Psihologinja s Učiteljskog fakulteta poslala važnu poruku đacima na početku školske godine
Danas je počela nastava za oko 180 tisuća srednjoškolaca te 330 tisuća osnovaca (brojčani podaci iz 2015. godine), a uoči nove školske godine, na nacionalnoj televiziji je gostovala pedagoginja i psihologinja Dubravka Miljković s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu te uputila nekoliko važnih poruka učenicima, ali i njihovim roditeljima.
Kada je riječ o poukama i savjetima za starije učenike, napomenula je kako roditelji ne smiju forsirati djecu te ih protivno njihovoj volji upućivati u teške škole. – Roditelji trebaju stati na loptu s ambicijama i vidjeti što je za dijete dobro, obrazložila je Miljković za HTV i dodala da se treba poraditi na tome i staviti naglasak na to da se učenici dobro osjećaju u školi, a ne da pate jer su silom upisali smjer za koji nisu.
U nastavku svoga izlaganja o tome kako pristupiti odabiru smjera školovanja, profesorica Miljković je još jednom smirila tenzije i roditeljima i učenicima napomenuvši kako je život danas, nažalost, toliko kompetitivan da se moraš izboriti, ali treba vidjeti u kojem si području dobar.
– Ne moram biti liječnik ili profesor, ali mogu biti dobar vodoinstalater, optičar, treba proširiti horizonte. Ne znači da je netko loš i da neće biti sretan u životu ako nije studirao, smatra Miljković.
U tom je kontekstu iskazala je i dojam da je danas roditelje sram priznati da im dijete ne ide u gimnaziju, nego u neku strukovnu školu.
Profesorica Miljković je pojasnila da učitelji mogu pomoći sugestijom kod odabira smjerova učenicima, ali je i savjetovala roditelje da ne tlače učitelje konstantno. Poručila je da ih puste da rade svoj posao. To je potkrijepila i narodski izrečenom, smirujućom uputom: Oladite, škola je spremna!
Osvrćući se na sve dobne skupine učenika, naglasila je da svaka promjena može predstavljati stres te još jednom apelirala na roditelje da pripreme djecu na to da je škola lijep period života, ali da se trebaju pomučiti za uspjeh.
Kako bi lakše svladavali obveze i stekli nove radne navike, Miljković smatra da učenici trebaju imati plan organizacije vremena.
Kada je riječ o količini slobodnih aktivnosti koju je dobro pohađati uz nastavu, profesorica s Učiteljskog fakulteta je dala opću uputu ‘da treba slušati potrebe djeteta jer ono samo može najbolje odlučiti i znati koliko može’.