Preko 400 studenata i profesora psihologije potpisom dali podršku za nastavak obrazovne reforme
Preko 400 hrvatskih psihologa te studenata koji se školuju za ovo zanimanje, potpisalo je online peticiju, kojom ‘jasno i nedvosmisleno podržavaju ciljeve i osnovna načela kojima se do sada rukovodilo u radu na cjelovitoj kurikularnoj reformi’. Svoj generalni stav su kroz nekolicinu točaka i stručno obrazložili.
U lavinu reakcija koje se zakovitlale nakon ostavke čelništva ekspertne radne skupine za provedbu reforme kruikuluma, uključili su se i psiholozi, psihologinje te studenti psihologije. Više od 400 njih potpisalo je pismo, kojim izražavaju podršku ciljevima i osnovnim načelima rada na cjelovitoj kurikularnoj reformi.
Javnosti su se obratili priopćenjem u kojem pojašnjavaju zašto smatraju da se na obrazovnoj reformi radilo kako treba.
Priopćenje prenosimo u cijelosti:
Jasno i nedvosmisleno podržavamo ciljeve i osnovna načela kojima se do sada rukovodilo u radu na cjelovitoj kurikularnoj reformi, a posebno ističemo sljedeća:
• uvažavanje razvojne dobi djece i njihovih individualnih razlika,
• primjenjivanje suvremenih principa učenja, poučavanja i vrednovanja u funkciji motivacije i učenja;
• jačanje učitelja kao motivatora djece u razvoju kritičkog mišljenja;
• ostvarivanje potencijala svih uključenih,
• ostvarivanje suradnje s roditeljima i stručnim suradnicima unutar i izvan školskog sustava;
• promoviranje dijaloga unatoč različitim mišljenjima,
• poticanje na preuzimanje odgovornosti i razvijanje samorefleksivnosti.
Ova načela, bitna za suvremeni odgoj i obrazovanje, bila su vidljiva i u samom načinu na koji je rad na cjelovitoj kurikularnoj reformi organiziran i provođen te predstavljaju nužne preduvjete za uravnoteženi razvoj djece i mladih.
Nemotiviranost velikog broja učenika za pohađanje postojeće škole i otpor tradicionalnom načinu poučavanja, osim slabih rezultata na razini stjecanja znanja, ozbiljno narušavaju i njihove vrijednosti i stav prema učenju i znanju.
Smatramo važnim istaknuti kako je provođenje kurikularne reforme složen proces podložan nadogradnji i izmjenama temeljenim na stručnoj i javnoj raspravi te iskustvima i evaluaciji postupnog uvođenja planiranih promjena. To je proces koji traži vrijeme.
Način rada na kurikularnoj reformi davanjem autonomije i povjerenja stručnjacima iz neposredne prakse, rezultira većom motiviranošću svih sudionika odgoja i obrazovanja, osjećajem povjerenja u promjene utemeljene u neposrednom radnom iskustvu, smanjivanjem nesigurnosti i otpora promjenama u sustavu koji se mijenja.
Zbog svega navedenoga smatramo da se reforma treba nastaviti upravo na način kako je započela, a sve s ciljem promicanja dobrobiti djece i mladih. Za ostvarivanje kurikularne reforme od izuzetne je važnosti ostvarivanje i svih ostalih ciljeva Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
U trenutku slanja medijima, izjavu potpisuje preko 400 psihologa/inja i studenata psihologije. Izjava i supotpisnici su na ovoj poveznici.
Više o kurikuluarnoj reformi pročitajte ovdje:
[Kurikulum] Hrvatski jezik u školama trebao bi postati interaktivniji i zabavniji
[KURIKULUM] Matematika je omraženi predmet jer većina učenika ne vidi njenu svrhu
[Kurikulum] Udžbenici engleskog odgovarat će potrebama i željama učenika
[Kurikulum] Kroz nastavu iz Fizike učenici će raditi brojne eksperimente, pokuse i istraživanja
Novim Kurikulumom se u strukovne škole uvode sektori i podsektori zanimanja
Reformom kurikuluma gimnazije postaju kvalitetnija osnova za život