Pretraga

Razred novozagrebačke škole i danas bojkotira nastavu: ‘U takvim situacijama se nadoknađuje’

A- A+

Učenici četvrtog razreda novozagrebačke škole u koji je prebačen dječak problematičnog ponašanja ni danas ne idu na nastavu. Novi prijedlog roditelja je da se rasporede u druge razrede kako ne bi gubili od nastave. Jer je, prema riječima čelnice Udruge ravnatelja, u ovakvim situacijama običaj nadoknađivati nastavu, ovisno o dogovoru u školi.

razred učionica

Prazna učionica | Ilustracija: Unsplash; Zehua Chen

Da učenici 4. razreda novozagrebačke škole neće na nastavu dok im se ne omogući sigurnost, potvrdili su njihovi roditelji još jedom za RTL, prenosi net.hr. Teško to djeluje na njih, kaže majka jednog učenika i dodaje da su se svi roditelji razboljeli. Ljuti su i jer su iz Grada Zagreba poručili da će novo rješenje o primjerenom obliku nastave za dječaka biti doneseno tek kroz desetak dana.

Roditelji imaju prijedlog kako da djeca ne zaostaju s nastavom

Iz Grada su naveli i kako čekaju da stručna služba škole predloži rješenje i da će tada odlučiti hoće li dijete u posebni ili ponovno redovan razred. Ministarstvo je tražilo hitno donošenje odluke.

– Da su donijeli rješenje prije tjedan dana, djeca bi vjerojatno u razredu bila i sada, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Njegov kolega ministar socijalne politike Marin Piletić tvrdi da je Zavod za socijalni rad u ovom slučaju ‘činio sve, puno ranije nego što je sam slučaj dospio u javnost. Dvojica ministara navode i da se uopće ne osjećaju odgovornima za nastalu situaciju.

– Kako je moguće da dva tijela javne vlasti u ovako akutnoj situaciji ne mogu koordinirati svoje postupanje. Od roditelja očekuju da daju povjerenje sustavu koje se javno svađa oko svojih ovlaštenja, rekao je za RTL Klaudio Čurin, odvjetnik grupe roditelja.

RTL prenosi i da roditelji imaju novi prijedlog – da se do konačnog rješenja 27 djece rasporedi po drugim razredima kako ne bi zaostajali u nastavi, a budući da ih s jučerašnjim danom u školi nije bilo 11 dana.

– U takvim situacijama se nadoknađuje nastava tijekom školske godine, sve ovisno o tome kako se unutar škole dogovore, rekla je za RTL Antonija Mirosavljević, predsjednica Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola.

Izdvojeni članak

Zašto nećete pročitati ime učenika zbog kojeg se bojkotira nastava i zašto brišemo komentare koji ga otkrivaju?

Reagirao i srednjoškolski sindikat: ‘Roditelji su preuzeli upravljanje sustavom’

Iako je riječ o osnovnoj školi, osim Sindikata hrvatskih učitelja, reagirao je ovih dana na čitav slučaj i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama. Navode da je sada na naplatu došla sva popustljivost odgovornih u sustavima obrazovanja i socijalne skrbi u odnosu na roditelje učenika.

– Svo odgađanje donošenja neugodnih odluka, svo prebacivanje odgovornosti na nekog drugog (uglavnom na ravnatelje i nastavnike u školama) umjesto postavljanja jasnih granica kako bi se zaštitio sustav obrazovanja i njegovi nositelji. Kompromis za kompromisom, a u konačnici medvjeđa usluga učenicima. Roditelji su preuzeli upravljanje sustavom jer im je sustav obrazovanja prepustio vlastite ovlasti. U konkretnoj situaciji s jedne strane roditelji ne dostavljaju dokumentaciju na osnovu koje se može donijeti relevantna odluka o školovanju, a na drugoj roditelji druge djece brane dolazak učenicima na nastavu jer je sustav nemoćan brzo i kvalitetno riješiti problem. Samo što ovaj put, roditelji uz sebe imaju i odvjetnike, pa se samim tim situacija dodatno komplicira i to s razlogom, navode iz Sindikata.

Roditeljima se, kažu, ‘ugađalo do krajnjih granica’ te su se uvodila rješenja bez pedagoške opravdanosti. Daju i niz primjera za to poput preispitivanja zaključnih ocjena, bezrazložnih prijava inspekcijama, nedostatka odgovornosti za postupanje učenika, te ‘podučavanje’ roditelja na roditeljskim sastancima kako tražiti ‘rupe u propisima’. Posebna je priča, navode, opravdavanje izostanaka.

– Kada je MZOM omogućio roditeljima opravdavanje izostanka do tri dana bez liječničke potvrde otvorila se Pandorina kutija jer ograničenje takvih izostanaka ne postoji tj. roditelj može opravdavati neograničen broj izostanaka učenika samo treba voditi računa da se učenik četvrti dan pojavi u školi. Štoviše, otišlo se tako daleko da roditelji više ne trebaju niti dolaziti u školu već svoje opravdanje upišu u e-Dnevnik, a većina razrednika niti ne propituje opravdanost takvih postupanja roditelja, jer ruku na srce zašto bi si itko komplicirao život ako zna da sustav ne stoji uz svog zaposlenika u ovakvim situacijama, navode iz sindikata.

Pitaju se i gdje je u svemu tome nestao interes učenika i kako će djeca naučiti preuzeti odgovornost za svoja postupanja ako im se neprekidno povlađuje.

– Kada je i kako posustala suradnja škole i roditelja sa željom da se djetetu pomogne uspješno svladavati prepreke u životu bez traženja prečaca? Kako se može dogoditi da roditelji kriju da im dijete ima zdravstvenih poteškoća? S pravom se pitamo, hoće li se pokrenuti postupak protiv neodgovornih roditelja? Kako nam se dogodilo da roditelji stvarno misle da pomažu svom djetetu vršeći pritisak na nastavnike kako bi poboljšali ocjene ili obrisali pedagoške mjere? Zar je stvarno teško shvatiti da samo zajedništvom škola i roditelja možemo odgajati samostalne i kritičkom razmišljanju sklone mlade ljude koji će graditi budući svijet vlastitim snagama, a ne trajno biti ovisni o akcijama drugih u svojim životima? Zvone zvona za uzbunu! Neka zvone ako ćemo konačno naučiti rješavati probleme umjesto stavljati ih pod tepih. Sustavno smo o svim navedenim problemima upozoravali sve nadležne institucije. U zaštiti naših članova, ali i zaštiti temelja obrazovanja u Hrvatskoj, nikada se nećemo umoriti niti odustati!, navode iz sindikata dodajući da izražavaju podršku ne samo kolegama zagrebačke škole, nego i drugima sa sličnim problemima.