Krajem kolovoza većina hrvatskih maturanata odlazi na izlete diljem Europe, koji već tradicionalno označavaju početak posljednjeg razreda srednje škole. Najpopularniji je Prag, a učenici i roditelji za odlazak na maturalac često biraju i Španjolsku, Grčku, Nizozemsku, Portugal te Francusku. Rijetki su razredi koji se odlučuju na destinacije unutar države pa iz Udruge hrvatskih putničkih agencija da se na maturalce ide za vrijeme školske godine i subvenciju školskih izleta unutar granica Lijepe naše.
Prema Udruzi hrvatskih putničkih agencija, najpopularnija odredišta za srednjoškolce ove godine su, kao i prethodnih, Češka, Španjolska i Grčka. Za domaćim destinacijama i dalje je slab interes naših učenika. Europske zemlje zanimljivije su zbog privlačnog sadržaja, ali i pristupačnih cijena, dok u Hrvatskoj tijekom kolovoza još uvijek traje sezona pa je isplativije putovati u inozemstvo, piše web portal novilist.hr.
Među maturantima najpopularnija Češka i Španjolska, a apsolventi odlaze u Grčku
– Prag i Španjolska su najpopularnije među srednjoškolcima, dok je apsolventima Grčka glavno odredište. Španjolska je možda nešto jača u ponudi, ali Prag je ipak jeftiniji, a ima i u Češkoj jako puno kvalitetnog sadržaja pa hrvatski učenici najčešće tamo odlaze na maturalac, izjavio nam je Vedran Baranec, iz turističke agencije Collegium.
Tako će tisuće mladih krajem kolovoza otputovati na izlete u inozemstvo pa vani potrošiti milijune kuna, dok će u Hrvatsku na maturalac zanemariv broj razreda. Iz Udruge hrvatskih turističkih agencija ističu da na taj problem upozoravaju već godinama.
‘Hrvatske destinacije cjenovno neprihvatljive’
– Radi se o tome da se maturalna putovanja realiziraju u periodu kada je u Hrvatskoj turistička sezona u punom jeku i naravno da su onda roditeljima hrvatske destinacije cjenovno neprihvatljive. Ono na što apeliramo je da se u školama omogući realizacija putovanja i u drugim terminima, za vrijeme školske godine, objasnio je za Novi list predsjednik udruge Boris Žgomba te naglasio da je i Prag također skup, ali ne u ovom dijelu godine kada tamo nije sezona.
Prema Žgombi, taj se odljev subvencija lako može zaustaviti promjenom datuma, subvencijama te dobrom i kvalitetnom ponudom za srednjoškolce. Njemačka i Italija već su odavno osvijestile da se davanjem povlastica i subvencija domaćim turistima za odabir lokalnih destinacija ostvaruje doprinos gospodarstvu, dok se u Hrvatskoj po tom pitanju ništa ne poduzima.