Pretraga

Prosurfajte Europom na kauču: Zagrebački učenici oživjeli kartu zanimljivim filmovima

Klasična gimnazija Zagreb provela je svoj prvi Erasmus projekt ‘Virtualna šetnja Europom’. U suradnji sa školama iz Španjolske, Bugarske i Grčke, objavili su 32 filma koje možete vidjeti na Google Maps karti, povezanim s lokalitetima u europskim gradovima. Učenici su oduševljeni iskustvom putovanja, ali i time što su naučili snimati kratke filmove. Ravnateljica navodi da ubuduće žele prijavljivati i nove projekte.

Da Erasmus projekti imaju mogućnost obogatiti svakoga tko u njima sudjeluje, slažu se i učenici i profesori Klasične gimnazije Zagreb. U srijedu su u Kući Europe predstavili rezultate i vlastite dojmove s projekta ‘Virtualna karta Europe’. Bio je to prvi Erasmus projekt Klasične gimnazije Zagreb te su bili koordinatori pothvata u kojem su sudjelovale još po jedna škola iz Grčke (škola Ekpedeftiria P. Vassiliadi iz Soluna), Bugarske (St. Kliment Orhidski iz Sofije) i Španjolske (Bernaldo de Quiros, Mieres del Camino).

Učili o drugim kulturama i snimanju filma: ‘Dopao me tehnički aspekt’

Aktivna faza projekta je krenula još 2022. godine, kada su učenici krenuli s radom u svojim državama te na putovanjima u partnerske zemlje u trajanju od pet do sedam dana. Kroz ‘virtualnu kartu Europe’, učenici vježbali snimanje kratkog filma te su ga koristili za predstavljanje različitih kultura zemlje. Tako su učenici snimali po nekoliko filmova u svojoj vlastitoj zemlji, a potom su na učeničkim razmjenama sudjelovali u snimanju još jednog filma u drugoj zemlji. Sve skupa, u projektu su producirana 32 filma koje svi zainteresirani mogu pogledati na Google karti koja označava lokalitete vezane uz temu. U slučaju Zagreba, možete pogledati film o Katedrali, Ruđeru Boškoviću, Mariji Jurić Zagorki, da spomenemo neke od primjera. Neki su filmovi, poput putovanja naše poznate pjesnikinje Vesne Parun u Bugarsku, pokazivali i zanimljive poveznice između zemalja u projektu.

Među 40 učenika koji je sudjelovao u projektu je i Sven Biban. Kako nam je priznao, Erasmus ga je privukao primarno zbog putovanja, a rađenje filma mu je došlo kao iznenađenje. No, kaže nam, jako se razveselio kada je u prvom razredu doznao da će putovati u Španjolsku.

– Učio sam španjolski i za mene je to bila prilika pokupiti njihove načine i generalno vidjeti kako funkcionira život iz prve ruke, prisjetio se Sven.

Uz film o grafitima u Mieres del Caminu, radio je i na filmu o Mariji Jurić Zagorki. On je bio zadužen za rad iza kamere. Iako je rađenje filma zahtjevno, kaže nam da je uživao.

– Na početku godine smo imali radionicu i mene je dopalo montiranje i tehnički aspekt, u Španjolskoj sam se bavio snimanjem zvuka. Kad smo snimali prvi film, cijelo sam vrijeme trčao po Zagrebu i tražio stvari koje su nam trebale. Osim što sam naučio rukovati tehničkim stvarima, cijelo iskustvo govorenja jezika i ljudi koje sam upoznao, najveće su bogatstvo, sažeo nam je Sven dojmove svojeg prvog Erasmusa.

Izdvojeni članak

VIDEO: Ivo i Ozod odlučili su se na Erasmus u Puli: ‘Ponudili su mi i posao, bit će to avantura’

Običaje nakon škole: U Grčkoj učenici vani, u Hrvatskoj na kavama

Na predstavljanju rezultata svoje su govore i sjećanja dali i sada već bivši učenici Klasične gimnazije. Dok je Mak Ibrahimpašić danas brucoš ekonomije, a Maša Pećarina brucošica sociologije, oboje pamte svoje putovanje u Grčku 2022. godine. Mak nam je rekao da je i danas u kontaktu s učenicima iz drugih zemalja, pogotovo iz Bugarske radi ‘manje jezične barijere’. Samo Erasmus iskustvo mu je pomoglo čak i na fakultetu.

– Pomoglo mi je da se mogu snaći s jezikom i razumijevanjem onoga što je bilo potrebno za projekt, stekao sam odgovornost. U Grčkoj sam snimao film o Ćirilu i Metodu i to mi je bilo zanimljivo jer sam u tom filmu glumio, a i učio sam snimati dronom. Film o Ćirilu i Metodu su i Bugari snimali u Zagrebu pa je bilo zanimljivo vidjeti dvije perspektive. U Grčkoj mi je bilo zanimljivo, jer sam bio u Solunu, za koji nisam siguran da bi inače posjetio. Naučio sam fraze na (novo)grčkom i jednostavno smo pokušali iskoristiti najviše od tog projekta. Prošli smo par muzeja i družili se sa stranim učenicima, rekao nam je Mak.

Maša nam je istaknula da su nastavnici dali učenicima slobodu da sami odaberu žele li snimati, glumiti u filmu, raditi na scenariju te razraditi inicijalnu ideju profesorskog tima koji su vodili projekt. Osobno se bavila tehničkim djelom te je išla u Grčku na putovanje prije Maka, kako bi provjerila lokaciju za snimanje. Rekla je da joj je Erasmus bio koristan jer se još u prvom razredu susrela s motivacijskim pismom koji su neki od fakulteta tražili, a ona je sama za sociologiju morala odraditi intervju prije upisa. Već sada na fakultetu želi upasti u novi Erasmus projekt koji je povezan s Rimom.

-Bilo mi je zanimljivo vidjeti kako moji vršnjaci provode vrijeme u drugim državama. Slično je što se svi mi nađemo poslije škole, ali drukčije je kako to vide u Grčkoj nego mi, djeca iz Zagreba. Više se druže po vani, nekako dječje, dok mi u Zagrebu poslije škole idemo na kave, opisala nam je Maša svoja grčka zapažanja.

Izdvojeni članak

Znate li tko je bio Erasmus? Simbol cjeloživotnog učenja, proputovao Europu kao učenik i učitelj

Nastavnici svjesni da učenici vole nove tehnologije

Uz učenike, lijepa iskustva s Erasmusa ima i Ariana Stepinac, profesorica Latinskog i Grčkog jezika, Učenike je pratila na putovanja u Španjolsku i Grčku. Rekla nam je da je bilo izazovno naći opremu za snimanje, koja uključuje i kamere i dronove. No, vrlo je zahvalna fotoklubu i kinoklubu koji je učenike učio rukovoditi sa svom potrebnom opremom. Istaknula je da su ovakva putovanja, gdje su učenici mogli posjetiti jednu od tri zemalja partnera, vrlo važni za klasičare. Samo školsko gradivo, poput Ćirila i Metoda, puno se bolje usvoji kroz ovakve projekte nego nastavu.

– Učenici vole tehnologiju i zgodno je što filmići ne traju dugo. Mislim da je vrlo korisno da samo kliknete i pogledate ih na mobitelu, čak i ako ste negdje vani. Mislim i da su učenici stvarno uživali da je bilo predivno iskustvo. Pogotovo za jezik jer su mogli, primjerice, uočiti sličnosti između bugarskog i hrvatskog jezika, ustvrdila je Stepinac.

Ravnateljica Klasične gimnazije, Zdravka Martinić Jerčić, navela je da ju je ovaj projekt praktički dočekao na početku njenog mandata 2021. godine. Raspisali su ga sami profesoru, kao europsku varijantu ranijeg školskog projekta ‘Virtualna šetnja Zagrebom’. Škola je svoj prijedlog predala krajem 2021. godine te su 2022. krenuli koordinirati projekt za koji su dobili 27.308 eura. Istaknula je i daje većina od 40 učenika u projektu navela da želi raditi ubuduće u nekom poslu vezanim uz film i snimanje.

Izdvojeni članak

VIDEO: Jelena je iz Splita otišla na Erasmus u Španjolsku: ‘Bilo je to vatreno krštenje’

U razgovoru za srednja.hr, navela je kako su svi puno naučili u snimanju filma te komunikaciji različitim jezicima. No, priznala je da je i sam projekt bio jako zahtjevan. Na početku je strahovala hoće moći sve riješiti.

– Našli smo se u situaciji da smo morali učiti od samog početka. Ideja je bila da kroz ovaj projekt steknemo iskustvo kako bi ubuduće mogli bilo što raditi. Zasada još nismo slali nikakav novi projekt. Prvo moramo do kraja završiti ovaj, zatim vidjeti projektne cikluse te bismo ipak željeli raditi s nekim manjim Erasmus projektima, uz osmijeh nam je rekla ravnateljica kojoj je još preostalo riješiti administrativne poslove.