situacija da učenik koji zna gradivo pojasni to isto gradivo svojim vršnjacima kojima ono ‘zapinje’.
– Do prije dvadesetak godina nikom nisu trebale instrukcije, ak’ je nekom lošije išlo, pomagali smo jedni drugima međusobno. Zato je ovo sada katastrofa u školama, uz sva pomagala i opremljenost škola, komentar je jedne čitateljice.
Ovom prilikom valja podsjetiti i da je Institut za društvena istraživanja nedavno proveo opsežno istraživanje na temu instrukcija u kojem je sudjelovalo 20.476 domaćih osnovnoškolaca i srednjoškolaca. Osmaše, učenike drugog razreda srednje i maturante ispitivali su o tome koriste li i koliko često privatne instrukcije. Prema tom istraživanju, u školskoj godini 2020./2021. privatne instrukcije koristilo je 38 % maturanata, a isto vrijedi i za 36,6% učenika drugih razreda srednjih škola, kao i za 37,2% svih osmaša koji su sudjelovali u istraživanju. Više o rezultatima tog istraživanja možete čitati na poveznici.