Roditelji velike europske zemlje smatraju da nema potrebe da djeca idu u školu svaki dan
Roditelji u Engleskoj smatraju kako više nije potrebno da njihova djeca idu u školu svaki dan, pokazuje istraživanje tvrtke Public First. Jedan od glavnih razloga za ovakvo razmišljanje je pandemija COVID-a koja je, u brojnim segmentima, promijenila način života. Naime, prije pandemije, većina je roditelja smatrala kako je svakodnevni odlazak u školu temeljni element dobrog odgoja, što sada više nije slučaj.
Istraživanje koje je u Engleskoj provela tvrtka Public First, pokazuje kako ondje sve više djece izostaje s nastave. Naime, u proljetnim mjesecima ove godine tijekom samo jednog školskog dana oko 24.700 djece nije bilo u školi. Ovakvih slučajeva prije pandemije COVID-a nije bilo jer su roditelji smatrali da je svakodnevni odlazak djece u školu temelj dobrog i kvalitetnog odgoja, ali sada su se te vrijednosti promijenile, piše Sky News.
Istraživanje je provedeno u lipnju i srpnju ove godine, a obuhvatilo je osam fokusnih grupa s različitih lokacija u Engleskoj u kojima su bili roditelji djece školske dobi.
– Roditelji nakon COVID-a više ne misle da je odlazak djece baš svaki dan u školu pokazatelj dobrog odgoja. Umjesto toga, na pohađanje škole gledaju kao na jednu od opcija, u smislu više holističkog pristupa svakodnevnom životu, pojašnjavaju u istraživanju.
Izostanci zbog odlaska na odmor s roditeljima
Također, roditelji sada sve češće vode djecu na izlete tijekom radnog tjedna i to se smatra društveno prihvatljivim.
– Prije pandemije sam bila fokusirana na to da djecu upišem u školu. Odlazak na nastavu je bila velika stvar. Obrazovanje je bilo glavno. Nakon covida, neću vam lagati, više mi nije toliko važno hoće li djeca svaki dan biti u školi. Život je prekratak, za Sky News je rekla majka dvoje djece osnovnoškolske dobi iz Manchestera.
Majka 15-godišnjaka iz Bristola rekla je da su obično išli na skijanje za vrijeme školskih praznika u veljači, ali da sada razmišlja o tome da odu u siječnju kada su aranžmani jeftiniji.
‘Riječ je o manjini roditelja’
Više od 22 posto učenika u Engleskoj protekle je školske godine bilo konstantno odsutno s nastave što znači da su propustili najmanje deset posto školskih sati. O toj situaciji oglasio se i Geoff Barton, glavni tajnik Udruge voditelja škola i fakulteta (ASCL).
– Želimo naglasiti da je riječ o manjini roditelja. Većina njih shvaća važnost obrazovanja i razumiju da dijete ne može naučiti gradivo ako nije prisutno na nastavi, rekao je Barton i dodao kako neki roditelji očito ne vide kako izostanak iz škole može ugroziti obrazovne rezultate njihovog djeteta.
Podsjetimo, prema nedavno objavljenim podacima i hrvatski su učenici u prošloj školskoj godini izostali značajan broj sati. Skupili su gotovo 40 milijuna izostanaka i tako oborili rekord u zadnjih deset godina, o čemu više možete čitati ovdje.