Razred je i danas prazan: Pedagozi nisu utvrdili ponašanja za koja se ovog dječaka proziva?
Tri sata trajao je sastanak roditelja sa školom, predstavnicima socijalnih službi, predstavnicima Grada Zagreba i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Tema je bio problematični učenik koji je nedavno došao u njihovu školu i zbog kojeg cijeli razred ne dolazi na nastavu već tri dana. Učenici neće doći na nastavu ni danas, što je četvrti dan izostanka, jer na sastanku nije postignut dogovor. O ovom bizarnom slučaju pričalo se i u televizijskoj emisiji u kojoj su sudjelovali predstavnici MZOM-a i Agencije za odgoj i obrazovanje, kao i odvjetnik grupe nezadovoljnih roditelja.
Četvrti je dan kako učenici jednog razreda zagrebačke osnovne škole ne dolaze na nastavu zbog problematičnog učenika koji je nedavno premješten u njihovu školu. Sinoć je sastanak nezadovoljnih roditelja sa školom, predstavnicima Grada Zagreba i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te predstavnicima socijalnih službi trajao tri sata, no dogovor nije postignut.
‘Mislim da se roditelji međusobno ne razumiju’
O ovom bizarnom slučaju s naizgled velikom zavrzlamom pričalo se i u HRT-ovoj emisiji Otvoreno. Gosti su bili šef Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih Momir Karin, viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Alma Rovis Brandić i odvjetnik grupe nezadovoljnih roditelja Klaudio Čurin. U emisiju je bila pozvana i Jadranka Sloković kao odvjetnica roditelja problematičnog dječaka, no nije mogla doći.
– Molim roditelje da još jednom promisle sve što su danas čuli i vidjeli i da donesu najbolju odluku za svoje dijete. Ja osobno razumijem roditelje, poštujem njihove odluke, ali se duboko ne slažem s nekim njihovim stavovima. Na sastanku su bili i roditelji dječaka koji ima problema u ponašanju. Roditelji su postavljali dosta ograničena pitanja, hipotetske naravi. Mislim da se roditelji međusobno ne razumiju. Da je to slučaj, mislim da bi večeras došlo do dogovora, rekao je Karin iz MZOM-a.
‘Na pedagoškim bilješkama, koje škola mora voditi, nismo utvrdili da su evidentirana ova ponašanja’
Naglasio je i kako su roditelji upoznati sa svim propisima te da će škola postupati po protokolu. Dodao je kako problematični učenik ima i osobnog asistenta u nastavi, koji je po struci socijalni pedagog.
– Na pedagoškim bilješkama, koje škola mora voditi, te na razgovoru s djelatnicima škole, roditeljima i ostalima, nismo utvrdili da su evidentirana ova ponašanja za koja se dječaka proziva. Ja potpuno razumijem i roditelje koji su zabrinuti. Ne omalovažavam njihovu brigu. Molim ih da daju priliku stručnjacima da postignu neke povoljne ishode, komentirala je u Otvorenom Rovis Brandić iz AZOO-a.
Odvjetnik skupine nezadovoljnih roditelja: ‘Mi ne krivimo dječaka’
Odvjetnik skupine nezadovoljnih roditelja u emisiji je tvrdio kako na sastanku nije bilo ponuđeno ništa novo. Kritizirao je odluku da se odvjetnicima roditelja zabrani prisustvovanje sastanku, već su morali čekati izvan škole.
– Ne vidi se bitna razlika u odnosu na ono kakva je situacija bila u prethodnoj školi. U nekim situacijama bile su prisutne i dvije odrasle osobe za vrijeme nastave, a njegovo ponašanje nije bilo zaustavljeno. Mi ne krivimo dječaka, izjavio je odvjetnik Čurin.
Roditelji i dalje ustraju u svojim zahtjevima
Podsjetimo, riječ je o učeniku zbog kojeg se početkom ove godine ispisao čitav razred jer je, prema tvrdnjama roditelja drugih učenika, bio nasilan i maltretirao kolege, verbalno i fizički. Kako se situacija u toj školi nije rješavala, roditelji su ispisali svu djecu iz tog razreda. Tek tada su iz Ministarstva, Grada i škole odlučili premjestiti učenika u novu školu.
No, njegovo problematično ponašanje se, prema tvrdnjama roditelja, nastavilo i u novoj školi. Prošlog je tjedna u petak većina učenika novog razreda bojkotirala nastavu, a onda se ovog tjedna na jedan dan, u znak podrške, nije pojavilo oko dvije trećine učenika ostalih razreda škole koju pohađa gotovo 1.000 učenika. Roditelji su najavili kako će i dalje ustrajati na svojim zahtjevima.
Traže da se učenik izdvoji iz kolektiva kako bi se napravila njegova kompletna psihofizička procjena na temelju koje bi bile izdane preporuke je li mu potrebno individualno školovanje ili u kolektivu, ali pod točno definiranim i unaprijed dogovorenim mjerama. Osim toga, pišu vijesti.hrt.hr, roditelji žele i da škole imaju veće ovlasti u donošenju odluke u promjeni oblika školovanja. Kako će se cijela situacija na kraju razriješiti, ostaje za vidjeti.