Profesori i učenici složni: ‘Nezaključivanje ocjena nije donijelo ništa dobro’
Većina profesora nije zadovoljna nezaključivanjem ocjena na polugodištu, a rezultati ankete naših čitatelja pokazuju da su mogući lošiji rezultati učenika povezani upravo s nepostojanjem polugodišnje zaključne ocjene. Tijekom godine su i profesori i učenici imali manje stresa, no uskoro će vrijeme zaključivanja, a s njime i panika oko ispravljanja jedinica i skupljanja drugih ocjena. Pitanje je, je li ova odluka umanjila stres ili ga samo odgodila do na kraj godine, koji je svakim danom sve bliže.
![](http://ec2-54-202-59-207.us-west-2.compute.amazonaws.com/app/uploads/2013/05/loše_ocjene.jpg)
hrt.hr
Mnogi mediji su ovih dana prenijeli istraživanje nacionalne televizije na uzorku od 210 učenika, gdje stoji kako školarci imaju lošije ocjene nego prošle godine. Razlog leži u odluci ministra Željka Jovanovića da ukine zaključivanje ocjena na polugodištu. Upitali smo naše čitatelje što misle o navedenoj odluci ali i profesore koji su svakodnevno u dodiru s ishodima nakon ove promjene.
Učenici podjeljenih mišljenja, anketa negativna prema promjeni
Preko 80 posto naših čitatelja smatra da je odluka o ukidanju ocjena na polugodištu uzrokovala slabije ocjene srednjoškolaca, rezultati su ankete na uzorku od gotovo 700 čitateljskih glasova.
![](http://ec2-54-202-59-207.us-west-2.compute.amazonaws.com/app/uploads/2013/05/polugodište-anketa-novo.png)
Vuče jedinice iz prvog polugodišta
Unatoč tome što većina čitatelja ne odobrava odluku ministra Željka Jovanovića, neki od naših sugovornika iz različitih zagrebačkih srednjih škola imali su i poneku riječ hvale za ovu odluku.
– Količina stresa se smanjila, ali mi gimnazijalci i inače smo dosta organizirani pa to onda nije problem. Mislim da je većini učenika bolje otkad nema zaključivanja u školama, kazao nam je Pavao Škoko Gavranović, učenik trećeg razreda zagrebačke XIII. gimnazije i ponosno dodao kako su se srednjoškolci u njegovoj školi potpuno snašli.
Međutim, potpuno drugačije iskustvo s nama je podijelila gimnazijalka VII.gimnazija.
– Nakupila sam dosta jedinica, kao i ostatak mog razreda. Sad se osjeća panika i pritisak sa svih strana, pa se sve ispravlja s puno više muke i truda, kazala nam je učenica drugog razreda zagrebačke VII. gimnazije.
Ukidanje ocjena na polugodištu joj je dobro došlo jer nije osjetila toliki pritisak tijekom cijele godine, no tvrdi da su se i profesori zbog toga opustili, a ne samo učenici.
Opće pogoršanje kvalitete učenja od prosinca do ožujka
Htjeli manje administracije, a dodatno zakomplicirali
Dobar dio djece uči jer roditelji žele vidjeti dobre ocjene, a zaključna ocjena ima veću vrijednost nego obična ocjena u imeniku. Riječi su ovo Dalibora Perkovića iz udruge Nastavnici Organizirano, koji smatra da je stav učenika ‘dok ocjena nije zaključena sve je okej i ne treba se nervirati, ne moram učiti jer mi nitko ne skače po glavi’.
Tvrdi da je smiješno kako je jedan od razloga za uvođenje ove odluke smanjena administracija za nastavnike, a sad nastavnici umjesto pisanja izvješća s jednom zaključenom ocjenom iz predmeta, moraju ispunjavati formulare u koje upisuju sve ocjene iz imenika.
– Obećali su manje papirologije, a dogodilo se upravo suprotno, rekao je Perković i potvrdio kako su ga njegovi učenici konstantno na polugodištu ispitivali ‘da se zaključuje, koliko bi to bilo’.