Ponekad je bolje za dijete oduzeti ga roditeljima i smjestiti u dom
Socijalna politika je oduvijek bila vrlo osjetljiva stvar. Radi se o djeci i njihovim obiteljima i često se, zbog dobrobiti djece, njih ostavlja s roditeljima koje provjeravaju socijalni radnici. No istraživanje sveučilišta Oxford i Bristol je pokazalo da oduzimanje djece roditeljima i smještanje djece u domove ili udomiteljske obitelji zapravo uvelike pomaže.
Istraživanje je u obzir uzelo rezultate iz GCSE ispita koji se u Velikoj Britaniji provode svake dvije godine na uzorku od 640.000 tinejdžera 2013. godine. Njih 14.000 je dolazilo iz potrebitih obitelji, odnosno problematičnih domova pod nadzorom socijalnih radnika, ali su i dalje živjeli s roditeljima, dok je njih 6.000 bilo smješteno u dom ili udomiteljsku obitelj.
Šesnaestogodišnjaci koji su pisali testove su rezultirali boljim GCSE bodovima ekvivalentnim većim ocjenama iz čak šest predmeta. Što su dulje djeca ostajala pod udomiteljskom skrbi, to su bolje rezultate polučili u školi, prenosi BBC.
Bitno je osjećati se bitnim
Djeca su u razgovoru s voditeljima istraživanja izjavila kako je najveća razlika bila to što više nisu bili izloženi zlostavljanju, gladi i zastrašivanju, a dobili su ohrabrenje, disciplinu i osjećaj da su zbrinuti. Mogli su se fokusirati na školu tek kada su znali da su sigurni, da su nekome bitni, ali istovremeno i da se za njihove obitelji koje su napustili netko brine. Iako su oni u domovima ili udomiteljskim obiteljima, njihove prave obitelji su i dalje imale probleme i njihovoj psihičkoj stabilnosti je ipak bilo bitno znati da socijalni radnici i dalje provjeravaju domove iz kojih su otišli.
Istraživanje koje je provela Nuffield Foundation je pokazalo da djeca na svakih 5% izostanaka smanje ocjenu iz GCSE ispita iz barem dva predmeta. A stabilno okruženje koje djeci nude domovi i udomiteljske obitelji pomaže regulirati odsutnost djece s nastave. Ovo istraživanje je tako pobilo predrasude kako stavljanje djece u dom može samo naštetiti djeci.
Na svima je da rade za dobrobit djece
Dom, obitelj i škola se ne trebaju i ne smiju isključivati, već bi skupa trebali raditi na shvaćanju što je najbolje za djecu. Profesorica Judy Sebba je istaknula kako je na djecu negativno utječe često mijenjanje škola, te da bi se to trebalo izbjeći pogotovo u ove dvije godine prije pisanja GCSE ispita.
Nedavno se u Velikoj Britaniji promijenio zakon koji bi slijedio pozitivne rezultate istraživanja: djeci koja su u udomiteljskim obiteljima se dopustilo da s njima ostanu do svoje 21. godine, a ne 18. kako bi se kvalitetno pripremili na osamostaljenje i osovili na noge.