Pokrenuta peticija za uvođenje prijemnih ispita za upis u srednje škole
Udruga ‘Nastavnici organizirano’ pozvala je sve
zainteresirane da potpišu peticiju za uvođenje prijemnih
ispita za upis u srednje škole. Radi se o privatnoj
inicijaviti koju udruga podržava jer je uvođenje prijemnih
ispita na upisima u srednje škole i njihov cilj.
Internetski portal Nastavnici.ORG na svojim je stranicama
objavio internet peticiju za uvođenje prijemnih ispita za
upis u srednje škole. Ona nije došla od Udruge, već je riječ
od privatnoj inicijativi, s kojom se ‘Nastavnici
organizirano’ slažu.
‘Sadašnji sustav štetan, nepravedan,
neefikasan, potiče korupciju’
– Podržavamo inicijativu zato jer je to jedan od ciljeva
koje pokušavamo ispuniti od još prije nego što je udruga
osnovana. Smatramo da je sadašnji sustav štetan, nepravedan,
neefikasan, potiče korupciju i u procesu obrazovanja
uspostavlja pogrešne ciljeve učenja i ocjenjivanja čime
učitelje stavlja u nemoguć položaj, a učenike i roditelje
usmjerava u potpuno pogrešnom smjeru. Smatramo da je
ukidanje prijemnih ispita bio jedan od prvih čavala u lijesu
hrvatskog obrazovanja i da je u proteklih dvadeset godina
upisivanje isključivo na temelju ocjena napravilo
nemjreljivu štetu djeci, sustavu, ali i mentalnom sklopu
koji vlada u školama i obrazovanju, ali i cijeloj Hrvatskoj,
nalazi se na njihovoj stranici.
Inicijativa smatra da se za upis u srednje škole trebaju
uvesti prijemni ispiti, budući da se za upis boduju ocjene
zadnja četiri razreda osnovne škole, pa tako te četiri
godine za većinu djece postaju mučno razdoblje sakupljanja
bodova za upis u željenu školu. – Niti jedan učitelj nema
identične kriterije pri ocjenjivanju učenika, pa to
rezultira nepravednostima pri upisu.
Većina u struci želi malu maturu
– Kada bi se vratili prijemni ispiti za srednje škole djeca
bi se mogla koncentrirati na znanje, a u završnom razredu
pripremiti za prijemni ispit specifičan za odabranu školu.
Taj prijemni ispit bi ujedno vratio potpunu jednakost i
ravnopravnost među prijavljene đake, nalazi se u peticiji.
Kako tvrdi ravljatelj karlovačke gimnazije, struka se
uglavnom slaže kako bi najbolje rješenje bilo uvođenje
državne mature. – Oduvijek postoji problem objektivnosti
nastavnika u različitim osnovnim škola, a iako ja ne smatram
da je u kod mnogih takav slučaj. Imam povjerenja u učitelje
i nastavnike te smatram da oni u većini slučajeva daju
realne i objektivne ocjene, kojima onda treba dati tu težinu
i važnost. Ja bih rekao da ovdje nedostaje moment ‘male
mature’, za koju smatram da bi je bilo dobro implementirati
u postojeći sustav, jer bi ona uz ocjene mogla biti
objektivan pokazatelj stečenog znanja, a rezultati bi tu
bili relevantni. Naravno da prenošenje znanja u urbanim i
ruralnim sredinama nije jednako, no vjerujem da taj
nesrazmjer nije toliki da bi se trebali uvesti prijemni
ispiti. Ne bih dovodio u pitanje relevantnost zaključnih
ocjena, a moram reći da mi se čini da kod većine u struci
vlada mišljenje da bi trebalo uvesti ‘malu maturu’, objasnio
je ravnatelj Mandić.