Profesori i učenici složni: ‘Nezaključivanje ocjena nije donijelo ništa dobro’
Većina profesora nije zadovoljna nezaključivanjem ocjena na polugodištu, a rezultati ankete naših čitatelja pokazuju da su mogući lošiji rezultati učenika povezani upravo s nepostojanjem polugodišnje zaključne ocjene. Tijekom godine su i profesori i učenici imali manje stresa, no uskoro će vrijeme zaključivanja, a s njime i panika oko ispravljanja jedinica i skupljanja drugih ocjena. Pitanje je, je li ova odluka umanjila stres ili ga samo odgodila do na kraj godine, koji je svakim danom sve bliže.
Mnogi mediji su ovih dana prenijeli istraživanje nacionalne televizije na uzorku od 210 učenika, gdje stoji kako školarci imaju lošije ocjene nego prošle godine. Razlog leži u odluci ministra Željka Jovanovića da ukine zaključivanje ocjena na polugodištu. Upitali smo naše čitatelje što misle o navedenoj odluci ali i profesore koji su svakodnevno u dodiru s ishodima nakon ove promjene.
Učenici podjeljenih mišljenja, anketa negativna prema promjeni
Preko 80 posto naših čitatelja smatra da je odluka o ukidanju ocjena na polugodištu uzrokovala slabije ocjene srednjoškolaca, rezultati su ankete na uzorku od gotovo 700 čitateljskih glasova.
Vuče jedinice iz prvog polugodišta
Unatoč tome što većina čitatelja ne odobrava odluku ministra Željka Jovanovića, neki od naših sugovornika iz različitih zagrebačkih srednjih škola imali su i poneku riječ hvale za ovu odluku.
– Količina stresa se smanjila, ali mi gimnazijalci i inače smo dosta organizirani pa to onda nije problem. Mislim da je većini učenika bolje otkad nema zaključivanja u školama, kazao nam je Pavao Škoko Gavranović, učenik trećeg razreda zagrebačke XIII. gimnazije i ponosno dodao kako su se srednjoškolci u njegovoj školi potpuno snašli.
Međutim, potpuno drugačije iskustvo s nama je podijelila gimnazijalka VII.gimnazija.
– Nakupila sam dosta jedinica, kao i ostatak mog razreda. Sad se osjeća panika i pritisak sa svih strana, pa se sve ispravlja s puno više muke i truda, kazala nam je učenica drugog razreda zagrebačke VII. gimnazije.
Ukidanje ocjena na polugodištu joj je dobro došlo jer nije osjetila toliki pritisak tijekom cijele godine, no tvrdi da su se i profesori zbog toga opustili, a ne samo učenici.
Opće pogoršanje kvalitete učenja od prosinca do ožujka
Htjeli manje administracije, a dodatno zakomplicirali
Dobar dio djece uči jer roditelji žele vidjeti dobre ocjene, a zaključna ocjena ima veću vrijednost nego obična ocjena u imeniku. Riječi su ovo Dalibora Perkovića iz udruge Nastavnici Organizirano, koji smatra da je stav učenika ‘dok ocjena nije zaključena sve je okej i ne treba se nervirati, ne moram učiti jer mi nitko ne skače po glavi’.
Tvrdi da je smiješno kako je jedan od razloga za uvođenje ove odluke smanjena administracija za nastavnike, a sad nastavnici umjesto pisanja izvješća s jednom zaključenom ocjenom iz predmeta, moraju ispunjavati formulare u koje upisuju sve ocjene iz imenika.
– Obećali su manje papirologije, a dogodilo se upravo suprotno, rekao je Perković i potvrdio kako su ga njegovi učenici konstantno na polugodištu ispitivali ‘da se zaključuje, koliko bi to bilo’.