Pretraga

Preko 400 studenata i profesora psihologije potpisom dali podršku za nastavak obrazovne reforme

A- A+

Preko 400 hrvatskih psihologa te studenata koji se školuju za ovo zanimanje, potpisalo je online peticiju, kojom ‘jasno i nedvosmisleno podržavaju ciljeve i osnovna načela kojima se do sada rukovodilo u radu na cjelovitoj kurikularnoj reformi’. Svoj generalni stav su kroz nekolicinu točaka i stručno obrazložili.

foto: Marko Matijević|srednja.hr

U lavinu reakcija koje se zakovitlale nakon ostavke čelništva ekspertne radne skupine za provedbu reforme kruikuluma, uključili su se i psiholozi, psihologinje te studenti psihologije. Više od 400 njih potpisalo je pismo, kojim izražavaju podršku ciljevima i osnovnim načelima rada na cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Izdvojeni članak

Obrazovna drama: Struka podržala Jokića i daljnje provođenje kurikularne reforme

Javnosti su se obratili priopćenjem u kojem pojašnjavaju zašto smatraju da se na obrazovnoj reformi radilo kako treba.

Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Jasno i nedvosmisleno podržavamo ciljeve i osnovna načela kojima se do sada rukovodilo u radu na cjelovitoj kurikularnoj reformi, a posebno ističemo sljedeća:

• uvažavanje razvojne dobi djece i njihovih individualnih razlika,

• primjenjivanje suvremenih principa učenja, poučavanja i vrednovanja u funkciji motivacije i učenja;

• jačanje učitelja kao motivatora djece u razvoju kritičkog mišljenja;

• ostvarivanje potencijala svih uključenih,

• ostvarivanje suradnje s roditeljima i stručnim suradnicima unutar i izvan školskog sustava;

• promoviranje dijaloga unatoč različitim mišljenjima,

• poticanje na preuzimanje odgovornosti i razvijanje samorefleksivnosti.

Izdvojeni članak

Predsjednica Hrvatske ne zna naziv ministarstva nadležnog za obrazovanje

Ova načela, bitna za suvremeni odgoj i obrazovanje, bila su vidljiva i u samom načinu na koji je rad na cjelovitoj kurikularnoj reformi organiziran i provođen te predstavljaju nužne preduvjete za uravnoteženi razvoj djece i mladih.

Nemotiviranost velikog broja učenika za pohađanje postojeće škole i otpor tradicionalnom načinu poučavanja, osim slabih rezultata na razini stjecanja znanja, ozbiljno narušavaju i njihove vrijednosti i stav prema učenju i znanju.

Smatramo važnim istaknuti kako je provođenje kurikularne reforme složen proces podložan nadogradnji i izmjenama temeljenim na stručnoj i javnoj raspravi te iskustvima i evaluaciji postupnog uvođenja planiranih promjena. To je proces koji traži vrijeme.

Način rada na kurikularnoj reformi davanjem autonomije i povjerenja stručnjacima iz neposredne prakse, rezultira većom motiviranošću svih sudionika odgoja i obrazovanja, osjećajem povjerenja u promjene utemeljene u neposrednom radnom iskustvu, smanjivanjem nesigurnosti i otpora promjenama u sustavu koji se mijenja.

Zbog svega navedenoga smatramo da se reforma treba nastaviti upravo na način kako je započela, a sve s ciljem promicanja dobrobiti djece i mladih. Za ostvarivanje kurikularne reforme od izuzetne je važnosti ostvarivanje i svih ostalih ciljeva Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.

U trenutku slanja medijima, izjavu potpisuje preko 400 psihologa/inja i studenata psihologije. Izjava i supotpisnici su na ovoj poveznici.

Više o kurikuluarnoj reformi pročitajte ovdje:

[Kurikulum] Hrvatski jezik u školama trebao bi postati interaktivniji i zabavniji

[KURIKULUM] Matematika je omraženi predmet jer većina učenika ne vidi njenu svrhu

[Kurikulum] Udžbenici engleskog odgovarat će potrebama i željama učenika

[Kurikulum] PiG će razvijati vještine za informirano, odgovorno i aktivno sudjelovanje u javnom životu

[Kurikulum] Kroz nastavu iz Fizike učenici će raditi brojne eksperimente, pokuse i istraživanja

Novim Kurikulumom se u strukovne škole uvode sektori i podsektori zanimanja

Reformom kurikuluma gimnazije postaju kvalitetnija osnova za život

Sloboda za učenike: Sami će birati 14 sati predmeta tjedno