Pretraga

Rekli pa porekli: Grad Zagreb najavio da ZET karta od 6 kuna u prodaju stiže 1. svibnja, a umjesto nje ‘friška figa’

A- A+

Nakon što je ZET uveo polusatnu kartu od četiri kune, a bilo je to u vrijeme predizborne kampanje za gradonačelnika u veljači 2017., prihodi ZET-a od prodaje karata drastično su pali. Stoga je najavljeno uvođenje nove, jednosatne karte od šest kuna, a priču o njoj građani Zagreba slušaju još od listopada prošle godine. No, iako ju je najavio već dva puta i iz Grada su tvrdili kako će karta u prodaju stići 1. svibnja, to je obećanje još jednom palo u vodu.

ZET karte po 4 i 10 kuna| foto: srednja.hr

Sredinom listopada prošle godine spektakularno je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić najavio uvođenje jednosatne ZET karte po cijeni od šest kuna, kako je tada rekao da se ‘ljudi se ne love i gledaju je li koja minuta prošla’. Potreba za smišljanjem novog modela javila se nakon izračuna da je, unatoč uvođenju karte od četiri kune, prihod ZET-a od prodaje karata smanjen za oko 18,5 milijuna kuna.

Izdvojeni članak

Milan rekao, Milan porekao: Gradonačelnik se malo zabunio, karta od 4 kune ipak ne poskupljuje

Od listopada do 11. travnja ove godine ova je priča utihnula, da bi ju Bandić ponovno pokrenuo. Doduše, malo se zabunio pa je najavio kako polusatna karta poskupljuje s četiri na šest kuna, što je u javnosti izazvalo veliku buru. Ubrzo nakon te izjave, iz Grada demantiraju svog šefa te najavljuju uvođenje nove karte po cijeni od šest kuna i to od 1. svibnja.

– S obzirom da sustav naplate oblikujemo u skladu s potrebama korisnika, od 1. svibnja 2018., uvodi se, također, i karta za vožnju u trajanju od jednog sata za šest kuna. Tako će putnici moći kupiti kartu za četiri kune za pola sata vožnje, a za šest kuna moći će se voziti jedan sat, priopćili su iz Grada Zagreba.

No, umjesto graha i jednosatne karte, građani su 1. svibnja dobili grah i ‘frišku figu’. Tako su, primjerice, oni čije je radno mjesto unutar sat vremena od mjesta stanovanja i ovog mjeseca morali kupiti mjesečni pokaz. Odgovor na to što se dogodilo s najavljenim uvođenjem jednosatne karte potražili smo u ZET-u.

– Zagrebački električni tramvaj razmatra opcije za kompleksnije izmjene u tarifnom sustavu te je u tijeku analiziranje eventualnih mogućnosti dodatnog modeliranja postojećeg modela naplate prijevoza. Između ostaloga, navedeno obuhvaća i uvođenje nove pojedinačne karte za vožnju u trajanju od 60 minuta. Iako je prethodno najavljeno kako će nova karta biti dostupna od 1. svibnja, potrebno je određeno vremensko razdoblje za prilagodbu sustava kako bi se u potpunosti, odnosno u praktičnom obliku mogli primjenjivati novi modeli plaćanja prijevozne usluge, a javnost ćemo o navedenom pravovremeno obavijestiti, kazali su nam iz Odjela odnosa s javnošću ZET-a.

Podsjetimo za kraj, polusatnu karta od četiri kune Bandić je najavio u jeku predizborne kampanje na izborima za gradonačelnika 2017. Iako je tada kazao kako nije riječ o predizbornom triku nego uvođenju pravednijeg sustava naplaćivanja javnog prijevoza u Zagrebu, karta od četiri kune svjetlo dana ugledala je svega 13 dana nakon prve Bandićeve najave. Građanima tako ostaje samo nada da i za uvođenje ove za šest kuna neće morati čekati sljedeće izbore.