Psihologinja: ‘Nitko neće postati LGBTIQ zbog toga što je pročitao slikovnicu Dugine obitelji’
U našem 32. podcastu ugostili smo Marinu Štambuk, psihologinju i članicu Zagrebačkog psihološkog društva koja stoji iza prvog domaćeg istraživanja o potrebama LGBTIQ mladih u obrazovanju. S njome smo razgovarali o tome koliko su te teme uopće zastupljene u našim školama, ali i o tome zašto je važno društvene pokrete i promjene objasniti učenicima kroz njihovo školovanje. Također, Marina je objasnila i kako djeca koja čitaju slikovnice s LGBTIQ sadržajem, poput slikovnice Dugine obitelji, ne mogu samo tako ‘postati’ pripadnici LGBTIQ zajednice.
Povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije ugostili smo psihologinju Marinu Štambuk u našem podcastu. Ona je napravila prvo domaće istraživanje o potrebama LGBTIQ mladih u obrazovanju te smo s njome razgovarali o tome kakvo je stanje u našim školama, koji je najveći problem za gej i trans učenike te što definitivno treba mijenjati.
Štambuk smatra kako je učenicima, posebice onima u srednjoj školi kada se u tim godinama mladi tinejdžeri najviše traže i preispituju svijet oko sebe, pa tako i svoju seksualnost i rodni identitet, vrlo bitno i važno imati povjerenja u profesore na koje se mogu osloniti. Osim toga, ističe da je bitno LGBTIQ teme uvrstiti u obrazovni sustav te da je važno kroz školovanje pričati o društvenim promjenama.
Dobar sustav podrške podrazumijeva nastavnike i stručne suradnike – pedagoge i psihologe – koji ne samo što bi trebali biti susretljivi i otvoreni prema LGBTIQ učenicima, već bi bilo dobro da su i educirani o nekim osnovnim specifičnostima te zajednice. Na taj način imali bi bolje smjernice za rad s gej i trans učenicima i učenicama.
U razgovoru smo se dotakli i teme raznih knjiga i slikovnica s LGBTIQ sadržajem te kako one utječu na djecu. Što je točno Marina rekla o tome, poslušajte u videu ispod.