Promet u Zagrebu: Tramvaji se njišu, a problematična su i mnogobrojna križanja
Zagrepčani se već duže vrijeme bune oko prometnih gužvi za vrijeme udarnih termina, točnije oko osam ujutro ili 16 sati popodne. Ni javni prijevoz nije u najboljem stanju. Tramvaji se na pojedinim dijelovima trasa njišu, a problematična je i regulacija na brojnim križanjima. Razgovarali smo s predstojnikom zavoda za prometno planiranje Ivanom Dadićem koji nam je otkrio koje bi se promjene trebale uvesti kako bi se riješili problemi u prometu glavnog grada, ali i cijele srednišnje Hrvatske.
Ako odlazite na posao, školu ili fakultet onda znate da su u Zagrebu najveće gužve ujutro oko osam te popodne oko 16 ili 17 sati. Mnogi građani, pogotovo oni koji prometuju u osobnim automobilima negoduju zbog dugog čekanja na semaforima, no ni javni prijevoz nije u boljem stanju. Predstojnik zavoda za prometno planiranje Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti nam je otkrio što treba promijeniti kako bi se riješili prometni problemi u metropoli.
'Kriv je odnos države prema gradovima'
Tramvaji se njišu
– U Zagrebu se nalaze uskotračne pruge, a tramvaji su teški te se zbog toga isti njišu prilikom vožnje. Iz tog se razloga i tračnice te njihove podloge brže uništavaju, izjavio je Dadić. Nadodao je kako su novi niskopodni tramvaji malo lakši od starih čeških modela te da imaju svojih prednosti, ali i nedostataka. Recimo, građani lakše ulaze u niskopodna vozila, no u ista ta vozila ugrađeni su uređaji iznad samih putnika.
Prema predstojniku zavoda za prometno planiranje, glavnom gradu Hrvatske je prijeko potrebno poboljšanje željeznice te bi njom trebalo povezati dionicu od Trga bana Josipa Jelačića do Novog Zagreba. – Metro nije baš najbolja opcija, no obavezno bi se trebalo više ulagati u željeznicu. Ona bi zapravo trebala biti ključna u javnom prijevozu pa bi se na taj način znatno smanjila i sama gužva u prometu, istaknuo je Dadić.
Brojna križanja su problematična
Ukoliko građani žele izbjeći stres i nervozu prilikom putovanja do posla, doma ili neke treće lokacije trebali bi izbjegavati upravljanje osobnim automobilima te sve više putovati željeznicom. Dadić smatra kako nije rješenje dovesti se automobilom do Zagreba te onda sjesti u tramvaj.
– Nažalost glavni grad je pun problematičnih križanja. Zelena svjetla na semaforima traju prekratko, stvaraju se gužve, a naglim kočenjem teretnih vozila uništavaju se i same prometnice, istaknuo je nadodajući kako bi uz željeznicu i tramvaje trebalo koristiti taksije, no pod svaku cijenu izbjegavati osobne automobile.